Veluwe Challenge 20 oktober

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Aankomende zaterdag weer de Veluwe Challange.
De start vindt nu plaats vanuit De Fietser in Ede.
dwz: dat je na de tocht nog even kan kijken naar een andere fiets :winkie:

Afstanden: 30, 50 en 75

Voor meer info:
https://www.wvede.nl/index.mchil?page=a ... 20-oktober
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Komende zaterdag ga ik naar Ede.

Wat ik bijzonder vind is dat in de kalender van Fietssport.nl staat dat je kan kiezen uit routes van 25, 55 en 70km.
En je kan er de gpx downloaden van de routes, maar als ik deze aankondiging zie dan zeggen ze op hun eigen site dus wat anders qua afstanden en routes.

@Stalenric: weet jij welke afstanden kloppen? en of ik dus de moeite moet nemen om de gpx te downloaden om op mijn gps te zetten?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

of het nu 70 of 75 km is wat maakt het uit. Volgens mij is het wel 75km.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Voor jouw misschien niets, voor mij is misschien 70km echt de grens en is die 5km net teveel qua afstand of tijd.

En het gaat er mij ook om of die route op Fietssport klopt.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
rebelede
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 22:04
Mijn mountainbike: centurion backfire 29er

van de partij :-q
gang is niet remmen!!
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Ben morgen ook van de partij voor 70km met mien bike moat :-q
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

Was een goed georganiseerde tocht. Parcours goed uitgezet. Schitterend weer en mooie herfstkleuren in het bos. Het was precies 75km! Super tocht geweest, hopen op hetzelfde weer volgend jaar.
Dacht dat ik thuis alleen de fiets af hoefde te stoffen, vanwege het vele stof, maar was een boer aan het sproeien, precies over het pad..... Wassen! :-q :D
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

walters schreef: za 20 oktober 2018, 15:44 Was een goed georganiseerde tocht. Parcours goed uitgezet. Schitterend weer en mooie herfstkleuren in het bos. Het was precies 75km! Super tocht geweest, hopen op hetzelfde weer volgend jaar.
Dacht dat ik thuis alleen de fiets af hoefde te stoffen, vanwege het vele stof, maar was een boer aan het sproeien, precies over het pad..... Wassen! :-q :D

:lol: en boer aan het sproeien op 20 oktober :winkie: moet niet gekker worden
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Super mooie tocht alleen waardeloos uitgezet met die klote gele dingen.
Door de herfst kleuren waren ze slecht te zien zo laag aan de grond als je de snelheid er goed in had zitten..
4x verkeerd gereden en ik was niet de enigste, in het veld veel gemopper van mede bikers.
Ook de pauze pas na 40km is wel erg aan de late kant op de 55km en voor de 75km een beetje karig 1 pauze.
Ook die dame achter de tafel bij het betalen van de tocht mogen ze van mij (sensuur) 70 min in de auto naar Ede gezeten ben ik mijn NTFU pas vergeten, kaart ingevuld met pasnummer en netjes gemeld dat ik de pas vergeten was.
Moest gvd gewoon €5 betalen van dat wijf, geen pas geen korting zegt ze ook nog ......mooie gastvrijheid daar in Ede.
Gaat me niet om de extra €1 maar wel de manier waar op ....
Nogmaals een hele mooie tocht maar nog veel te verbeteren binnen de organisatie.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Waar staan de foto's online die genomen zijn?
Weet iemand dat?
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

