Dinxperlo of Neede?

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Welke zal mooier zijn van deze twee om zondag te rijden?
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik heb geen idee hoe het er in Neede uitziet. De route in Dinxperlo ken ik ook niet maar gezien de omgeving daar zou ik er niet te veel van verwachten. Hoogteverschil is er nauwelijks en qua bosgebied valt het daar behoorlijk tegen. Dit lijkt mij meer een veldtocht dat een mtb tocht.
Wat zal ik zeggen...…..
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

In deze streek zijn juist de mooiste toertochten. Bossen en hoogtemeters heb je voor een mooie toeristische tocht helemaal niet nodig. Dat is pas van toepassing bij marathons en wedstrijden.
Wel jammer dat die tochten niet zo ver van elkaar op dezelfde dag zjjn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Tsjibiti schreef: vr 12 oktober 2018, 19:39 In deze streek zijn juist de mooiste toertochten. Bossen en hoogtemeters heb je voor een mooie toeristische tocht helemaal niet nodig. Dat is pas van toepassing bij marathons en wedstrijden.
Wat een onzin....
Prophetroy
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: za 4 juni 2011, 20:44
Mijn mountainbike: Trek Farley 5

Ik zou Dinxperlo kiezen, door de jaren heen een leuke ronde geworden. Inderdaad geen HM maar ieder stuks bos en gravelpad in de omgeving wordt aangedaan!
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Tsjibiti schreef: vr 12 oktober 2018, 19:39 In deze streek zijn juist de mooiste toertochten. Bossen en hoogtemeters heb je voor een mooie toeristische tocht helemaal niet nodig. Dat is pas van toepassing bij marathons en wedstrijden.
Wel jammer dat die tochten niet zo ver van elkaar op dezelfde dag zjjn.
Wie heeft het over een mooie toeristische tocht?
Wat zal ik zeggen...…..
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Arjan1 schreef: vr 12 oktober 2018, 21:00
Tsjibiti schreef: vr 12 oktober 2018, 19:39 In deze streek zijn juist de mooiste toertochten. Bossen en hoogtemeters heb je voor een mooie toeristische tocht helemaal niet nodig. Dat is pas van toepassing bij marathons en wedstrijden.
Wat een onzin....
Absoluut geen onzin.
De naam "toer"tocht is afgeleid van toerisme. Het toeristisch aspect is juist het basisprincipe van toertochten. De prestatieve aspecten dienen daaraan volledig ondergeschikt te zijn. Daarvoor dienen zoals al aangegeven andere evenementen.
Vergelijkbaar met wandeltochten. Die zijn vooral voor het toeristich gehalte. Voor wie wil "sporten" zijn er de trimlopen en wedstrijden.
Mijn stelling is dat het veel belangrijker is dat een route van een toertocht bijvoorbeeld langs zoveel mogelijk kastelen komt en dan mogen daarvoor alle hoogteverschillen worden vermeden. Enige reden om een heuvel op te nemen is dat je er boven op even kan stoppen voor de mooie vergezichten. Maar als dat in bosrijk gebied is heb je er nog niets aan want dan is het uitzicht enorm belemmerd.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Dan raad ik je de eerstvolgende tocht van stichting "de zonnebloem" aan.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Tsjibiti schreef: za 13 oktober 2018, 10:34
Arjan1 schreef: vr 12 oktober 2018, 21:00

Wat een onzin....
Absoluut geen onzin.
De naam "toer"tocht is afgeleid van toerisme. Het toeristisch aspect is juist het basisprincipe van toertochten. De prestatieve aspecten dienen daaraan volledig ondergeschikt te zijn. Daarvoor dienen zoals al aangegeven andere evenementen.
Vergelijkbaar met wandeltochten. Die zijn vooral voor het toeristich gehalte. Voor wie wil "sporten" zijn er de trimlopen en wedstrijden.
Mijn stelling is dat het veel belangrijker is dat een route van een toertocht bijvoorbeeld langs zoveel mogelijk kastelen komt en dan mogen daarvoor alle hoogteverschillen worden vermeden. Enige reden om een heuvel op te nemen is dat je er boven op even kan stoppen voor de mooie vergezichten. Maar als dat in bosrijk gebied is heb je er nog niets aan want dan is het uitzicht enorm belemmerd.

Een toertocht langs bezienswaardigheden, over paden van minimaal twee meter breed, in twee richtingen te berijden, alleen heuvels opnemen indien er uitzicht is....
Ik denk dat je toch redelijk alleen staat met deze standpunten Tsjibiti :lol:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Dus jij maak uit wat ik recreatie vind!
Als ik het prestatieve aspect ontspanning vind en daar een toertocht voor uitkies zal ik dat zeker zelf weten!
Als iedereen een beetje om elkaar denk is er niets aan de hand.

Maar jij ga hier even ons vertellen dat wij allemaal asociaal zijn als we harder dan jouw fietsen...
Als je kastelen wilt zien onder het fietsen koop een Stella en ga met de Zonnenbloem mee.
Laat ons een keer met rust op hier met je egoïstische onzin!
Plaats reactie