16-9-2018 Rabo Noord-Drenthe MTB tocht Gieten

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

TFC Gieten organiseert Rabo NoordDrenthe MTB-tocht

Zondag 16 september aanstaande houdt Toer Fiets Club Gieten haar jaarlijkse Rabo Noord-Drenthe MTBtocht. Evenals voorgaande jaren kunnen de deelnemers kiezen uit drie afstanden. De routes van 35, 45 en 55 kilometer leiden de MTB’ers door de staatsbossen en landerijen rondom Gieten. Op elke afstand zijn onderweg verzorgingsposten aanwezig. Inschrijving en start is tussen 08.30 en 10.00 uur in de kantine van de ijsvereniging Gieten-Bonnen. Het adres is Boddeveld 17 Gieten, achter sporthal de Wendeling. Inschrijving van NTFU-leden kan middels Scan and Go en niet NTFUleden via een inschrijfformulier. Deelnemers kunnen ook gebruik maken van voorinschrijving via de website van TFC Gieten, http://www.tfcgieten.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of op http://www.fietssport.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . In de nabije omgeving en achter sporthal de Wendeling is voldoende parkeergelegenheid. Voor de deelnemers is er kleed- en douchegelegenheid beschikbaar. Na afloop is er gratis erwtensoep. Koffie en diverse andere versnaperingen zijn te verkrijgen in de kantine. Wij zien u graag zondag 16 september!

Bron: http://www.tfcgieten.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Iemand deze tocht eerder gedaan? Gaat hij veel over de vaste route?
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

In het verleden wel gereden en staat voor zondag op de planning.
Deels over de route zoals die er ligt en wat extra stukken erbij.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Hij staat 'in potlood' in de agenda. Ik twijfel nog een beetje omdat ik de weinige toertochten die ik heb gefietst niet altijd positief heb gevonden. Over het algemeen keurig georganiseerd en bepijld, maar erg vaak in file de singletracks over. Geen idee hoe druk deze tocht is, maar er ligt veel singletrack in de omgeving (goeie zaak natuurlijk) waardoor langzame fietsers vaak vooraan een soort MTB polonaise rijden ;)
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

@Bokmaaa de drukte zal wel meevallen. "Het seizoen" voor de overwinterende racebrigade is nog niet begonnen, en dat scheelt nogal.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

En mijn ervaring is dat je of moet zorgen dat je op tijd begint, of juist zo laat mogelijk.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Hoe was het? Ik ben uiteindelijk niet gegaan. Zaterdag nog wel even in de regio gefietst en een stukje route Gieten meegepakt, lag er fantastisch bij!
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Het was een snelle route.
55km gereden in 2:15.
Stuk bij Zwanemeer, deels route Anloo, daarna stuk route Gieten en daarna via Gasselte retour.
Af en toe wel goed kijken waar de lintjes hingen, maar 1x een lusje van 150m gemist.
Overigens had ik 51,2km op de teller en degene die met mij reed 53,2km op de teller.
Zelfde Garmin, hele tijd samen gereden en toch leuke afwijking(waarschijnlijk meer buitenbochten gereden :~ )
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

MadMax12 schreef:Het was een snelle route.
55km gereden in 2:15.
Stuk bij Zwanemeer, deels route Anloo, daarna stuk route Gieten en daarna via Gasselte retour.
Af en toe wel goed kijken waar de lintjes hingen, maar 1x een lusje van 150m gemist.
Overigens had ik 51,2km op de teller en degene die met mij reed 53,2km op de teller.
Zelfde Garmin, hele tijd samen gereden en toch leuke afwijking(waarschijnlijk meer buitenbochten gereden :~ )
Niet mee gedaan. Over vier weken ben ik wel in Gieten om aanwezig te zijn bij de SP. Ging de tocht ook nog over dat parkoers aan de Nijslootsweg?
In dit jaargetijde hebben onverharde toertochten vooral hun charme door de fraaie paddestoelen die je kan zien.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Tsjibiti schreef: Niet mee gedaan. Over vier weken ben ik wel in Gieten om aanwezig te zijn bij de SP. Ging de tocht ook nog over dat parkoers aan de Nijslootsweg?
In dit jaargetijde hebben onverharde toertochten vooral hun charme door de fraaie paddestoelen die je kan zien.
Een heel klein stukje maar, alleen de ATB route die er ligt.
Het stukje zand dat we gereden hebben ligt er goed bij, maar kan hoop gebeuren in een paar week tijd.
Over 2 week zal het tijdens de Hondsrug Classic en NK Marathon nog wel wat omgeploegd worden.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Was een leuke tocht. Laat begonnen en daardoor heerlijk relaxed kunnen fietsen. Gieten is mijn thuisrondje en was daarom blij ook langs Zwanemeer te komen. Mooie singletracks en leuke verbindingsstukken. Enig nadeel is dat oranje linten in een herfstig bos niet goed werken. Advies; gebruik rood-wit, werkt veel beter.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Brambo67 schreef:Was een leuke tocht. Laat begonnen en daardoor heerlijk relaxed kunnen fietsen. Gieten is mijn thuisrondje en was daarom blij ook langs Zwanemeer te komen. Mooie singletracks en leuke verbindingsstukken. Enig nadeel is dat oranje linten in een herfstig bos niet goed werken. Advies; gebruik rood-wit, werkt veel beter.
Het Zwanemeer is toch waar de veldrit van Gieten in de begin jaren werd verreden? Vanuit het dorp aan de andere kant van de prov.weg ri. Veendam. Daar waar in 1985 Rein Groenendaal de roodwitblauwe trui veroverde.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Helaas door blessure niet mee kunnen doen. Met Superprestige Cyclocross kom ik ook weer kijken.
Plaats reactie