16-02-2019 - Wapenveld - Swolsebostocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
lameris
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 22:23

Zaterdag organiseren we de Swolsebostocht. Er zijn 3 (30, 45 en 60 km) afstanden die allemaal uitgepijld zijn. Onderweg is er verzorging. Bij de start is er een bewaakte fietsenstalling en gelegenheid om de fiets en jezelf schoon te maken.

Tot zaterdag! :-q

Meer informatie op onze website: https://swolland.nl/ntfu-tochten/swolse ... t-februari

Afbeelding
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Morgen aanwezig voor de 60km :-q
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Wederom een erg mooie tocht door mooi natuurgebied. :-q
Tot de splitsing van 60km erg slecht gepijld, veel bikers reden telkens verkeerd, daarna geen problemen meer .

Waar zijnde foto's te vinden?
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Mooie tocht, dat van de bepijling kan ik beamen. Slecht uitgepijld dit keer. Super fietsweer gelukkig.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ook last gehad van de uitpijling. van een dusdanig soort dat ik mij afvraag of dit aan de organisatie lag.

Ook nog last gehad van de locale courreur die persé zijn eigen route wou rijden tegen de toertocht in. Dat moet normaal kunnen, maar niet op een single track zandpad met stijle lastige eindklim waar de toertocht naar boven gaat. Is het niet regel dat de klimmende partij voorrang heeft? Buiten dat om is het ook een ernstig gebrek van gezond verstand. We kregen te horen dat wij niet goede
uitkeken en hij al een tijdje stond te wachten op zijn beurt, terwijl wij de bovenkant van de klim niet eens goed konden zien. (overigens betrof dit geen vaste route, maar vrij rijden gebied) hoorde later dat hij nog een keer terug was gereden om dezelfde actie uit te halen..Dan moet je toch wel en zwaar gefrustreerde werkweek hebben gehad ofzo...

Veder mooi weer en mooie route!
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Erg jammer voor de deelnemers die er last van gehad hebben. Gisteren uitgezet en vanmorgen nagelopen maar toch op diverse plekken door sabotage verpest. Ik hoop dat iedereen toch genoten heeft van de noordelijke Veluwe en het weer. Hopelijk kunnen we dit in de volgende tochten weer voorkomen, helaas is dat geen zekerheid.
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

Wel makkelijk om sabotage als oorzaak aan te wijzen......Ik fiets al jaren in deze omgeving en doe ook regelmatig mee aan een TT. Dit was slechtst uitgezette TT in de jaren (in deze omgeving).
In het begin van de route kruist deze het laatste stuk van de TT. Dat was eerdere jaren ook zo, maar waarom??....hier fietsten al veel mensen verkeerd (iedereen volgt zijn voorganger). De bordjes met 'sateprikkers' zijn niet van de beste kwaliteit (misschien eens wat geld in nieuwe bordjes investeren?)...ik heb er diverse omver zien liggen.
Het duurde soms erg lang voordat er een volgend bordje kwam. Dat brengt mensen aan het twijfelen, zeker als je ook "kruisingen" tegenkomt.
Vlak na de eerste stop moest je midden in een (mulle)steile afdaling linksaf (haaks)......niet veilig en onhandig...
En zo kan ik nog wel even doorgaan....het 'extra goed geregeld' op de site van NTFU klopt wat mij betreft niet....
Om toch nog positief te eindigen...de verzorging was goed voor elkaar! En ik kom volgend jaar (of in november) gewoon weer( als de agenda het toe laat)....Eens kijken of het ook weer beter kan.
agroote86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 10 september 2018, 22:42

Hartelijk dank voor de mooie tocht en de goede verzorging. Ook het weer was natuurlijk prachtig en bewaakte fietsenstalling fijn! 2 x de mist in gegaan met de route, werd snel duidelijk. Hier in Ermelo/Nunspeet werken ze met linten in de bomen. Is wat mij betreft altijd iets duidelijker dan bordjes op de grond. Wellicht een optie? Of en en?
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Het had inderdaad niet wat te maken met sabotage. De borden stonden er niet of niet op de meest handige plek.
Het kruisen van de routes in begin en eind is volgens mij al jaren zo en aangezien er zovelen verkeerd reden zullen er wel veel nieuwe mensen de toertocht hebben aangedaan en dat is positief :-q

