28-04-2019 - Echternach Luxemburg - Mill-man Trail 2019

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Goed georganiseerde en mooie tocht! Deze editie voor de eerste maal deelgenomen. Door de modder was het wel stevig aanpoten om bij de finish te komen. Gladiator-hill helaas moeten afstappen, daar had ik niet voldoende jus meer voor in de benen :lol:
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Mijn missie volbracht. 100km mtb tocht afgevinkt!
Het was zwaar met al die modder en de niet optimale voorbereiding (zweepslag 2 weken geleden). De eerste 50-60 km genoten maar vanaf de gladiator hill was er geen k.. meer aan ;) worstelen, ploeteren, willen afstappen.... en dan, met het meer in het zicht de splitsing voor de 40/70 óf de 100. Dus of binnen 1,5 km terug of nog ff een km of 20 verder.....
Achteraf blij dat ik de laatste keus heb gemaakt.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Was het zo erg met de bagger?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Euhhh er was best veel bagger.... daardoor best wat stukken berg op moeten lopen, omdat ik geen grip meer had.
Zonder had de 100km iig een stukkie makkelijker gemaakt
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

JasperGr schreef: ma 29 april 2019, 11:17 Was het zo erg met de bagger?
Het was redelijk te goed te gokken... Vorig jaar heb ik bij de spitsing van 40/70km ook ff getwijfeld ivm het slechte weer... Maar gewoon door getrappeld.... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
WesleyZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 29 september 2015, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL - Cube Reaction GTC SL

Eerste keer Mill Man Trail voor ons, was een erg mooie tocht.. prachtige omgeving! zelf de 70km gereden samen met fietsmaat. Moet zeggen dat het eigenlijk allemaal goed te rijden was (op enkele stukjes na) met 2x 2.4 Maxxis Ardent.

Waren beide niet helemaal gesloopt bij de finish, hadden nog wel wat meer kunnen rijden.. volgend jaar dus de 100km proberen :D
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Had deze ook nog nooit gereden maar goede verhalen gehoord dus maar eens een weekendje van gemaakt. 1e 10km viel tegen maar daarna kwamen de mooie stukken, zeker genoten van het natuurschoon. Het mooiste stuk lag vlak bij mijn auberge bij chateau Beaufort, hier ook nog gewandeld met hond en madam alle dagen. En ook hier geld dat je door wandelpaden aan elkaar te knopen het mooiste uit de omgeving kan halen qua fietsen. Kom hier zeker nog wel terug om te fietsen en wandelen. Ik vond de bagger wel meevallen en heb overal naar boven kunnen rijden, na die lange klim gladiator hill blijkbaar, had je 1 heuveltje waar achterwiel bleef doortrappen, op zoek naar elk polletje gras voor wat grip.
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

Hier ook de 70km gefietst met 3 man.
Vond de tocht zwaar vanwege de modder.
Vooral de laatste afdaling naar het meer was erg gevaarlijk door modder en gladheid. Maar niet echt super moe van de tocht. Dus wil zeker volgend jaar de 100 km doen.
Biertjes smaakten achteraf ook erg goed!
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Vond de modder op zich wel meevallen. Ook een beetje een kwestie van het goeie schoeisel. De Gladiator was deze keer wel wat lastiger door de nattigheid, maar toch al fietsend boven geraakt. Wel een beetje een domper toen we bovenop niet meer rechts, maar linksom gestuurd werden. Helaas dus geen Perekop en omgeving meer. Er zit trouwens, vergeleken met de afgelopen jaren, steeds meer asfalt en brede paden in de route en steeds minder rotspassages en singletracks. Deels is er veel kapot gegaan door een behoorlijke storm vorig jaar en jammergenoeg krijgen ze hier ook steeds meer te maken met vergunningsperikelen..... Maandag stond er een artikel in de Luxemburgse krant, waarin zelfs gesuggereerd werd dat dit de weleens de laatste editie zou kunnen zijn geweest.... Ben blij dat ik per toeval deze tocht 6 jaar geleden ben tegengekomen en dat ik er een aantal jaren ontzettend van heb mogen genieten. Hopelijk volgend jaar weer en anders bedenken we wel een alternatief.....
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

De route van dit jaar was inderdaad minder spectaculair dan eerdere jaren.
Maar is ook goed te verklaren.....
De omleidingen van dit jaar hadden te maken met de heftige overstromingen van voorjaar 2018.
Vele auto wegen, kloven, bruggetjes, wandelpaden, en dus ook fiets routes zijn volledig weg geslagen door het water.
En velen zijn nog steeds niet begaanbaar. Dus dat geeft wel aan hoe groot de schade was en is.
Hopelijk bij een nieuwe editie over herstelde paden...
Plaats reactie