Tubbergen grenslandtocht 02-09-2018 als spookrijder

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
gevellux
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 5 september 2018, 14:42

Afgelopen zondag 02-09-2018 had ik mij voorgenomen de MTB route van Vasse te rijden.
Laat nu op dezelfde dag de grenslandtocht van Tubbergen ingepland zijn.
Verder geen probleem maar de jongens van Tubbergen hadden sommige stukken meegenomen van de MTB route van Vasse......IN TEGENOVERGESTELDE RICHTING.
Wel leuk als je als enige de goede route rijd en 500 MTBrijders tegenkom die allemaal de verkeerde kant oprijden.
En dat kan wel eens lastig zijn op de singletracks.
Uiteindelijk goed gekomen door oplettendheid en veel communicatie op schreeuwniveau.
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Vaste routes in een toertocht hoeven van mij niet maar kan het begrijpen als je de lokale routes wilt promoten dan kan ik daar wel wat bij voorstellen.
Ik snap daarentegen niet om een vast deel van een route in tegenovergestelde route te rijden. Levensgevaarlijk!
Heeft er dan niemand bij de organisatie gedacht dat dit misschien geen slim idee was.

Zeer bijzonder.
Ben ook wel benieuwd hoe deze tocht dan wordt geclassificeerd door de nufje met hun sterren.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

gevellux schreef:Afgelopen zondag 02-09-2018 had ik mij voorgenomen de MTB route van Vasse te rijden.
Laat nu op dezelfde dag de grenslandtocht van Tubbergen ingepland zijn.
Verder geen probleem maar de jongens van Tubbergen hadden sommige stukken meegenomen van de MTB route van Vasse......IN TEGENOVERGESTELDE RICHTING.
Wel leuk als je als enige de goede route rijd en 500 MTBrijders tegenkom die allemaal de verkeerde kant oprijden.
En dat kan wel eens lastig zijn op de singletracks.
Uiteindelijk goed gekomen door oplettendheid en veel communicatie op schreeuwniveau.
Hoe reageerde de organisatie toen je ze dit vertelde?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
gevellux
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 5 september 2018, 14:42

Ik was de spookrijder dus geen deelnemer van de georganiseerde tocht.
Heb de organisatie er nog niet op aangesproken.
Ze hadden wel voor de singletracks een bordje geplaatst dat je mtb rijders tegen kunt komen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je moet bij de organisator zijn en bij de vergunningverlener. De organisator moet zich realiseren dat hij iets uitermate onverstandigs heeft gedaan. De vergunningverlener (terreineigenaar) moet er op toezien dat zoiets niet nog een keer gebeurt.
(Hierover op dit forum schrijven lost niet zoveel op).
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik zie in het laatste commentaar van TS wel dat de organisatie waarschuwingsbordjes heeft opgehangen. Dus helemaal onverwacht waren die tegenliggers niet.
Ik snap een organisatie wel dat ze sommige delen tegen de keer in willen rijden, helemaal als het aantal paden beperkt en je een route wilden rijden die anders is dan de normale vaste route. Ik ken toertochten die wel braaf hele routes volgen, maar die zijn voor mij nauwelijks interessant omdat ik die route op een andere dag ook gewoon gratis kan rijden zonder drukte.
In principe zijn de meeste paden in de bossen vrij toegankelijk en zijn de uitgezette routes slechts een mooie leidraad om een mooi rondje te kunnen fietsen. Of het verstandig is is wat anders.
Onze club probeert het bij het uitzetten van toertochten zoveel mogelijk te vermijden en als het onverhoopt toch gebeurt, beperken we het tot een minimum en hangen wij duidelijke waarschuwingsbordjes
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zat Tsjibiti in de organisatie? :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

deefdeef schreef:..... de organisatie waarschuwingsbordjes heeft opgehangen. Dus...
Ik zou zeggen "don't even think about it"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

awinkel schreef:Zat Tsjibiti in de organisatie? :winkie:
Nee , maar die vindt het uitstekend dat de organisatie dat zo doet met de argumentatie die "deefdeef" geeft.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

deefdeef schreef:Ik zie in het laatste commentaar van TS wel dat de organisatie waarschuwingsbordjes heeft opgehangen. Dus helemaal onverwacht waren die tegenliggers niet.
Ook als je bordjes 'pas op voetgangers' neer zou zetten, zou het nog steeds geen goed plan zijn om de Classico Boretti op zaterdagmiddag door de Kalverstraat te sturen.

Gut, ik hoop niet dat ik ze op ideeën breng....
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ofwel: het is gewoon dom en gevaarlijk, en met enkel een bordje 'pas op' neerplempen heeft een organisator nog niet aan z'n zorgplicht voldaan.

Als er serieuze ongelukken waren gebeurd zou de orga zomaar een groot probleem gehad kunnen hebben...
Everybody bought a new bike!
gevellux
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 5 september 2018, 14:42

bert l. schreef:Je moet bij de organisator zijn en bij de vergunningverlener. De organisator moet zich realiseren dat hij iets uitermate onverstandigs heeft gedaan. De vergunningverlener (terreineigenaar) moet er op toezien dat zoiets niet nog een keer gebeurt.
(Hierover op dit forum schrijven lost niet zoveel op).
Kijk goed naar de topic!
Ik deel alleen een ervaring die ik heb gehad.
Verder niets.
Daarvoor hebben we toch dit forum.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

gevellux schreef: Ik deel alleen een ervaring die ik heb gehad.
Verder niets.
Maar als je die ervaring nou ook even deelt met de organisatie van de tocht dan doen ze het volgend jaar anders, en worden onnodige ergernissen en ongelukken voorkomen :wink:

Het gaat er ook niet om ze terecht te wijzen, schadevergoeding te eisen of wat dan ook, gewoon een stukje constructieve feedback naar de ander toe :wink:
Everybody bought a new bike!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

asphaltdude schreef:Ofwel: het is gewoon dom en gevaarlijk, en met enkel een bordje 'pas op' neerplempen heeft een organisator nog niet aan z'n zorgplicht voldaan.

Als er serieuze ongelukken waren gebeurd zou de orga zomaar een groot probleem gehad kunnen hebben...
Dit is nu precies een van de dingen waarom ik tegen de veel te grote groei van vaste routes ben. Toertocht organisaties zouden zich, als ze noodgedwongen een stuk vaste route in hun tocht opnemen , aan de rijrichting moeten houden.
Dat is vaak een behoorlijke beperking in het aanbieden voor de deelnemers aan variatie t.o.v. de periode zonder vaste routes. Dus gewoon niets van aan trekken en een waarschuwingsbordje zetten voor die zonodig toch over die vaste route willen. Nog beter wat mij betreft is op veel plaatsen het opdoeken van vaste routes. Het zal niet verbazen dat ik meer met toertochten heb ik dan met vaste routes. Vaste routes alleen in een gebied waar het zonder route helemaal verboden is er te fietsen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Tsjibiti, we zijn het niet vaak (vaak niet) eens, maar hier moet ik je volledig gelijk geven :-D
Plaats reactie