Echte was het een geweldige tocht in heerlijk weer :-q
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

cisco schreef: za 16 februari 2019, 16:23
Waar zijnde foto's te vinden?
Ik ben zo'n drie fotografen tegengekomen; hier staan foto's van één vd drie.
Waar staan de foto's van de overige fotografen?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

MHJ5 schreef: zo 17 februari 2019, 00:02 Om toch nog positief te eindigen...de verzorging was goed voor elkaar!
Verzorging is nu juist iets wat een enorme bijzaak is.
Was het zo droog dat je niet op de sporen van je voorgangers de route heel goed kon doen. Als je niet te vroeg vertrekt en als het er niet kurkdroog bij ligt kan je vaak ook al zijn alle pijlen of linten weg de tocht perfekt rijden. Wel moeten de vroege deelnemers dan natuurlijk niet ook al verkeerd zijn gereden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Ik was 1 van de vroege deelnemers, en ben ook een paar keer verkeerd gereden door de slecht zichtbare pijlen.
Dit heb ik ook direct gemeld bij de eerste stop en het zou worden doorgegeven. Normaal gesproken is deze tocht prima uitgepijld, en kan me dus ook niet voorstellen dat dit bewust gebeurd is. Mijn stelregel tijdens een uitgepijlde tocht is: Als je een "kruising" tegenkomt en er hangt geen pijl of lint dan zit je gegarandeerd niet goed en dus terug naar de laatste pijl. Dat ging gisteren helaas niet op. Een bocht bestaat normaal ook uit 3 pijlen nl. 12mtr voor de bocht, in de bocht en 12mtr na de bocht als bevestiging. Maar goed verder geen kwaad woord naar de organisatie toe want ik ben allang blij dat deze tochten nog georganiseerd worden. Ik rij deze tocht al zeker 15 jaar en ga nog altijd met plezier die kant op. Hopelijk de volgende keer weer als vanouds.
Put something exciting between your legs!
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

Tsjibiti schreef: zo 17 februari 2019, 17:25
MHJ5 schreef: zo 17 februari 2019, 00:02 Om toch nog positief te eindigen...de verzorging was goed voor elkaar!
Verzorging is nu juist iets wat een enorme bijzaak is.
Was het zo droog dat je niet op de sporen van je voorgangers de route heel goed kon doen. Als je niet te vroeg vertrekt en als het er niet kurkdroog bij ligt kan je vaak ook al zijn alle pijlen of linten weg de tocht perfekt rijden. Wel moeten de vroege deelnemers dan natuurlijk niet ook al verkeerd zijn gereden.
Als de verzorging al geen reden meer is om mee te doen wat dan nog wel? Sinds de GPS zijn intrede heeft gedaan is een TT niet meer nodig.....en toch doe ik nog mee :-D en ook al ken ik de hele omgeving van haver tot gort....
Omdat je hier nog lekker (bijna) overal mag fietsen in het bos..en er ook een vaste route door heen loopt (die deels wordt gebruikt) is het volgen van 'het spoor' ook geen zekerheid (en ja het was lekker droog en heel erg mooi weer voor een 16 feb 8) )
lameris
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 22:23

StefvanH schreef: zo 17 februari 2019, 16:19
cisco schreef: za 16 februari 2019, 16:23
Waar zijnde foto's te vinden?
Ik ben zo'n drie fotografen tegengekomen; hier staan foto's van één vd drie.
Waar staan de foto's van de overige fotografen?
De foto's gemaakt door 2 leden van Toerclub Swolland zijn hier te vinden:
https://swolland.nl/ntfu-tochten/nieuws ... deelnemers
En de foto's van de commerciële fotograaf zijn hier te koop:
https://www.oypo.nl/nl/876cc6bb58e9197b
Plaats reactie