26-5-2018 Heerlen - Hago Limburgs Mooiste MTB-toertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Hoe zit het met de bevoorradingsposten/ pauzeplaatsen voor de 105 km? Dit ivm wel of geen camelbag mee aangezien ik maar 1 bidon mee kan nemen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Je kan op deze pagina de routes vinden en waar de bevoorradingsposten zijn: https://www.limburgsmooiste.nl/toertoch ... ntainbike/

Wat voor verzet rijden jullie mee? Ik rijd voor het eerst een tocht met significant hoogteverschil met 1x11. Lichtste verzet nu is 32x42 (650b). Misschien toch een 30 monteren of is dat onzin?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ligt aan je benen/getraindheid, natuurlijk. Waar rijd je nu, wat ben je gewend qua hm's tov km's?
Het scheelt dat je kleinere wielen hebt, icm 32T en 42 net genoeg?
Ik fietste met 650b rond met 24T en 38 achter... soms wel heel wat steilere stukken dan met LM... maar dat zegt iets over mijn benen en niet over die van jou :winkie: .
Als je toevallig 30T hebt liggen zou je die kunnen monteren, voor het geval dat? De klimmen naar/vanaf Keutenberg, Stokhem, Mosaqua, Vijlenerbos Camerig zijn pittig!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Mont Ventoux een paar keer gedaan op racefiets (1u48) en mtb (Piste des Graviers Blancs). Klimmen gaat wel maar ik kies meestal routes met veel hoogtemeters maar niet te veel km’s en ik heb geen zin om me helemaal kapot te rijden. Het moet wel leuk blijven :)
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

Ik heb vorig jaar de 75 km gereden en die vond ik toch wat tegenvallen, veel brede paden en niet erg technisch.

Nu ben ik ook meer een mountainbiker die van single trails houd zoals de brunssumerheide.

Wel even opletten, op een aantal plaatsen op de routes hier in limburg is een berg regen gevallen door de hoosbuien van de afgelopen dagen, hierdoor zijn wat geulen in afdalingen ontstaan die vrij diep zijn.

Ik ging op route 4 van de parkstad routes bijna onderuit bij de afdaling langs de snelweg richting het tunneltje. Even oppassen dus.
Wir wollen leben!
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik heb zojuist besloten dat ik zondag er nog een rit aan vastplak. Iemand een tip voor de meest uitdagende route in de buurt van Heerlen die ik in een ochtend kan doen?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vaste routes, 1 ochtend:
Parkstadroutes, met oa NK-parcours Wilhelminaberg, in/om Heerlen
Epen/Vijlenroute, 25km 500hm, vlakbij Heerlen
Check bv http://www.mtbroutes.nl/route-top-10" onclick="window.open(this.href);return false; om te kijken wat je het meest aanspreekt.

(Nog uitdagender, maar... niet vast: Voerstreekroute (GPS, zie desbetreffende topic), 50km 1000hm.
En ook erg uitdagend, 5km technische pittige singletrail, net nieuw, maar... in Maastricht: de vaste Sint Pietersbergroute).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik had al in de top 10 gekeken maar vind het lastig kiezen. Die Sint Pietersbergroute klinkt goed. Alleen gaat de extra reistijd van de fietstijd af. Denk dat ik de Epen/Vijlenroute probeer te gaan doen. Als de benen het toelaten.
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

Iemand een idee hoe de route er inmiddels bij ligt na alle regen?
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zal wel een baggerbende zijn hier en daar. Op zich wel een beetje extra uitdaging :D

Ik heb trouwens de officiële 75 km gpx route omgezet naar een Strava route, voor wie dat handig/leuk/belangrijk vindt: https://www.strava.com/routes/13420680
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Was prima te doen, wel af en toe een wat "zuigende"ondergrond en 1 klim wat een modderpoel was.
Voor de rest prima!

Al vind ik het wel steeds een wat saaier parcours worden. Nu snapte ik tijdens het rijden al dat ze het pacours van twee jaar geleden nooit meer gaan doen :-) Maar dit is ook weer overdreven.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Was weer lekker biken gisteren. Ondanks het feit dat er weinig tot geen technische paadjes tussen zitten, vond ik het evengoed gaaf. Dit omdat er bij mij in de omgeving geen lange beklimmingen en afdalingen te vinden zijn. En juist hier meer dan genoeg. Daar doe ik het voor en het mooie Limburgse uitzicht is de extra bonus! Het weer zat ook mee en dat maakt het plaatje compleet! Tot 2019 :-q
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Iemand enig idee welke fotograven/bedrijven er langs de kant foto's stonden te maken.
Ben verschillende keren op de foto gezet, op de website van Limburgs mooiste staan er al wel een paar op.
Maar er moeten er nog veel meer zijn, denk dat dit buiten de organisatie om is.
Op het gemak, de ketting strak !!
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

http://www.sportkiek.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik gezien bij de MTB. Er was ook een fotograaf van een andere site, maar die naam ben ik tesamen met wat zweetdruppeltjes verloren....
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Is het iemand al gelukt zijn/haar eigen video te bekijken? Ik zie wel een link nadat ik mijn startnummmer invul maar vervolgens zie ik niets gebeuren.

edit: gelukt, ik kwam niet voorbij de preroll maar nu dus wel.
Plaats reactie