02-09-2018 MCO Herperduin Classic

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

shiverer schreef:
Tsjibiti schreef:Het gaat inderdaad warm worden en daarom een rit op de weg doen. Was het een stuk kouder dan zou ik waarschijnlijk voor het draaien en keren op een zakdoek in Herperduin hebben gekozen.
En dat voegt toe: wat?

Als iedereen gaat melden waarom ie niet komt (voor mij is het veuls te ver weg en ik heb een bloedhekel aan toertochten..) wordt het druk hier.
Is het als site-admin niet mogelijk om eindelijk eens wat te ondernemen tegen dit soort irritante praktijken??
Dit is toch een forum voor enthousiaste mountainbikers en niet voor individuen die alleen maar lopen te zeiken??? Dit is natuurlijk een reactie waar deze persoon van zal smullen, maar ik ben er onderhand een beetje klaar mee!!!
themilkman
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 22 januari 2012, 19:57
Mijn mountainbike: Cube agree gtc race

We zijn met een hele ploeg uit Zaltbommel aanwezig.
-------------------(._.)-------------------

Remco
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

Leuk dat jullie allemaal komen!

Ik sta zelf ergens bij de inschrijving morgenochtend.

Ik heb de route vandaag nog eens helemaal gefietst nadat deze is uitgezet door onze pijlers. Het parcours ligt er perfect bij , sommige stukken zijn zwaar en het stuk van de hoornaars hebben we overgeslagen.
Pijlen zijn vel orange en beter zichtbaar dan vorig jaar.
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

Net terug van de tocht was mooi
Vooral rond de crossbaan in oss erg techisch
complimenten voor de organisatie
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Rijd normaal geen tourtochten vanwege drukte maar heerlijk rustig kunnen rijden (was rond 8:15uur gestart). Begin lastiger met zeer korte bochten, felle zanderige klimmetjes en grote “zandbakken” maar daarna heerlijke stukken met mooie flow. Complimenten voor organisatie. Andere opzet van parcours dan “in en om Herperduin” van twc Coppi die ergens rondom herfstvakantie georganiseerd wordt dus leuk voor de afwisseling. Blijf blij dat dit mijn “voor- en achtertuin” is :wink:
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Mooie tocht, uitdagend en écht alles er uit gehaald wat er in zit!! :-q :-q
Tayke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 december 2012, 21:56

Super mooie tocht!!! 57km gedaan en dat was genoeg alleen gaf strava maar 225 hm aan wat volgens ons te weinig is.Goed georganiseerd met n mooie pauze plaats waar goed voor ons gezorgd werd.Tot volgend jaar!!
knrd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 juli 2017, 21:12
Mijn mountainbike: is smerig!

Jorden schreef:Yes, ik ben er bij! Vorig jaar ben ik tijdens deze tocht een aantal keer verkeerd gereden en dat heeft snel tot gevolg dat je op een ander stuk van het parcours komt...
Net terug, was een prima te doen alleen soms erg creatief met de bewegwijzering. Hebben ook een keer een splitsing gemist waardoor we al vrij snel bij de pauzeplek kwamen. Vanuit daar weer terug richting de route gereden om alsnog de 57 compleet te maken.
Verder een prima route en erg goed georganiseerd, bedankt! :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Mooi dat wie meegedaan heeft het een leuke tocht vondt. Hoe groot was de deelname?
Nog een tip. Kijk goed of je met dit kortebroeken en blote armen weer geen teek mee hebt gekregen. Op brede bospaden is dat risico niet zo groot maar met warm weer en veel smalle stroken is de kans om zo'n rot beestje een stuk groter
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Gisteren prachtige onverharde toerfietstocht gehad. Het was heerlijk technisch draaien en keren op een zakdoek. De organisatie heeft het maximale uit de beschikbare oppervlakte gehaald. Ook was de bewegwijzering dik in orde. Eén keer een pijltje gemist, na het verlaten van de crossbaan (mooi pittig en technisch stukje trouwens, precies zwaar genoeg voor mij :wink:) maar toen al vrij snel in de gaten dat ik op een stuk zat waar ik eerder had gefietst dus even stukje terug en de pijlen weer gevonden. Pauze plek was ook super georganiseerd. Voor herhaling vatbaar. :-q
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Tsjibiti schreef:Hoe groot was de deelname?
Volgens de organisatie 450 deelnemers: Brabants Dagblad: Bike Festival Brabant trekt 450 mountainbikers naar Herpen
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Welke "crossbaan" was in de route opgenomen? NieuwZevenbergen of de WitteRuijsheuvel?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Tsjibiti schreef:Welke "crossbaan" was in de route opgenomen? NieuwZevenbergen of de WitteRuijsheuvel?
Tsjibiti schreef: Even zoeken op Strava bij Mountainbike Club Oss. Ik zag daar dat een aantal van hun leden afgelopen zondag de route hebben voorgereden en van een heb ik de route gedownload. In Mapsource het stuk dat diegene van en naar huis eraf gehaald.
De route is een typische draai en keer traject op een zakdoek.
schultzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 24 oktober 2007, 23:09

Tsjibiti schreef:Welke "crossbaan" was in de route opgenomen? NieuwZevenbergen of de WitteRuijsheuvel?
Daar waar in '84 het WK veldrijden was en intussen ook veel MTB wedstrijden door de locale MTB club georganiseerd zijn/worden

En tussen zonsopgang en zonsondergang vrij toegankelijk
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Tsjibiti schreef:Welke "crossbaan" was in de route opgenomen? NieuwZevenbergen of de WitteRuijsheuvel?
Gewoon een keer mee rijden met een mtb toertocht dan kom je erachter. Inplaats van bijna iedere post hier negatief doen over mtb/atb of schrijven dat een tocht zo en zo is. Die je in een ver verleden gereden hebt.


Ik heb gister een fijne en zware ochtend gehad in het ontzettend mooie bosgebied van Herperduin. De tocht was in tegenstelling tot vorig jaar perfect uitgepijlt, de pauzeplek was top en ook het parkeren was beter dan vorig jaar. Ik kom volgend jaar zeker weer terug.
Plaats reactie