06-10-2018 - Wekerom - Goudsbergtocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Lekker weertje.

Saaie stukken tot aan de pauzeplaats bij 27 km.
Daarna beter met enkele uitdagingen.
Veel op fietspaden door de bossen.
Totaal 48 km gereden.
Prima uitgepijld. (1x klein stukje fout gereden, pijltje niet gezien, my bad)

Volgens mijn Polar 285 hoogtemeters.
Volgens Strava 398.
Best wel een groot verschil vind ik.

Heb in deze omgeving toch wel enkele mooiere tochten gereden.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Scottie2000 schreef: zo 7 oktober 2018, 10:37
Volgens mijn Polar 285 hoogtemeters.
Volgens Strava 398.
Best wel een groot verschil vind ik.
Zoalsal een eerder aangeven. Dat verbaast me helemaal niet. De hoogtemetermetingen met dit soort apparatuur en sites is gewoon enorm natte vinger werk. Laatst een weg ritje gedaan over 20 km zo vlak als een biljartlaken en 25 hoogtemeters geregistreerd.
GPS toestellen zijn plaatsbepalingsinstrumenten en zijn op dit gebied heel betrouwbaar. De fabrikanten beweren om verkoop argumenten dat je er ook hoogtemeters als afgeleide mee kan bepalen. Zo onbetrouwbaar als het maar kan.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Zaterdag naar Wekerom vertrokken voor de 45km.

Wederom een mooie tocht, met een goede afwisseling van veldwegen, bospaden, singletracks en natuurlijk de nodige klimmetjes rondom de Goudsberg. Helaas niet overal boven gekomen door vallende mede-rijders, ontiegelijk mulzand of gewoon falende klimtechniek bij mezelf :winkie: .

Verzorging bij de pauzeplaats was heel goed en de route was heel goed aangeduid met soms veel pijlen in de bochten, zodat je zeker niet verkeerd kon rijden (dat is bij sommige toertochten wel anders).

Al met al prima vermaakt weer.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Ik vond het weer een leuk rondje. Venijn zat 'm zeker in de staart. Organisatie prima. Route kan soms wat mooier denk ik, maar we zullen af en toe tot de rechten stukken verdoemd zijn geweest door landeigenaren. Overigens lag er naast de fietspaden vaak een mooi zandpad waar niemand op ging rijden dus tja... dan heb je fietspad :-)

Bij de pauzeplaats kwamen er een paar enorme RANDDEBIELEN voorbij racen met ik denk 30km/u. Waarschijnlijk een paar locals die 'last' hadden van de tocht die ene keer per jaar. Mocht je hier op het forum rondwaren en dit lezen: je bent een mafketel en je had wel iemand kunnen bezeren! (en dan hou ik superlatieven even binnen voor de jongere lezertjes).
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

theritz schreef: di 9 oktober 2018, 13:57 Overigens lag er naast de fietspaden vaak een mooi zandpad waar niemand op ging rijden dus tja... dan heb je fietspad :-)
Dat verbaast mij ook vaak. Je leest hier te pas en onpas dat er meer uitdaging in tochten en routes zou gewenst is en dan heb je zo'n situatie dat men kan kiezen voor die extra uitdaging en zie je bijna iedereen over het geasfalteerde fietspad rijden. :~
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dan is het gemiddelde opkrikken voor Strava toch belangrijker dan de uitdaging😁

Ik gebruik die fietspaden vaak om te herstellen voor de volgende Singletracks.
Ik heb zaterdag toch grote delen van de zandpaden gereden, ook om tegemoet komend normaal fietsverkeer de ruimte te geven.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

sommige fietspaden zijn er helaas omdat er gewoon geen vergunning is om over het terrein te mogen. De omgeving kenmerkt zich door veel prive terrein. Zie al die mensen maar eens zover te krijgen om er een paar honderd mtbers overheen te laten gaan. Is helaas niet mogelijk.

Andere fietspaden zijn er om de route niet te laten kruisen. het kan een heel gepuzzel zijn om een route te bouwen op een relatief klein stukje bos. (zonder gelijk alle bulten achter elkaar te hebben)
Plaats reactie