20-01-2019 - Overloon - Coppis & Cruijsen ATB-toertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Coppis & Cruijsen ATB-toertocht Overloon op 21 januari

Toerklub Overloon organiseert op zondag 20 januari 2019 de spectaculaire Coppis & Cruijsen ATB-toertocht. We hebben afstanden van 35, 45 en 55 km. Dit geeft de fanatieke, en ook de beginnende ATB-er de mogelijkheid om zijn of haar grenzen te verkennen. Uiteraard zal de vaste ATB route van Overloon het hart vormen van deze tocht afgewisseld met vele andere uitdagende paden.

De pauzeplaats is bij De Lange in ’t Vlak. Daar zijn de charmante dames van het Red Bull promotieteam aanwezig met hun bekende mini’s en samples. Uiteindelijk zal de route finishen met het wedstrijd parcours van de Toma Cycles cup! Dit zwaar en technisch rondje zal geheel door het museumpark lopen, hier kan men nog het onderste uit de kan halen!

De startplaats is bij eetcafé en pannenkoekenhuis “Museumzicht” aan het Museumplein in Overloon. De fietser kan hier na afloop gebruik maken van een afspuitplaats voor de fiets. Er kan gestart worden tussen 9.00 en 10.00. Het inschrijfgeld bedraagt € 5,-. NTFU- en KNWU-leden en jongeren tot en met 18 jaar ontvangen € 1,- korting. Tenslotte wordt de tocht verreden onder NTFU voorwaarden.

In verband met de veiligheid van onze deelnemers zal de vaste ATB-route die dag tot 14:00 afgesloten zijn voor niet-deelnemers.

Meer informatie vind je op http://www.toerklub.nl

Afbeelding
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Als we op 20 jan. omstandigheden hebben zoals op die "kiek" dan worden de toertochten die dag echt de moeite om op het gemak te geniet en van het fraai ogende landschap.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Voorspellingen zijn goed.
Underdog84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 juli 2018, 22:51

Ik wil hier heen. Wel koud. Nog tips?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Underdog84 schreef: za 19 januari 2019, 02:15 Ik wil hier heen. Wel koud. Nog tips?
Goed aankleden , en tegen de koude tenen af en toe als een veldrijder fiets op de schouder een een stukje lopen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
fastbiker666
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 14 september 2013, 15:42

Ben er morgen zeker bij!! Heb zojuist de vaste route van Overloon gefietst met als finale het extra rondje in het museumpark 8) 8) 8) . Beloofd een mooie tocht te worden morgen!! :-q :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Skippy73
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: di 18 juli 2006, 12:23
Mijn mountainbike: Scott Scale RC 910 pro

ik ben er klaar voor, ben er morgen bij!
Increase Your Life Cycle!

Scott Scale RC910 - XTR
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik ook maar dan in Oss om te helpen bij de inrichting. :winkie:
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Hoeveel deelnemers hebben deze tocht onder deze fraaie omstandigheden gereden?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Was in ieder geval erg druk! Wilde gok maar ik denk zomaar tussen de 500 en 1000 deelnemers.
Het was prachtig fietsweer al was het zeker in het begin wel “wat” frisjes.

Op wat onontkoombare overbruggingsstukken na een mooie en leuke tocht al mogen de stukken van het MX parcours er wat mij betreft uit. Waren nu goed te rijden maar bij natte condities niet leuk..

Het viel wel (weer) op dat er erg veel roadies rondreden. Wellicht uit Tsjibiti’s team - al reden de meesten wel de juiste richting op :roll: :lol:

Op de brede paden komen ze, op de grote plaat en zonder goed te kijken, vol gas voorbij (meerdere wegcassettes gezien). Zodra eenmaal op de smalle en leuke paadjes vallen ze bijna stil, zelfs meerdere valpartijen in bochten gezien... Bij het minste en geringste hoogteverschil stappen ze af, ook hier valpartijen gezien.... Dit terwijl er niet heel veel meer hoogteverschil in de tocht zat dan een hele dikke boomwortel met wat zand erop (behalve in het museumpark dan)....
StAlTiCa
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Mooie tocht met leuke afsluiting middels het wedstrijdrondje.
Gebruikersavatar
Skippy73
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: di 18 juli 2006, 12:23
Mijn mountainbike: Scott Scale RC 910 pro

idd laatste 2 km's over het parcours in het museum waren zeer zeker leuk!

zelf ben ik wel van mening dat de routebouwer van de ATB route met z'n single tracks een beetje uitgeschoten is met kuipbochtjes en slingers, mountain biken bestaat uit meer dan dat maar dit is persoonlijk.

door de vorst was het parcours snel en er hadden toch genoeg mensen problemen met het hoogte verschil in op en neergang.

en met de roadies..... gewoon drukken op de single tracks worden ze zenuwachtig en maken ze vanzelf een stuur fout...... dan worden ze weer met de neus op de feiten gedrukt dat XC mountainbiken wat anders is dan racefietsen.....

er zijn meer goede XC mountainbikers racefietsers geworden dan racefietsers XC mountainbikers ;-)
Increase Your Life Cycle!

