14-10-2018 Almere Classic

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: ma 21 maart 2011, 09:33

Vandaag dus de "Almere Classic" gereden. Voor deze tocht georganiseerd door FRTC Almere bestond de keuze uit 30 of 50 km.
De 50 km gekozen. De route startend vanaf het FBK sportpark bood aanvankelijk weinig vertier, aangekomen op de vaste MTB route verbeterde dit enigszins maar eenmaal onder de bomen vandaan ging het weer over het fietspad naar het weiland en weer naar het volgende fietspad. Jammer, maar ik begrijp wel dat men het moet doen met wat er (mogelijk) is.
Ook een stukje vuilnisbelt was een leuke afwisseling met wat hoogte maar had ook wel iets creatiever gekund. De verzorgingspost op 32 km was een verassing ! (ik had hem op 20/25 km verwacht en had de buik al vol), is natuurlijk gewoon een keuze van de organisatie, snap ik. Aan het einde was er een stukje "skill-park" erg leuk bedacht maar ik heb het overgeslagen omdat ik niet zo'n free-rider (meer) ben. Gelukkig ook nog een stoere vent getroffen op een splinternieuwe CX. Gezien het hoge rammelgehalte van de rechte stukken vermoed ik dat zijn nieren nu defect zijn. Chapeau !
Al met al misschien een tocht voor de beginner en de wielrenner op een MTB. Prima, gewoon niet mijn cup-of-tea.
Maar...wat vandaag echt de pret bedorven heeft is de slechte bewegwijzering. Deze bestond uit van die plastic bordjes op een stokje waar je de Latijnse benaming van de planten in je privé perkje op kunt schrijven.Veel te klein en in diverse kleuren door elkaar gebruikt. Op de bordjes was een pijltje met een permanente marker aangebracht, deze was helaas slechts zichtbaar door een microscoop. Door de bordjes in diverse herfst tinten door elkaar te gebruiken (oranje, rood, geel) en deze op zo'n 10-20 cm hoogte te plaatsen in het gras, tussen de bladeren en voorbij de afslag (hier had je in gemoeten), was mijn frustratie compleet.
Ik heb vandaag toch een heerlijke rit gereden. Dit was echter volledig te danken aan het fantastisch weer. De onvrijwillige extra 8 km heb ik dan ook maar voor lief genomen.
Aan het weer ligt het niet...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Almere classic.....altijd leuk :-q jammer dat ik er niet was :( .....en idd de extra hindernis van de pijlen en om deze te volgen :o is voor de slechtzienden onder ons mtb'ers een crime :D ....zou verboden moeten worden... :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie