6-5-2018 - Papendal - Holland Classic

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Vandaag was ook de Alpe d’HuZes kickoff. Het was dus goed druk bij Papendal :o

Niet meegedaan aan de Holland Classic (die niet in Holland was...) maar met de fiets naar huis. Als voorbereiding op de 29’er waarmee ik ook Ad6 ga rijden. Eenmail thuis een keurige 115KM gereden
StAlTiCa
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Heerlijk weer gehad vandaag. Het was gezellig druk.op het evenementen terrein zelf. Foodtrucks en diverse verkoopkraampjes . De routes zelf was het niet al te druk. We konden lekker door fietsen zonder oponthoud of wat dan ook. Was een zeer geslaagd dagje geweest... :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Gisteren alle 3 de routes gereden. Waren alle3 mooie routes.
De zwarte route(40km) was mooi vanwege de afwisselende landschappen, paden en de wat uitdagendere beklimmingen. Gelijk aan de de zwarte heb ik de rode route geplakt. De rode route was redelijk makkelijk en vlak, maar mooi vanwege de omgeving.
Na een pauze op het drukbezochte evenemententerrein heb ik nog de blauwe lus (20km) gereden. Dit was een aardige, simpele route (maar toch wat zwaarder door de voorgaande tocht van 70km en de warmte). De blauwe lus was vooral ook een klaphekjes-tocht.

Wat me wel opviel was dat de uitpijling deze keer wat minder was. Sommige hingen te laat of op de verkeerde plek, waardoor je vaak te laat kon zien waar je heen moest. En ze waren ook wat zuinig geweest met de pijlen, een bevestigingspijl na een kruising is soms wel eens handig. Nu was het soms "geen pijl is rechtdoor".

Al met al genoten van het weer, landschap en het fietsen.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

deefdeef schreef:Gisteren alle 3 de routes gereden. Waren alle3 mooie routes.
De zwarte route(40km) was mooi vanwege de afwisselende landschappen, paden en de wat uitdagendere beklimmingen. Gelijk aan de de zwarte heb ik de rode route geplakt. De rode route was redelijk makkelijk en vlak, maar mooi vanwege de omgeving.
Na een pauze op het drukbezochte evenemententerrein heb ik nog de blauwe lus (20km) gereden. Dit was een aardige, simpele route (maar toch wat zwaarder door de voorgaande tocht van 70km en de warmte). De blauwe lus was vooral ook een klaphekjes-tocht.

Wat me wel opviel was dat de uitpijling deze keer wat minder was. Sommige hingen te laat of op de verkeerde plek, waardoor je vaak te laat kon zien waar je heen moest. En ze waren ook wat zuinig geweest met de pijlen, een bevestigingspijl na een kruising is soms wel eens handig. Nu was het soms "geen pijl is rechtdoor".

Al met al genoten van het weer, landschap en het fietsen.
was indd mooi allemaal, heb ook alle drie de lussen gedaan, kwam op 92,9 km uit.
wat betreft de pijlen het viel op als je in een andere sectie kwam op de route de pijlen weer anders hingen.
voor de bocht in de bocht en na de bocht. anders alleen in de bocht.
al met al de moeite wel waard
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Ook alledrie de routes gereden, en net als vorig jaar genoten!
inclusief aanrijden in totaal 123km gemaakt (met lekkere rustpauzes tussen de tochten).

Het was nu (ook door de combi met racefietsers) drukker en gezelliger op het evenemententerrein dan vorig jaar, de routes waren heerlijk rustig (wat zeg ik, rood en blauw waren zelfs stilletjes, nadat we eerst de zwarte hadden gereden).

Leuk evenement (vond de pijlen soms wat wisselend inderdaad, maar was goed te doen, nooit echt verkeerd gereden), Nederland qua kleuren op zijn mooist (ok, als de hei ook nog zou hebben gebloeid ;-)), heerlijk zomerse omstandigheden, goeie sfeer, nog even bmx-en kijken, biertjes na afloop... Ik kan zo wel doorgaan :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik kwam totaal op 88,5km heb wel de zwarte en de rode lus direct aan elkaar gereden, zonder een tussenstop het terrein.

