17-02-2019 - Schaijk - Fibberwaarietocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@Tsji: Het was inderdaad bijna te mooi weer, waardoor veel mountainbikende wielrenners de weg verkozen boven het bos. Maar ondanks dat hadden we toch best veel deelnemers. Exacte aantal weet ik niet, maar hoorde ergens tussen 500 en 600 deelnemers. Het zou kunnen dat de koude nacht/ochtend er ook voor gezorgd heeft dat veel deelnemers liever het bos in gingen dan de weg op?

Het zou verder kunnen dat er in de Schaijkse Hei/Nistelrooijse deel van de Maashorst nog pijlen en linten hangen. Door een communicatie-foutje zijn deze zondag vergeten. Als het goed worden die pijlen en linten vandaag(=maandag 18-02) nog weggehaald.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Vergeet niet dat er 4 toertochten in een enigszins dichte straal waren die alle 4 de moeite waard zijn.
Belicum, Schaijk, Veldhoven en Liessel.

Zelf ben ik naar Liessel gegaan en was de allerlaatste die vertrok (startnr. 298).
Wel zo goed als niemand voor me en blij dat de mauwende wielrenners weer stilaan uit de bossen
verdwijnen (dik 35 km. singletrack op een 60 km tocht, heerlijk.)

Hoe waren de verhoudingen ST - Breed Pad - Asfalt bij jullie?
Dat was namelijk een reden om niet naar Schaijk af te zakken.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: ma 18 februari 2019, 12:02 @Tsji: Het was inderdaad bijna te mooi weer, waardoor veel mountainbikende wielrenners de weg verkozen boven het bos. Maar ondanks dat hadden we toch best veel deelnemers. Exacte aantal weet ik niet, maar hoorde ergens tussen 500 en 600 deelnemers. Het zou kunnen dat de koude nacht/ochtend er ook voor gezorgd heeft dat veel deelnemers liever het bos in gingen dan de weg op?

Het zou verder kunnen dat er in de Schaijkse Hei/Nistelrooijse deel van de Maashorst nog pijlen en linten hangen. Door een communicatie-foutje zijn deze zondag vergeten. Als het goed worden die pijlen en linten vandaag(=maandag 18-02) nog weggehaald.
Het exacte aantal vind ik ook niet belangrijk. Behalve het mooie "wegfietsweer" hadden jullie inderdaad ook nog concurrentie van tochten niet zo heel ver uit de buurt. Dan is tussen 500 en 600 toch een mooi aantal.
Vanmiddag zag ik de pijlen op het einde van Nistelrooijsebaan inderdaad nog hangen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik zal woensdag eens kijken, want de pijlen zouden vanmorgen al opgehaald zijn.

Omdat we 3 bosgebieden aan elkaar lussen hebben we in deze tocht best wat verhard, ergens tussen 15-20% denk ik, de rest is ongeveer verdeeld over helft singletracks en helft (breed of smal) bospad. Bij ons het wel ander soort singletracks zoals je dat in Liessel vindt
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Je kan in de Maashorst/Herpenduin makkelijk een tocht van 70 km singeltrack uitzetten.
Maar omdat we een luxe probleem hebben dat er veel clubs in de regio bezig zijn vind ik het niet erg om 2 of 3 verbindingsstukken te rijden.
Om zo een keer te komen waar bijna geen tocht komt.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Zoals altijd een leuke, goed georganiseerde tocht. Eén van de weinige tochten ook die Reek en de Bruinsbergen aan doet. Ook weer een mooie lus Herperduin. Na 55km de pijp goed leeg. :wink: :-q

p.s. : Vandaag op Herperduin nog een pijl zien hangen..
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Bedankt voor de positieve reacties.👍 Daar doen we het onder andere allemaal voor.

Bruinsbergen en Reek zitten er inderdaad in omdat er de voorgaande weken al genoeg tochten in het Zeelandse en Udense deel van de Maashorst komen. Daarvoor nemen we de lange verbindingen voor lief.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie