Afgelast! 16-03-2019 - Eerbeek - Veldtoertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
TrapMeSuf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 17 november 2014, 22:44

Op zaterdag 16 maart 2019 wordt de Eerbeeks Veldtoertocht weer gereden. We hebben 3 mooie routes gemaakt van 30, 50 en 70 kilometer.

We hebben, op verzoek, weer een aantal optionele Extremes toegevoegd. De minder ervaren MTB-er rijdt er omheen en de geoefende MTB-er gaat de uitdaging aan.

De voorinschrijving is al geopend of je kunt je inschrijven op ZATERDAG 16 maart 2019 zelf.

Let op, we rijden op ZATERDAG!!!

Voor meer informatie kijk op https://lastgear.nl/eerbeekse-veldtoertocht/
TrapMeSuf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 17 november 2014, 22:44

Afbeelding
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Waarom voortaan op zaterdag ipv zondag???
TrapMeSuf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 17 november 2014, 22:44

We zijn uitgeweken naar de zaterdag om de vereiste vergunningen rond te krijgen.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

TrapMeSuf schreef: di 5 februari 2019, 18:29 We zijn uitgeweken naar de zaterdag om de vereiste vergunningen rond te krijgen.
Als de route hierdoor weer zo mooi wordt als een paar jaar geleden, ben ik zéker van de partij!!! :-q :-q
TrapMeSuf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 17 november 2014, 22:44

De routes zijn zeker weer mooi en we hebben weer een aantal optionele extremes toegevoegd op de 30, 50 en 70 km route. Ik heb de routes al een aantal keer voorgefietst en ik blijf ze leuk vinden. Hopelijk tot zaterdag, 16 maart 2019.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Deze pak ik ff mee....
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Wat is de verwachting van de toestand van het parcours na alle regen en wind afgelopen en komende dagen?

En wat moet ik verwachten bij die "extremes"? Ben wel een geoefende mtb-er, maar wel een "voorzichtige rijder" met hoogtevrees :winkie:
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

deefdeef schreef: di 12 maart 2019, 12:12 Wat is de verwachting van de toestand van het parcours na alle regen en wind afgelopen en komende dagen?
Geen verkeerde vraag. Komende dagen (inclusief zaterdag) lijkt er nog een hoop regen aan te komen.
Deze tocht lijkt me erg leuk, maar als hij net zo nat is als de Merida tocht in Apeldoorn van afgelopen weekend (3hr30min over 55km :-{ ) dan pas ik!
TrapMeSuf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 17 november 2014, 22:44

De extremes zijn optioneel en goed te doen voor de geoefende rijder. Door de harde wind zijn er op een tweetal plaatsen bomen in de weg gaan liggen, maar daar hebben we de route al aangepast. En het weer kunnen we niet beinvloeden, dus hopelijk hebben we zaterdag al een verbetering ten opzichte van de rest van de week.
TrapMeSuf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 17 november 2014, 22:44

Last Gear heeft besloten om de Eerbeekse Veldtoertocht 2019 van aankomende zaterdag 16 maart 2019 af te gelasten. De windverwachtingen zijn te slecht om te voldoen aan onze eigen minimum criteria om een veilige toertocht te garanderen. We vinden het heel jammer dat we dit besluit hebben moeten nemen en hopen jullie volgend jaar bij beter weer in Eerbeek te zien.
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

Jammer! Maar lijkt een juiste beslissing als ik de verwachting zie...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Morgenochtend volgens Buienradar een “matige tot harde zuidenwind”.
Dat valt dus wel mee. Wel een omvangrijk regengebied, geen lol aan dus.
Plaats reactie