25-11-2018 Omloop van Geffen

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Zondag 25 november 2018 wordt weer de ‘De Omloop van Geffen’ verreden. Een splinternieuwe route door de natuur van de Geffense Bosjes en Herperduin.

Wordt jij de nieuwe koning van de verwerkte STRAVA Segmenten die verwerkt zijn in de routes van 30, 40 en 48 km?

Starten bij Gymzaal ‘De Geer’ aan de Elzendreef 1 in Geffen.

Starten kan tussen 8.00 en 10.00 uur.

Op de pauzeplaats wordt er altijd een versnapering aangeboden wat kan variëren van een kop bouillon tot warme thee en eventueel een stuk peperkoek. Ook is er een lekker stukje wild te verkrijgen in de vorm van een Chickenwing / Kipkluifje van de barbecue. Dit wordt dan aangeboden door een van onze sponsoren.

Voor meer info:
https://www.dewindmolens.nl/
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Windmolen schreef: za 10 november 2018, 08:03 Zondag 25 november 2018 wordt weer de ‘De Omloop van Geffen’ verreden. Een splinternieuwe route door de natuur van de Geffense Bosjes en Herperduin.

Wordt jij de nieuwe koning van de verwerkte STRAVA Segmenten die verwerkt zijn in de routes van 30, 40 en 48 km?

Starten bij Gymzaal ‘De Geer’ aan de Elzendreef 1 in Geffen.

Starten kan tussen 8.00 en 10.00 uur.

Op de pauzeplaats wordt er altijd een versnapering aangeboden wat kan variëren van een kop bouillon tot warme thee en eventueel een stuk peperkoek. Ook is er een lekker stukje wild te verkrijgen in de vorm van een Chickenwing / Kipkluifje van de barbecue. Dit wordt dan aangeboden door een van onze sponsoren.

Voor meer info:
https://www.dewindmolens.nl/
Ziet er veel belovend uit. De meeste weerwaarde zal deze tocht hebben doordat het de enige is die de Geffense bosjes en de Stelt aandoet. Tenminste als daar de meeste paden worden benut en dan wat minder in Herperduin waar al zo veel tochten door gaan.
Het "oproepen" om koning van Stravasegmenten te worden vind ik enigszins ongepast in een toertocht omdat het asociale hardrijders/passeergedrag er door gestimuleerd wordt. M.i. dienen toertochten geen (verkapt) westrijdelement te bevatten.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zowaar helemaal met je eens Tsjibiti :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Even een kleine toelichting vwb de Strava segmenten: Tijdens iedere toertocht zijn er Strava segmenten maar nu zijn ze op drie punten aangegeven met een begin en een einde. Drie stukken van 800 a 1100 meter over brede paden waar heel gemakkelijk ingehaald kan worden. Dit is alleen een grappige vrijblijvende toevoeging aan de Omloop van Geffen om een keer wat anders te doen / proberen. Het is zeker geen wedstrijd maar echt een recreatieve toertocht om te genieten van het mooie gebied van de Geffense Bosjes en Herperduin.
De tocht gaat over bekende stroken maar ook over vele verrassende paden waar niet alle dagen over gereden wordt. Uiteraard zijn er ook verbindingsstukken en andere vernieuwende toevoegingen.
Na jaren Geffense Bosjes, Engelenstede, Rosmalen en Nulandse Hei gaan we nu de andere kant op. Laat je verrassen en we horen later graag hoe het bevallen is. Tot zondag!!!
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Mij bevalt het nu al slecht :evil:

Ik HAD een kom.
Die krijg ik nooit meer terug dankzij niet te noemen turbo-voor-rijder..

Maar ik ben zeker benieuwd .
Vind het toch leuk dat er door Geffense Bosjes gefietst wordt.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Gei-Kek schreef: di 20 november 2018, 00:05 Mij bevalt het nu al slecht :evil:

Ik HAD een kom.
Die krijg ik nooit meer terug dankzij niet te noemen turbo-voor-rijder..