Scott Scale RC910 - XTR
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Skippy73 schreef: ma 21 januari 2019, 20:03 idd laatste 2 km's over het parcours in het museum waren zeer zeker leuk!
Idd!
Skippy73 schreef: ma 21 januari 2019, 20:03 zelf ben ik wel van mening dat de routebouwer van de ATB route met z'n single tracks een beetje uitgeschoten is met kuipbochtjes en slingers, mountain biken bestaat uit meer dan dat maar dit is persoonlijk.
Is gewoon de route Overloon - veel draaien en keren dus. Bij gebrek en leuke afdalingen en klimmen is dit (naar mijn mening) het maximale wat er uit deze omgeving gehaald kan worden. Route Horst is redelijk vergelijkbaar al ligt die er wel heel veel beter onderhouden bij. In Overloon zag ik trouwens op diverse plekken MX-sporen.... :(
Skippy73 schreef: ma 21 januari 2019, 20:03 door de vorst was het parcours snel en er hadden toch genoeg mensen problemen met het hoogte verschil in op en neergang.
Zaten idd paar bultje in waarbij de afdaling licht glad was.
Skippy73 schreef: ma 21 januari 2019, 20:03 en met de roadies..... gewoon drukken op de single tracks worden ze zenuwachtig en maken ze vanzelf een stuur fout...... dan worden ze weer met de neus op de feiten gedrukt dat XC mountainbiken wat anders is dan racefietsen.....
Mmm.... Ben niet zo van het bumperkleven. Voorkomt dat je na een crash weer iemand kan laten afvoeren (met toertocht Leudal kwamen we al uit bij een gevallen biker met gebroken heup...)
Skippy73 schreef: ma 21 januari 2019, 20:03 er zijn meer goede XC mountainbikers racefietsers geworden dan racefietsers XC mountainbikers ;-)
Zeker waar ! :-q 8)
StAlTiCa
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

owwwwk schreef: ma 21 januari 2019, 14:41 Op de brede paden komen ze, op de grote plaat en zonder goed te kijken, vol gas voorbij (meerdere wegcassettes gezien). Zodra eenmaal op de smalle en leuke paadjes vallen ze bijna stil, zelfs meerdere valpartijen in bochten gezien... Bij het minste en geringste hoogteverschil stappen ze af, ook hier valpartijen gezien.... Dit terwijl er niet heel veel meer hoogteverschil in de tocht zat dan een hele dikke boomwortel met wat zand erop (behalve in het museumpark dan)....
Overal in NL volstaat een wegcassette. Kleiner dan 34-28 heb je hier nergens nodig. Het tussendoor afstappen zou ik ook doen bij deze kou want af en toe en stukje te voet kan tegen koude voeten geen overschoen tegen op.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Tsjibiti schreef: ma 21 januari 2019, 23:10
owwwwk schreef: ma 21 januari 2019, 14:41 Op de brede paden komen ze, op de grote plaat en zonder goed te kijken, vol gas voorbij (meerdere wegcassettes gezien). Zodra eenmaal op de smalle en leuke paadjes vallen ze bijna stil, zelfs meerdere valpartijen in bochten gezien... Bij het minste en geringste hoogteverschil stappen ze af, ook hier valpartijen gezien.... Dit terwijl er niet heel veel meer hoogteverschil in de tocht zat dan een hele dikke boomwortel met wat zand erop (behalve in het museumpark dan)....
Overal in NL volstaat een wegcassette. Kleiner dan 34-28 heb je hier nergens nodig. Het tussendoor afstappen zou ik ook doen bij deze kou want af en toe en stukje te voet kan tegen koude voeten geen overschoen tegen op.
Ik zeg: 53-11 erop!! :lol: (en vooral wegblijven van alle paadjes smaller dan een meter of 2)

Maar je komt maar een keer langs met je 34-28 cassette. Dan zorg ik dat je gegarandeerd geen koude voeten krijgt 8)
StAlTiCa
Plaats reactie