01.07.2018 - Francorchamps (Ster) - 6e VTT Francorchampionne

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Ik beveel nog zelden TT's aan, maar deze is intussen uitgegroeid tot een echte topper !

Erg mooi parcours door één van de mooiste regio's van de Ardennen. Adembenemende panorama's, diepe wouden, prachtige paden en singletracks.
Vorig jaar voor het eerst met een uitbreiding tot 72 km. Dit parcours werd in grote lijnen aangehouden, en nog verbeterd met nog meer straffe paadjes in de schitterende Roannay-vallei.

Alle info vindt je hier : http://pat8785.wixsite.com/vttfrancorchampionne" onclick="window.open(this.href);return false;

start : tussen 7:30 en 10:30 u

afstanden en inschrijvingsprijs :
22 - 35 - 45 km : € 5
55 - 65 - 75 km : € 7
75 km : 1950 hms !

adres : kantine FC Ster-Francorchamps / route de Spa, 4970 Francorchamps

faciliteiten : kleine restauratie - bevoorradingen (tot 4 op de langste afstand) - bike wash - douches - bewaakte fietsenstalling - grote parking

Korte beschrijving van die 75 km :
We starten meteen naar de Roannay-vallei, parel die we bijna van bron tot monding in de Amblève volgen. Daarna is de Amblève-vallei aan de beurt met o.a. een schitterende singletrack van 3 km die constant langs de flanken van de vallei slingert nabij Stoumont
https://www.youtube.com/watch?v=xPghTVZNuf8&t=2s" onclick="window.open(this.href);return false;.
Daarna rechtsomkeer richting Coo, waar een erg lange klim ons 250 meter hoger brengt naar uitzonderlijke panorama's.
Nadien volgen nog onontgonnen paadjes door de immense wouden tussen Stavelot en Francorchamps.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Weinig animo de laatste tijd rond toertochten in de Ardennen.
Blijkbaar heeft men liever 20 à 35 euro (of meer voor de commerciële organisaties) over om een gechronometreerde wedstrijd als TT te gaan fietsen.
Terwijl de meeste grote Ardennen-marathons niet kunnen tippen aan deze prachtige tocht.
OK : je staat niet als 358ste of met een DNF/DSQ in de uitslag :)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Als deze nu eens een week later was...
Grmbl...
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Houd me aanbevolen voor een eventuele GPX-track.... Ga begin september een weekje naar Theux om te biken.... :wink: :tong :winkie:
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

lowie schreef:Weinig animo de laatste tijd rond toertochten in de Ardennen.
Blijkbaar heeft men liever 20 à 35 euro (of meer voor de commerciële organisaties) over om een gechronometreerde wedstrijd als TT te gaan fietsen.
Terwijl de meeste grote Ardennen-marathons niet kunnen tippen aan deze prachtige tocht.
OK : je staat niet als 358ste of met een DNF/DSQ in de uitslag :)
Ik kom misschien wel af. Dan wel heel vroeg starten ivm de hitte.
Raphell81
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 30 oktober 2016, 00:17

lowie schreef:Weinig animo de laatste tijd rond toertochten in de Ardennen.
Blijkbaar heeft men liever 20 à 35 euro (of meer voor de commerciële organisaties) over om een gechronometreerde wedstrijd als TT te gaan fietsen.
Terwijl de meeste grote Ardennen-marathons niet kunnen tippen aan deze prachtige tocht.
OK : je staat niet als 358ste of met een DNF/DSQ in de uitslag :)
Nou ik denk dat wij nederlanders dromen van toertochten in de ardennen niks mooiers dan dat. Alleen het punt is je moet er een eindje voor rijden en dan moet je ook nog jezelf de vraag stellen ..heb ik genoeg conditie voor al die hoogtemeters want uren in de auto zitten om vervolgens nog geen 40 km te kunnen fietsen is best jammer van zo'n dag. Vaak zeggen ik dan..ik pak zo'n tocht wel als ik zeker weet dat ik bijvoorbeeld 70 km aan kan.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Vandaag de 65km gereden. Supermooie tocht met mooie paden. Ideaal voor diegene die niet de drukte opzoekt met een gemoedelijke sfeer en toch een mooie Ardennen rit wil rijden. 4 bevooradingen en ruim 1500hm op de 65km.
Raphell81
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 30 oktober 2016, 00:17

Heeft iemand een gpx bestandje van deze tocht (45 km of 65 o.i.d.) dan ga ik hem deze week een keer rijden. Bvd
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Hier ook nog een filmpje van dit jaar:


Heb deze nog nooit gereden maar zal het volgend jaar ook in de gaten houden, lijkt toch wel een erg mooie tocht :-q
Plaats reactie