17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
sandmanatacama
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2018, 22:53

ijskonijn schreef: za 17 november 2018, 18:44
sandmanatacama schreef: vr 16 november 2018, 22:09
Sowieso @ijskonijn ikzelf jaag doorheen het parcours op de fatbike. Zeker momenteel, vele stukken liggen er nog steeds superdroog bij. Beste ondergrond sinds jaren.
Paar fatbike's gezien inderdaad. Was fantastisch vandaag. Zondermeer een van de mooiste toertochten dit jaar! Met plusbike zeer goed te rijden (behalve asfalt, maar daar is een mtb ook niet voor gemaakt) :winkie:
Klimmen, dalen, ging geweldig :-q . Route zeer goed uitgezet!
Toppie, tof dat je je goed hebt kunnen amuseren. Altijd fijn om te horen.
sandmanatacama
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2018, 22:53

wpee schreef: za 17 november 2018, 14:46 Mooi tochtje, was al vaker in die omgeving geweest met de een of andere toertocht, maar blijft mooi stukje. Pittige korte beklimmingen en volhouders die wat langer zijn maar ook beste wel omhoog gaan.
Leuk uitkijkpunt bovenop de berg, foto-tip.
Viel me op dat er relatief rustig gefietst werd en netjes werd ingehaald. Wel wat anders af en toe met de NL Toertochten, daar heb ik wel eens meegemaakt dat je wordt uitgeremd aan de binnenkant van de bocht en daarna door de inhalende partij de berm wordt ingedrukt. Pluim aan de deelnemers, of het nu Belgen of Nederlanders waren.
Heel tof om dit te horen. Volgend jaar zal de rit in principe iets hertekend worden om deze nog wat uitdagender te maken.
sandmanatacama
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2018, 22:53

Langs deze weg wilt #wtcdetoekomst (Rekem) iedereen bedanken voor de massale opkomst vandaag. De Epische grens van 2000 inschrijvingen werd zo maar eens aangetikt... Een uniek gegeven sinds het bestaan van de Club. Waarvoor dank aan allen.

We nemen de kleine werkpunten mee, en zullen proberen om volgend jaar een nog uitdagender parcours aan te bieden en de bepijling verder finetunen om jullie nog beter te voorzien.

Ik heb me alvast goed geamuseerd, en graag zien we jullie weer het komend jaar.

Groeten Stefan
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

sandmanatacama schreef: za 17 november 2018, 19:55 Langs deze weg wilt #wtcdetoekomst (Rekem) iedereen bedanken voor de massale opkomst vandaag. De Epische grens van 2000 inschrijvingen werd zo maar eens aangetikt... Een uniek gegeven sinds het bestaan van de Club. Waarvoor dank aan allen.

We nemen de kleine werkpunten mee, en zullen proberen om volgend jaar een nog uitdagender parcours aan te bieden en de bepijling verder finetunen om jullie nog beter te voorzien.

Ik heb me alvast goed geamuseerd, en graag zien we jullie weer het komend jaar.

Groeten Stefan
Dat jullie epische grens van 2000 bereikten vandaag kwam ook dat wij zo'n slordige 350 kilometer met auto gereden hebben om deel te nemen. Absoluut van den zotte? Neen. Gewoon omdat wij al indruk hadden dat het top zou zijn. En dat was het!
Alleen bescheiden vraagje voor een volgende keer: wat meer kilometers, zou dat kunnen? :winkie:
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Leuk om hier eens een tocht op de XC fiets te hebben gedaan. Het viel me op dat de meeste paden (ook singletracks) erg smooth waren, dus het was goed mogelijik om een stevig tempo te rijden, vooral in het begin.
Ook leuk om weer eens over wat trails van Filthytrails te rijden, jammer dat allemaal weg is zeg, daar heb ik mooie herinneringen aan!

Het was een erg mooie dag, in een erg mooi gebied. Als enige puntje is dat ik nog wel eens hoopte dat het iets spannender/moeilijker omhoog of omlaag ging... maar dat is een mening die ik bij de meeste tochten heb ;-)
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Klaar, alle foto's staan online en zijn te zien op www.conniesinteurfotografie.nl
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Was een leuke tocht, goed georganiseerd met een paar kuitenbijtertjes... alles goed te doen, mede ook door het goede weer.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Plaats reactie