De stilte en de rust viel mij ook al op. Had het idee dat er minder deelnemers waren dit jaar. De rode route heb ik ook grotendeels helemaal alleen gereden. In het begin even achter iemand blijven zitten, maar toch voorbij gereden en daarna niemand meer gezien.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

ik had, met wielsensor (gps geeft vaak wat lager aan bij veel draaien, keren, bochten) ongeveer:
42+30+21km

Ik had het idee dat er (veel) meer mtb-ers waren dan vorig jaar.
Doordat de meesten in de ochtend starten (tussen 9:50 en 11 uur schat ik) en je dan uit 3 routes kunt kiezen, de 1 wel een pauze heeft tussen de routes en een ander niet, maakt dat je je 2e (en eventueel 3e) route grotendeels alleen komt te rijden.
Heel af en toe haalden we iemand in, voor de rest leek het wel of we op de verkeerde dag reden :lol:
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Afgelopen zondag ook de MTB versie van de Holland Classic gereden :-q

Hoewel het idd druk was op het evenemententerrein viel het op de routes erg mee.
Ik heb eerst de zwarte lus (40km) gereden, daarna was er nog goesting om de rode (30km)
er achteraan te plakken... Op de rode lus was ik al helemaal 'eenzaam', praktisch geen andere
bikers gezien.

Vond het al met al wel een geslaagde dag, mede dankzij het fijne 'zomerse' weer was
het genieten op de bike ! Op sommige punten was het op de routes wel even tricky
want de vaste route liep 'tegen de richting in' :o Dat was niet zo handig van de NTFU

Nog een filmpje gemaakt van deze dag, zie : https://www.youtube.com/watch?v=9jacreJdVRU&" onclick="window.open(this.href);return false;

Sta je er op, of niet :roll: ik zou zeggen.... kijk en spot jezelf :-q
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Er waren meer deelnemers dan vorig jaar, maar door de ruime starttijden en de mogelijkheid om de lussen op willekeurige volgorde te rijden is er veel spreiding mogelijk en is het nooit ergens druk op de route.

De rode route over de weg ging inderdaad door Nationaal Park de Hoge Veluwe, waar normaal betaald moet worden voor de entree.

Mijn taak deze dag was sfeerfoto's te maken. Voor ons ook maar gokwerk dus waar de fietsers op dat moment uit zouden hangen :wink:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

MCV schreef:Op sommige punten was het op de routes wel even tricky
want de vaste route liep 'tegen de richting in' :o Dat was niet zo handig van de NTFU
Juist een positief punt. Bij toertochten gaat het op de eerste plaats om het toeristisch aspect van de uitgezette route. Door in een bekend terrein de tocht (deels) in tegengestelde richting van een vaste route uit te zetten wordt het toeristisch aspect juist verhoogd omdat de deelnemers het landschap van een andere gizichtshoek waar nemen. Toerfietsen houd in principe al in dat men dat op het gemak doet en dus hoeft het helemaal niet "tricky" te zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Bôh , tegen de vaste route in zekers, vooral het stukje langs de A12 was link ,vorige jaren was dit ook zo , maar blijkbaar genoeg reden om dit door te zetten !.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Connie schreef:Er waren meer deelnemers dan vorig jaar, maar door de ruime starttijden en de mogelijkheid om de lussen op willekeurige volgorde te rijden is er veel spreiding mogelijk en is het nooit ergens druk op de route.

De rode route over de weg ging inderdaad door Nationaal Park de Hoge Veluwe, waar normaal betaald moet worden voor de entree.
Die meer deelenemers als vorig jaar was dat in zijn totaliteit? (totaal = weg + veldtoertochten). Wat was de verhouding tussen weg- en onverharde fietsers van nu en vorig jaar?

Dat de rode wegroute door Nationaal Park de Hoge Veluwe ging zou voor mij omdat ik in meer dan 30 jaar zo ongeveer overal al wel eens gefietst heb , de belangrijkste reden zijn om aan dit evenement deel te nemen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Totaal zat nu tussen de 1300 en 1400 deelnemers voor zover ik weet. Meer dan het totaal van vorig jaar. Weg en MTB was vorig jaar verdeeld over twee dagen, nu op een dag en de start tegelijk. Dus op het evenemententerrein was het zeker wat drukker. Vorig jaar was dat ook erg ruim opgezet, nu wat compacter. Dit was wel beter denk ik, gezelliger zo.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

We hebben ons goed vermaakt, afgelopen zondag!! Eerst de 30, daarna de 40 en als laatste de 20km. In totaal ook zo'n 93km. De volgorde bleek een goede zet. Tijdens de eerste lus van 30km kwamen we na 13km de eerste bikers tegen!!! Daarna tijdens de 40 bijna helemaal niemand tegengekomen. Alleen de stukken tegen de richting van de vaste route vonden wij een minder goed idee... Als laatste de 20km vanaf een uur of 2 en daar ook weinig verkeer op de route... Ik vond de route goed uitgezet. Soms duurde het lang voordat je een pijl tegenkwam, maar dat was dan meer een kwestie van niet gaan twijfelen, maar doortrappen... De verzorging was ook tóp en na de tocht nog gezellig op het festival rondgelopen. Toch wel prettig dat je je fiets met een gerust hart kunt achterlaten in de stalling, zelfs nog met een extra slot eraan!!! Volgend jaar gaan we zéker weer!!! :-q :-q
Plaats reactie