cisco schreef: za 20 oktober 2018, 20:02 Super mooie tocht alleen waardeloos uitgezet met die klote gele dingen.
Door de herfst kleuren waren ze slecht te zien zo laag aan de grond als je de snelheid er goed in had zitten..
4x verkeerd gereden en ik was niet de enigste, in het veld veel gemopper van mede bikers.
Ook de pauze pas na 40km is wel erg aan de late kant op de 55km en voor de 75km een beetje karig 1 pauze.
Ook die dame achter de tafel bij het betalen van de tocht mogen ze van mij (sensuur) 70 min in de auto naar Ede gezeten ben ik mijn NTFU pas vergeten, kaart ingevuld met pasnummer en netjes gemeld dat ik de pas vergeten was.
Moest gvd gewoon €5 betalen van dat wijf, geen pas geen korting zegt ze ook nog ......mooie gastvrijheid daar in Ede.
Gaat me niet om de extra €1 maar wel de manier waar op ....
Nogmaals een hele mooie tocht maar nog veel te verbeteren binnen de organisatie.
Zoveel andere mede fietsers, dat je eigenlijk alleen de mensen hoefde te volgen. In tweede stuk wel enige bordjes gemist, maar wordt je door je mede fietsers toegeroepen, ach een paar meters meer en vol in de ankers is geen probleem.
De pauze was inderdaad wat laat, maar zeer goed verzorgd en aardige mensen. Ik heb na 60 km nog een pauze gehad (heb je dus gemist!), weer gezellig en prima verzorgd.
Inschrijving vond ik snel gaan en de pas werd gescand en gelijk bij de dame ernaast betalen. Natuurlijk moest jij een euro extra betalen, iedereen kan een nummer invullen en zeggen dat je de pas vergeten bent, kan de dame wel begrijpen. Wat is nu een euro als je als 70 min in de auto hebt gezeten en voor 5 euro een tocht van 75 km kunt rijden?

Maar goed beleving is voor iedereen anders :D
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

cisco schreef: za 20 oktober 2018, 20:02 Super mooie tocht alleen waardeloos uitgezet met die klote gele dingen.
Door de herfst kleuren waren ze slecht te zien zo laag aan de grond als je de snelheid er goed in had zitten..
4x verkeerd gereden en ik was niet de enigste, in het veld veel gemopper van mede bikers.
Het is toch een toertocht. Dan kan je beter stellen dat je te hard reed.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Inderdaad mooie tocht, mooi gebied met van alles wat. Zeker stuk voor eerste pauze met wat pittige korte klimmetjes. Pauze was aan de late kant en voor Brabantse begrippen niet super maar redelijk. Stonden wel half op een fietspad waar veel passerende wielrenners last van hadden. Tweede pauze plek was ook sober maar in orde.
Die gele pijltjes laag aan de grond is ook niet mijn ding. Paar keer verkeerd gereden maar kan ook aan mij gelegen hebben. Had er vorig jaar ook last van.
Tip: bij startlocatie een bewaakte fietsenstalling, als ik zie wat voor fietsen iedereen bij heeft kun je ze eigenlijk niet onbeheerd achter laten. Is ook voortaan bijna overal.
Verder een mooie dag gehad, moe maar voldaan weer thuis.
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Prachtige tocht gereden vandaag. Blijft een mooi gebied in die hoek. Laatst Wekerom gereden en herkende vandaag enkele stukjes.
Die klimmetjes voor de pauze waren soms behoorlijk pittig en vanwege de drukte was het daar soms filerijden en lopen. Maar sommige waren toch te steil om te fietsen. 😁
Verder geen problemen met de pijltjes/schildjes gehad en nergens verkeerd gereden.
Helaas moest ik op tijd thuis zijn en kon ik niet de 75 rijden.

Foto's staan op de onderstaande site:
https://www.oypo.nl/nl/bd75e1bbe0fe0baf
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Het weer en de omstandigheden (lees = gortdroog) in het bos maakten alles goed. Maar wat was het slecht uitgezet! De bordjes met pijlen waren veelal slecht te zien en heel vaak ook veel te dicht voor een bocht geplaatst. Dat kan echt veel beter (o.a. door beter zichtbare pijlen/bordjes). Als het een kampioenschap verkeerd rijden was geweest, dan had ik gewonnen. :oops: En wat mij betreft mogen de ruiterpaden ook wel uit de route verwijderd worden als er zoveel nieuwe, mooie singletracks rond de Ginkelse Heide zijn aangelegd. Genoeg alternatieven lijkt mij...
Plaats reactie