17-02-2019 - Schaijk - Fibberwaarietocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Alle afstanden komen in de bossen van de Maashorst en Herperduin. De 44, 55 en 70 komen ook nog in de bossen rond Reek en Bruinsbergen.

@Tsji: Ik heb al contact gehad met de organisatie van die wandeltocht en we komen die wandeltocht niet tegen. Onze tocht niet zo zuidelijk.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Zin in zondag!!! Paar jaar geleden nog sneeuw, ijs en -12, aankomend weekend korte broek??? :wink: :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: do 14 februari 2019, 14:04 Alle afstanden komen in de bossen van de Maashorst en Herperduin. De 44, 55 en 70 komen ook nog in de bossen rond Reek en Bruinsbergen.

@Tsji: Ik heb al contact gehad met de organisatie van die wandeltocht en we komen die wandeltocht niet tegen. Onze tocht niet zo zuidelijk.
En nu zag ik dat er tevens een wandeling is in Herperduin vanaf de Kriekeput. Net als die vanaf NaatPiek van het IVN.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Is de pauze weer aan de Udensedreef , ongeveer tegenover de Boshut.
Waarom overigens geen pauze bij die Boshut en dan net als met de wegtoertochten gebruikelijk is. Niet gratis verstrekken van iets te eten en drinken.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Tsjibiti schreef: za 16 februari 2019, 19:43 Is de pauze weer aan de Udensedreef , ongeveer tegenover de Boshut.
Waarom overigens geen pauze bij die Boshut en dan net als met de wegtoertochten gebruikelijk is. Niet gratis verstrekken van iets te eten en drinken.
Want je hoort zelf je eten mee te nemen bij een toertocht blah blah.
Resist much, obey little.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

De pauze is zoals gebruikelijk bij het Moeshakamp. Het terrein tegenover de Boshut. Er mag daar ook ingeschreven worden.

Naast dat we een gratis pauze aanbieden als service vanuit de club, zitten restaurants niet te wachten op honderden modderige mtb-ers. We hebben dan nu wel toevallig geluk dat het niet nat is, maar dat is in februari vaak wel anders.
En de meeste MTB-ers willen snel wat eten en drinken en dan weer gaan.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Tsjibiti schreef: za 16 februari 2019, 19:43 Is de pauze weer aan de Udensedreef , ongeveer tegenover de Boshut.
Waarom overigens geen pauze bij die Boshut en dan net als met de wegtoertochten gebruikelijk is. Niet gratis verstrekken van iets te eten en drinken.
Dit is geen wegtoertocht. Ik wacht trouwens op de organisatie die gewoon lange tafels opbouwd waarbij ik in het voorbijgaan drinken en koek kan aanpakken en dan weer vol gas verder. Is beter voor het gemiddelde :wink: :wink:
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Mooie tocht :-q

Niks op aan te merken.

Wel een vraag: Is het bewuste keuze om 2e pauzeplaats eruit te laten?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Peter243 schreef: zo 17 februari 2019, 10:54
Tsjibiti schreef: za 16 februari 2019, 19:43 Is de pauze weer aan de Udensedreef , ongeveer tegenover de Boshut.
Waarom overigens geen pauze bij die Boshut en dan net als met de wegtoertochten gebruikelijk is. Niet gratis verstrekken van iets te eten en drinken.
Dit is geen wegtoertocht. Ik wacht trouwens op de organisatie die gewoon lange tafels opbouwd waarbij ik in het voorbijgaan drinken en koek kan aanpakken en dan weer vol gas verder. Is beter voor het gemiddelde :wink: :wink:
Dit is geen wedstrijd. Iets dergelijks zou in marathons en wedstrijden van pas kunnen zijn. Gebeurt daar waarschijnlijk misschien ook wel.
Toertochtrijders met dit soort wensen raad ik aan wedstrijden te gaan rijden. Doen de meesten niet want dan kunnen ze niet mee komen en kunnen ze niet opscheppen op bijv. Strava.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Ga ik proberen heb me dit jaar voor twee wedstrijden ingeschreven ga voor de top 3 onderaan de lijst in mijn leeftijdsklasse. En ja strava is een prachtig medium om je ego wat op te poetsen.
Gebruikersavatar
RonaldB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 25 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 6000

vandaag de 70 km daar gereden , en ik vond het erg mooie tocht en prima aangegeven Top :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Bedankt iedereen die vandaag de moeite heeft genomen om naar Schaijk af te reizen voor onze tocht. We hadden een mooie opkomst, geen ongevallen en mooi fietsweer. We kijken tevreden terug op een geslaagde dag.👍

Het is enkele jaren geleden inderdaad een bewuste en praktische keuze geweest om die 2de pauzeplaats eruit te halen.

Ik zal het idee van de lange tafels bij de evaluatie in de groep gooien, ik garandeer uiteraard niets😁
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

Vandaag de 70km gereden en het was zeker een mooie tocht. Op de heenweg nog even om moeten rijden via Berlicum vanwege het tragisch ongeluk op de a59,maar daar zag ik maar weinig Mtb-ers rijden in tegenstelling tot Schaijk waar het best nog druk was.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

RogierR schreef: zo 17 februari 2019, 21:53 Vandaag de 70km gereden en het was zeker een mooie tocht. Op de heenweg nog even om moeten rijden via Berlicum vanwege het tragisch ongeluk op de a59,maar daar zag ik maar weinig Mtb-ers rijden in tegenstelling tot Schaijk waar het best nog druk was.
Op de A59 mag je met de fiets toch niet komen. :~
Ik heb een paar km van de route in de Maashorst op de stadsfiets gedaan en zag op weg daar naar toe en terug naar huis heel wat groepen op de weg fietsen. Van de toerclub waar ik lid van ben reden alle groepen hun eerste wegrit van het seizoen. Dat door het fraaie lenteweer een paar weken vroeger dan de planning. Veel ervan zouden bij minder fraai weer deze Fibberwarietocht hebben gedaan.
Ben mede daarom benieuwd naar het aantal deelnemers die het door OnsVerzet naar hun zin is gemaakt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Peter243 schreef: zo 17 februari 2019, 17:19 Ga ik proberen heb me dit jaar voor twee wedstrijden ingeschreven ga voor de top 3 onderaan de lijst in mijn leeftijdsklasse. En ja strava is een prachtig medium om je ego wat op te poetsen.
Welke klasse ga je doen? Prijzenswaardig dat je dat gaat proberen. Succes ermee.
"Strava-prestaties" vind ik een surrogaat competitie element. Leuk is dan ook als er gefrustreerde reacties komen als iemand zijn trajectrecord kwijt is gespeeld aan iemand die dat met een bromfiets o.i.d. heeft gedaan.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie