13-04-2019 Nunspeet Schwalbe Lentetocht 30-40-60km

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic


Schwalbe lentetocht

Zaterdag 13 april kunnen zowel racefietsers als mountainbikers mooie en interessante kilometers maken in de wijde omgeving van Nunspeet. TC De Volharding organiseert dan de Schwalbe Lentetocht voor toerfietsers en mountainbikers.
Veldtoertocht
De mountainbikeroutes zijn 30, 40 en 60 km. De routes zijn verrassend anders dan de mountainbiketochten van november en februari.
Met dank aan de natuurbeheerders van Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, Gemeente Nunspeet en Willemsbos is het een schitterend, landschappelijk zeer afwisselend parcours, dat het nodige van de deelnemers zal vergen.

Er is één verzorgingspost. De 60 km passeert hier 2 keer. Onze enthousiaste vrijwilligers reiken hier drankjes en versnaperingen uit. Even een snel oplaadmomentje om uw tocht daarna weer vol energie voort te zetten!

Op de 30 km-route kan de jeugd van ca. 8 tot 15 jaar als groep starten onder begeleiding van enkele ervaren clubleden. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Deze groep vertrekt om half tien vanaf de startlocatie. Bij de inschrijving kun je gebruik maken van Scan & Go.
Wil je gebruik maken van de voorinschrijving, dit kan via fietssport.

Racefiets is ook mogelijk.
Iedere tweede zaterdag van april organiseert TC De Volharding de mooie en gevarieerde Schwalbe Lentetocht. Dit is een vrije toertocht (VTT) over de Veluwe, waarbij gekozen kan worden uit afstanden van 85 en 130 km. Enig geaccidenteerd terrein ontbreekt niet in deze gevarieerde, uitdagende tocht. Koffie en appelgebak is verkrijgbaar voor eigen rekening bij een café op de route.

Starttijden:
Voor mountainbikers van de 30, 40 en 60 km starttijd 8:30-10:30 uur.
Voor toerfietsers 85 km starttijd 8:30-10.30 uur.
Voor toerfietsers 130 km starttijd 8:00-9:30 uur.

Bereikbaarheid en kosten
De startlocatie is in sporthal de Feithenhof aan de Electraweg 5 te Nunspeet. Er is ruime parkeergelegenheid, maar je kunt ook met de trein komen.

Er is douchegelegenheid aanwezig, zodat je dus fris weer naar huis kunt. De kosten zijn 6 euro en je krijgt 2 euro korting als je lid bent van NTFU of KNWU. Voor jeugd tot en met 15 jaar is deelname zelfs gratis.

Graag tot ziens in Nunspeet!


Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

jerry schreef: ma 8 april 2019, 21:02
Schwalbe lentetocht

Zaterdag 13 april kunnen zowel racefietsers als mountainbikers mooie en interessante kilometers maken in de wijde omgeving van Nunspeet. TC De Volharding organiseert dan de Schwalbe Lentetocht voor toerfietsers en mountainbikers.
Wie aan een toertocht mee doet is toch op dat moment een toerfietser?
Het verschil zit hem in dat het toertochten zijn die enerzijds volledig over verharde wegen gaat en die voornamelijk onverharde paden aandoen. Op wat voor een fiets dat wordt gedaan doet er m.i. niet toe.
Ik ken zeker een persoon die beide soorten tochten wel eens op een stadsfiets rijdt :-D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Tsjibiti schreef: Ik ken zeker een persoon die beide soorten tochten wel eens op een stadsfiets rijdt :-D
En dan bij voorkeur tegen de richting in...?
Ik denk dat nagenoeg alle forumleden inmiddels wel weten wie "deze persoon" is.
De voordurende inmenging in de berichtgeving omtrent toertochten van deze persoon begint onderhand op een schreeuw om aandacht te lijken.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zowel mijn fietsmaat als ik hadden voor elkaar en onszelf ingeschreven dus we hebben de clubkas van Nunspeet gespekt. : Suprised :

Was best een mooi tochtje maar nu de wielrenners de weg weer opzoeken mag je de resterende mtb,ers eigenlijk best het neusje van de zalm bieden. Dus met het Hendriksbos, (rond de crossbaan)Zandenbos en richting Harderwijk (wat er wel in zat trouwens) Nu zijn wij locals dus dan is het niet gauw goed. :wink:
Waren laat gestart dus de kou was een beetje uit de lucht maar fris was het wel. Bos is trouwens gortdroog en zo mul alsof het zomer is.
De 2 verzorgingsposten vond ik niet echt overhouden qua aanbod. (Ontbijtkoek, stroopwafel en energiedrank en een boostdrankje van Sis)
Verder een leuke tocht gehad, had er 70 opzitten bij thuiskomst incl aan- en terugrit. De 5 x LV moet wel lukken volgende week. :-D
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie