2-2-2019 (zaterdag) schwalbe veldtoertocht Nunspeet 26-50-75km

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

KarinMTB schreef: ma 28 januari 2019, 20:47 Dat is geen verplichting Mr. T. Dat is een keuze van de organisatie. En deze organisatie heeft de voorkeur om geen cookiecutter TT te organiseren. Houd het ook mooi divers. En de mensen die de vorige keer te kort schoten kunnen 3 dingen doen.

Zich verbeteren en terugkomen met meer techniek
Terugkomen zonder zich te verbeteren met het risico weer te vallen
Wegblijven

Lang leve de mogelijkheid om keuzes te maken. van beide zijden.
4e mogelijkheid is nu dus om de easy route te nemen i.p.v. extreme
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Mensen moeten eens leren om te accepteren wat ze op dat moment kunnen ipv degene voor hun na te doen. Hou alstublieft de tochten wat technischer en graag meer bochten omdat er andere hele groepen strandracers komen. En een keer vallen is toch geen ramp, iedereen doet dat namelijk wel is een keer.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

zonder een valpartij(tje) geen geslaagde tocht.. laat de technische/uitdagende stukken er please in
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

jerry schreef: ma 28 januari 2019, 23:47
KarinMTB schreef: ma 28 januari 2019, 20:47 Dat is geen verplichting Mr. T. Dat is een keuze van de organisatie. En deze organisatie heeft de voorkeur om geen cookiecutter TT te organiseren. Houd het ook mooi divers. En de mensen die de vorige keer te kort schoten kunnen 3 dingen doen.

Zich verbeteren en terugkomen met meer techniek
Terugkomen zonder zich te verbeteren met het risico weer te vallen
Wegblijven

Lang leve de mogelijkheid om keuzes te maken. van beide zijden.
4e mogelijkheid is nu dus om de easy route te nemen i.p.v. extreme
Die 4e mogelijkheid is een goede optie.
Deze toertochten zijn de meest laagdrempelige manier om onverhard te toerfietsen. M.a.w. daarom ook zo'n eenvoudig mogelijke route. In principe moet hier ook de 60+ en /of iemand op een stadsfiets met plezier mee kunnen doen.
Wie dat maar niks vind raad ik aan geen toertochten te rijden maar ga wedstrijden of marathons doen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Waar komt toch die neiging vandaan om je eigen opvattingen tot maatstaf te verheffen? Het is aan de organisatie om het parcours te kiezen, vaak heeft dat een saai rondje boscrossen tot gevolg en dat is prima maar gelukkig geen verplichting. Er is meer in het leven dan over brede bospaden door de modder ploeteren. Als een organisatie in staat is om paden te kiezen die wat interessanter zijn voor mensen die al wel een beetje kunnen fietsen dan juich ik dat alleen maar toe. Kan of wil je dat niet dan laat je deze tocht gewoon links liggen. Met keuze opties doet de organisatie het helemaal goed en kan het voor iedereen leuk zijn.

Ik kan me overigens nauwelijks voorstellen dat het 'extreem' gaat worden en overweeg om het maar eens te gaan bekijken, moet ik de traibike meenemen dan? :lol:
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Tsjibiti schreef: wo 30 januari 2019, 18:26 Deze toertochten zijn de meest laagdrempelige manier om onverhard te toerfietsen.
Hoog tijd dat dat gaat veranderen.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

downhilldirtbike schreef: wo 30 januari 2019, 19:09
Tsjibiti schreef: wo 30 januari 2019, 18:26 Deze toertochten zijn de meest laagdrempelige manier om onverhard te toerfietsen.
Hoog tijd dat dat gaat veranderen.
ergens wel, maar het aanbod in verschillende afstanden is al mooi toch? voor ieder wat wils. persoonlijk doe ik een weinig uitdagende tocht met een hogere gemiddelde snelheid afsluiten. dan maak ik men eigen uitdaging wel.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ieder zijn argumenten maar ik zou jammer vinden als de belangrijkste doelgroep voor het laagdrempelig onverhard toerfietsen afhaakt. Ik krijg heel veel signalen dat door het steeds "lastiger" maken van de tochten en mede gevolg als daarvan het toenemende asociale rijden van deelnemers die te prestatief bezig zijn dat er heel wat zijn die geen tochten meer rijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
alfa159
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 16:42

George schreef: wo 30 januari 2019, 19:09 Ik kan me overigens nauwelijks voorstellen dat het 'extreem' gaat worden en overweeg om het maar eens te gaan bekijken, moet ik de traibike meenemen dan? :lol:
In Nunspeet is het meest extreme wel een klim van 5 meter. :D
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

alfa159 schreef: do 31 januari 2019, 12:10
George schreef: wo 30 januari 2019, 19:09 Ik kan me overigens nauwelijks voorstellen dat het 'extreem' gaat worden en overweeg om het maar eens te gaan bekijken, moet ik de traibike meenemen dan? :lol:
In Nunspeet is het meest extreme wel een klim van 5 meter. :D
je zal er maar van afvallen....
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik overweeg om eens een keer wat langer in de auto te gaan zitten en richting Nunspeet te rijden.
Een en ander afhankelijk hoe die beginnende verkoudheid zich ontwikkeld de komende dagen.

Ik ben wel benieuwd hoe technisch die moeilijke stukken wel zijn? Als ik geen moeite heb met UHR en de Posbank-routes, hoe moet ik dan die technische stukken van deze tocht inschatten. :winkie:
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

alfa159 schreef: do 31 januari 2019, 12:10
George schreef: wo 30 januari 2019, 19:09 Ik kan me overigens nauwelijks voorstellen dat het 'extreem' gaat worden en overweeg om het maar eens te gaan bekijken, moet ik de traibike meenemen dan? :lol:
In Nunspeet is het meest extreme wel een klim van 5 meter. :D
Het zal je verbazen, we zijn bezig met het NK downhillen te organiseren in het Willemsbos….
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

deefdeef schreef: do 31 januari 2019, 12:36 Ik overweeg om eens een keer wat langer in de auto te gaan zitten en richting Nunspeet te rijden.
Een en ander afhankelijk hoe die beginnende verkoudheid zich ontwikkeld de komende dagen.

Ik ben wel benieuwd hoe technisch die moeilijke stukken wel zijn? Als ik geen moeite heb met UHR en de Posbank-routes, hoe moet ik dan die technische stukken van deze tocht inschatten. :winkie:
ik rij met de crossert. zegt toch genoeg dat ik als boswielrenner daar redelijk mee uit de voeten kan op dat parcours.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Thierry le Brun schreef: do 31 januari 2019, 17:55
ik rij met de crossert. zegt toch genoeg dat ik als boswielrenner daar redelijk mee uit de voeten kan op dat parcours.
Misschien ben jij wel een hele goede boswielrenner met Mathieu van de Poel-achtige techniek :winkie:

Maar ik las over valpartijen en klagende route-boys en werd nieuwsgierig naar die super-technische onderdelen :-q

Als de gezondheid het toelaat reis ik zaterdagochtend af richting Nunspeet en ga ik het beleven.. Spannond :o
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: do 31 januari 2019, 20:18
Thierry le Brun schreef: do 31 januari 2019, 17:55
ik rij met de crossert. zegt toch genoeg dat ik als boswielrenner daar redelijk mee uit de voeten kan op dat parcours.
Misschien ben jij wel een hele goede boswielrenner met Mathieu van de Poel-achtige techniek :winkie:

Maar ik las over valpartijen en klagende route-boys en werd nieuwsgierig naar die super-technische onderdelen :-q

Als de gezondheid het toelaat reis ik zaterdagochtend af richting Nunspeet en ga ik het beleven.. Spannond :o
Ik heb de tochten in Nunspeet aan het eind van de vorige eeuw verschillende keren gereden. Het kan ondertussen natuurlijk behoorlijk anders zijn maar toen mooie tochten. Veel afwisseling tussen lange rechte paden en wat slingergedoe en af en toe een bultje op en af. Nauwelijks verharde wegen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie