Deurne-Deurne atb-weg toertocht 6 mei 2018

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

Deurne-Deurne voor toerfietsers en mountainbikers

Op 6 mei organiseert TWC de Wekkers voor zowel racefietsers als mountainbikers een toertocht

Atb tocht
De route is 45 km en voert door de Deurnese en Astense bossen
Deze route is een combinatie van singletrachts en mooie bospaden
Er is één verzorgingspost. .
Onze enthousiaste vrijwilligers reiken hier drankjes en versnaperingen uit.
De ATB tocht is geschikt voor mountainbike en Cyclocross fiets

Racefiets:
Een mooie en gevarieerde Lentetocht. Dit is een vrije toertocht (VTT) waarbij gekozen kan worden uit afstanden van 85, en 125km.
Op de routes is een verzorgingspost waar gratis een drankje en een versnapering wordt uitgereikt aan alle deelnemers.
De 85 km tocht is ook prima geschikt voor E-bikers en randonneurs

Starttijden:
Voor toerfietsers 85 km starttijd 8:00-09.30 uur.
Voor toerfietsers 125 km starttijd 8:00-09.00uur.
Voor mountainbikers starttijd 8:00-09.30 uur.

Startlocatie en kosten
De start zal plaatsvinden in het gemeentehuis van Deurne Markt 1 5751 BE Deurne
Er is ruime parkeergelegenheid,
De kosten zijn 5 euro en je krijgt 1 euro korting als je lid bent van NTFU .
De organisatie van Deurne-Deurne is in handen van TWC de Wekkers en een door NTFU erkende tocht
Zo zijn er onder andere Scan&go ,douchegelegenheid en een bewaakte fietsenstalling beschikbaar
Alle routes zijn uitgepijld en uiteraard op GPS beschikbaar bij de startlocatie maar ook te downloaden vanaf 28 april via de website http://www.twcdewekkers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Graag tot ziens in Deurne
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Aanwezig.
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

Vanaf vandaag is de gpx route te vinden op site http://www.twcdewekkers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

sjefkant schreef:Vanaf vandaag is de gpx route te vinden op site http://www.twcdewekkers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de route van de beide wegtochten even bekeken. Een aanrader; veel prachtige landelijke wegen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

afgelopen weekend atb route gecontroleerd ligt er geweldig bij. weersvoorspellingen zijn goed,
tot komend weekend in het gemeentehuis van deurne
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

We hebbe er zin an.
08.15 uur fietsen we in Venray aan noar Deurze.
Geweldig weer, mijn eerste keer weer voor meer dan 50 km in 't zadel.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Top MTB route gefietst, goede tracks en erg snel. Een hele goede verzorgingspost met meer dan voldoende voor de innerlijke versterking. Na aankomst in Deurne werden we nog getipt dat er vlaai en koffie was binnen. Wat wil je nog meer, gratis versterking NA de toertocht. Volgend jaar ben ik er weer bij, bedankt!
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ik vond hem helaas wat tegenvallen als je het vergelijkt met de andere TT in die streek. Naast de leuke stukken uit de vaste routes vond ik het vrij veel rechte paden en asfalt. Terwijl er wel een stuk meer mogelijk is gezien de andere toertochten. Pijlen waren duidelijk maar missen er soms bij kruisingen voor net wat meer duidelijkheid. Bij een viaduct bij Ommel stond een pijl rechtdoor dus opletten op het verkeer en rechtdoor. Heel stuk verkeerd gekomen. Toen ik daar weer terug was zag ik er meer fout rijden en nog even geroepen. Bleek onder het viaduct een pijl te hangen. Dit even bij de pauzeplaats gemeld. Pauzeplaats was top. Verder een opvallend rustige route hele rit een 3 mede bikers gezien.
Ik heb na afloop niks gehoord over die koffie met vlaai. Heb de fiets weer in de stalling gezet en even op het terras tegenover gaan zitten.
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

Beste Bikers
wij willen degenen die hebben deelgenomen aan een van de ritten van Deurne-Deurne erg hartelijk danken voor hun komst.
Voor onze 1e ATB lente(zomertocht) waren wij zeer tevreden met het aantal deelnemers.
wij hopen jullie weer alle terug te zien op onze wintertocht van December
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

sjefkant schreef:Voor onze 1e ATB lente(zomertocht) waren wij zeer tevreden met het aantal deelnemers.
Wat was dat aantal en dat van de wegtochten?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

Deurne-Deurne trekt zo'n 600 deelnemers
zondag 6 mei 2018 - 11:26|Willie Thijssen
DEURNE - Ruim 600 fietsers zijn vanochtend gestart voor de 14de editie van de toertocht Deurne-Deurne. Aan de toertochten deden 375 wielrenners mee. Zij konden kiezen uit twee afstanden: 85 of 125 kilometer. Dit jaar was er voor het eerst ook een ATB-tocht georganiseerd. Ook hier was de opkomst goed met ongeveer 240 deelnemers.

Toertocht Deurne-Deune heeft het deze editie geweldig getroffen met het mooie weer. De deelnemers hadden er ovderduidelijk zin in en waren al vroeg bij de inschrijving in het gemeentehuis van Deurne. Om 8.30 uur was het merendeel al en route. De organisatie van Deurne-Deurne is sinds 2015 in handen van tour- en wielerclub De Wekkers. Evenals in 2017 zijn start en finish in het hart van Deurne, in het gemeentehuis aan de Markt. De vorige editie van Deurne-Deurne trok zo'n 470 deelnemers.
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

https://www.weekbladvoordeurne.nl/sport ... deelnemers" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

sjefkant schreef:Deurne-Deurne trekt zo'n 600 deelnemers
zondag 6 mei 2018 - 11:26|Willie Thijssen
DEURNE - Ruim 600 fietsers zijn vanochtend gestart voor de 14de editie van de toertocht Deurne-Deurne. Aan de toertochten deden 375 wielrenners mee. Zij konden kiezen uit twee afstanden: 85 of 125 kilometer. Dit jaar was er voor het eerst ook een ATB-tocht georganiseerd. Ook hier was de opkomst goed met ongeveer 240 deelnemers.

Toertocht Deurne-Deune heeft het deze editie geweldig getroffen met het mooie weer. De deelnemers hadden er ovderduidelijk zin in en waren al vroeg bij de inschrijving in het gemeentehuis van Deurne. Om 8.30 uur was het merendeel al en route. De organisatie van Deurne-Deurne is sinds 2015 in handen van tour- en wielerclub De Wekkers. Evenals in 2017 zijn start en finish in het hart van Deurne, in het gemeentehuis aan de Markt. De vorige editie van Deurne-Deurne trok zo'n 470 deelnemers.
De toevoeging van een veldtoertocht leverde dus t.o.v. vorig jaar in totaal 150 extra deelnemers op. Is mooi meegenomen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ik heb me goed vermaakt vanmorgen. goed verzorgde pauzeplaats, leuke stukken van de vaste routes rondom Deurne. Maar ik sluit me wel bij RalfHorst aan, er was met wat puzzelen wel wat meer uit te halen geweest.
Maar voor de rest mooie startlokatie, na afloop de mogelijkheid om een terras te pakken of in 't gemeentehuis iets te nuttigen. Hebben wij gedaan maar was mij ook niet bekend.
Dus er zijn wel wat verbeter puntjes, maar over het algemeen, start/finish top, bewaakte fietsenstalling top, uitpijling goed, pauzeplaats top, route goed.
Volgend jaar weer? Jazeker.
Plaats reactie