Maar ik ben zeker benieuwd .
Vind het toch leuk dat er door Geffense Bosjes gefietst wordt.
Maandag even "terugpakken" op een crossmotor. :-D
Geffense Bosjes is leuk en ook de landerij van Tosse. Herperduin is meer va hetzelfde omdat er in het tochtenseizoen -tig tochten door heeen gaan. Dat gold ook voor de vorige Omlopen van Geffen in het 2e deel vanaf de Engelenstede maar dat gebied heeft toch wat minder toertochten dan Herperduin. Vooral een gemis is de mooie slootkant en het Kerkdekske tussen de Geffense Plas en de Engelenstede.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ik ben benieuwd naar de nieuw uitgezette tocht. In het verleden deze tocht gereden onder compleet andere weersomstandigheden (regen, nat) en dus eigenlijk met de oude route was het ook weer nieuw voor mij geweest :-D
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Ik ben ook nieuwsgierig genoeg om zondag eens naar Geffen te gaan.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik kan door een kwetsuur niet meedoen. Ik mis er ook niet veel aan. Door wat te speuren op Strava wat "voorrij-ritten" van de tocht gevonden. Er zit voor mij geen enkel nieuw pad in maar dat is niet raar voor iemand die al meer dan 40 jaar in deze omgeving in herfst en winter op de cyclo-crosser en soms op de stadsfiets fietst. Maar dat zal voor de meesten niet zo zijn. Mijn motto is vooral meedoen is om te ervaren of er stukken inzitten waar men nog niet of nauwelijk is geweest.
Nog een vraagje. Kennissen van me willen bij de Stelt of bij Geffense Plas de tocht oppikken. Kan er bij pauze ook worden ingeschreven c.q. het inschrijfgeld worden afgetikt?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Er kan op de pauzeplek inschrijfgeld worden afgetikt maar het is geen officiële startplaats.
En het klopt er zitten geen nieuwe paden in, we hebben de natuur gelaten zoals hij is maar een aantal paden worden niet veel bereden. Af een toe zelfs een boomstammetje van het pad moeten verwijderen.
Ik zelf fiets zeker nog geen 40 jaar maar dacht Herperduin toch redelijk goed te kennen maar ben toch op paadjes geweest waar ik nog nooit geweest was. Onze parcoursbouwers hebben zeker hun best gedaan.
Dat er uiteindelijk veel bereden paden tussen zitten is ook duidelijk maar dat kan ook niet anders.
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
twingens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 26 juli 2017, 12:02
Mijn mountainbike: Giant Anthem X

Geffen ligt bij mij om de hoek maar omdat deze tocht door Herperduin gaat waar al 100 tochten per jaar worden gehouden sla ik hem bewust over om eens te kijken bij andere tochten in de buurt.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik ben het eens dat er erg veel mooie tochten zijn in de Maashorst/Herpenduin.
(wat een luxe probleem :-{ )

Maar het leuke van deze tocht vind ik dat het juist over stukken gaat waar andere tochten niet komen.
Dus ik probeer deze altijd wel te rijden.

Oja en BBQ kippepootje. :D
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Hoe was het? Zijn er nog Strava-records gebroken?
Ben ook wel beniewd naar het aantal deelnemers.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

De Windmolens kijken terug op een succesvol verlopen Omloop van Geffen. Vele positieve reacties op onze nieuwe route mogen ontvangen.
Graag horen we van deelnemers positieve maar zeker ook negatieve feedback zodat we deze kunnen meenemen in onze evaluatie. We hebben er alles aan gedaan om te proberen het iedereen naar de zin te maken maar ook wij weten dat het niet bij iedereen lukt en dat horen we dan ook graag.
Veel gehoorde positieve reacties:
*Verrassende stukken door Herperduin
*Goede pauze plek met heerlijke kipkluifjes van plaatselijke poelier
*Geffense bosjes, leuk om daar doorheen te fietsen
*Leuke informatiebordjes langs de weg
*Goed uitgepijld
Negatieve reactie:
*Een paar keer tegen het verkeer van de vaste route door Herperduin in

En ja er was ook een Strava Koning, Daniel Prijkel.
Een jaar lang mag hij zich de Koning van de Omloop van Geffen noemen. :lol:

Alle deelnemers bedankt (en dat waren er veel) en we hopen dat jullie genoten hebben, wij hebben het met veel plezier gedaan!!!!
Tot volgend jaar!!!!
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
Plaats reactie