22-09-2019 Singletrack Bikeboutique Event 2019

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Jurf schreef: zo 22 september 2019, 17:55 Okee, als je goed kan fietsen/en of je dag hebt was het volgens mij super.
Voor mijn matige skils in kort stijl technisch priegelwerk vanuit stilstand en slechte vorm was het vandaag net iets te pittig.
Ik zat er al niet lekker op, liep al dingen die ik best zou moeten kunnen rijden, maar voelde niet lekker. Toen ik zoiets had niet piepen maar gaan...ging ik hard op mn plaat en toen was het wel gedaan.
Nog een stuk doorgereden, maar het wilde niet meer, werd nog bangiger dus voortijdig gestopt.

Aan de positieve kant: super om te zien wat sommige gasten met de fiets kunnen en hoe ze die beheersen, maar i moet hier nog ff voor doorleren.
Ooit komt het!
Jij bent wel verder gekomen dan 10k :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

I.p bij de eerste stop gestopt, dus inderdaad net over de 10K, maar was voor mij gewoon net iets TE als ik niet mijndag heb. Op een goeie dag misschien wel/niet.
Maar ach, wel weer inspirerend.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Ik zat vandaag ziek thuis... echt balen :(

Ik heb al verschillende foto's en video's langs zien komen en het zag er echt tof uit! Volgend jaar maar weer proberen dan...
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Denk toch een van de mooiste edities die ik tot nu toe gereden heb. Nu vijf keer deelgenomen aan de trailtocht en vond de route deze keer erg leuk opgezet, met zeker voldoende nieuwe features her en der. In ieder geval paar heerlijk steile afdalingen die voor mij nog onbekend waren.

Sommige trails in tegengestelde richting pakte ook goed uit vond ik, enkele waren misschien zelfs leuker/beter rijdbaar zo...

Zoals altijd op mijn 'XC' hardtail gestart en eigenlijk zo goed als overal prima kunnen rijden. Allen deze keer niet lekker over de wortels bij de "Thunderbolt" (als ik de naam goed herinner) en alweer "Plonske" niet durven rijden. Grrrr! In het bos bij de "Nippletwister" ook even met een voorwiel weggedrift maar gelukkig nog net op tijd kunnen herstellen...

Moet er wel bij zeggen dat ik deze keer best even moeite had om in de 'flow' te geraken. Het was mul en soms ook best glad door de droogte. Dit maakte sommige tracks een stuk lastiger dan voorheen, zeker als dan ook nog voorgangers zitten te klungelen, of zelfs crashen, dan ga je zelf ook iets twijfelachtiger rijden is mij opgevallen. Maar eenmaal 'vrij baan' is het toch nog goed gekomen en wederom ontzettend genoten.

Misschien was het ook gewoon wat vermoeidheid van de iets te lange MTB-rit op zaterdag, kan ook... :winkie:

Al met al dus weer een top dagje beleefd vanuit Neerbeek en de friet met burger na de finish smaakte naar meer.
Hopelijk mogen we nog vele jaren genieten van dit event, want voor mij blijft dit echt de mooiste toertocht van het land! :-q
Laatst gewijzigd door Zumpelvelder op ma 23 september 2019, 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Alhoewel ik 2 jaar geleden de hele tour (alleen plonske niet) zonde problemen heb uitgereden, had ik vandaag ook mijn dag niet. Ik ben bij de thunderball of thunderbolt afgehaakt. Na 2 uurtjes was ik al zo vermoeid dat de focus weg was. Na elk kort klimmetje was ik helemaal leeg.

Voor de eerste stop ook al bij een van de mulle afdalingen goed otb gegaan onder toeziend oog van medeforummer Marco.

Maaaaar, het eerste stuk, waar ik nog redelijk fris was, was echt weer top! Ondanks dat ik maar een derde heb gereden was het zeker de moeite weer waard.

Ook leuk om nog een paar bekende gezichten van de 5 van LV te zien en een paar nieuwe gezichten van het forum.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Vandaag met de HT genoten bij de Trailtoer. Toffe single trail segmenten met hele gave stukjes. Heb de meeste drop's / afdalingen kunnen rijden dus de pint + burger ruim verdient.

Organisatie was weer dik voor mekaar 👊 🤘

Ook erg leuk om wat gezichten achter wat forum namen te hebben ontmoet / mee op te mogen rijden.

@flow&co. Heb me beelden nog niet bekeken maar volgens mij staat je otb niet op beeld, jammer voor mijn edit haha. Zonde dat je de tocht niet kon afmaken, volgend jaar beter. Gr.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Was leuk om te doen, maar ik was blij dat er genoeg chicken runs in zaten :lol: ik wist wel dat mijn skills voor dit soort werk niet optimaal waren, maar dat is zacht uitgedrukt.. ik was zeg maar "die xc gast"

Ook de fiets was niet optimaal icm met mijn skills. In de Ardennen kom ik daar nog wel mee weg, maar hier was het toch lastiger. Maar ondanks alle chicken runs toch wat grenzen (rustig) verlegd :-q
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Wij waren na 10k afgehaakt, mijn mederijder ging otb bij de rockgarden, we hebben de lus met de nippeltwister nog afgemaakt maar vanwege wat gekneusde ribben zijn we daarna afgehaakt. Jammer, maar eerlijk is eerlijk mijn conditie was denk ik ook niet goed genoeg om alles gefocust te rijden :oops:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ja het was wel een conditieslag maar eigenlijk alles gereden op 1 ding na. Weet de naam niet maar kort steil naar beneden met wortels en meteen rechtsaf en rechtdoor was otb. Plonske wel gedaan. Bergop niet alles gedaan. :( 1 keer gevallen bij een liggende boomstam en een keer in een steil klimmetje in het bikepark. Klikpedalen werken dan niet in je voordeel. :wink: Mijn 1e ervaring was vorig jaar met die regen dus dit was wel super.
Dikke pluim voor de organisatie.
Wel jammer van die koleremuziek tijdens het eten maar dat zal m,n leeftijd zijn
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Wat voor muziek... :lol: :lol: :wink:
Laatst gewijzigd door Mario070 op ma 23 september 2019, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Prulleman schreef: zo 22 september 2019, 20:49 Was leuk om te doen, maar ik was blij dat er genoeg chicken runs in zaten :lol: ik wist wel dat mijn skills voor dit soort werk niet optimaal waren, maar dat is zacht uitgedrukt.. ik was zeg maar "die xc gast"

Ook de fiets was niet optimaal icm met mijn skills. In de Ardennen kom ik daar nog wel mee weg, maar hier was het toch lastiger. Maar ondanks alle chicken runs toch wat grenzen (rustig) verlegd :-q
Maar zou ik van u mogen weten hoe het klimmen is gegaan (34x42 setup), was alles goed te klimmen en door kunnen rijden en niet omhoog hoeven lopen :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Niet alles kunnen rijden, maar in vergelijking met de rest evenveel af moeten stappen als de gemiddelde deelnemer. Maar ik ben ook mensen met eagle voorbij gereden op sommige klimmen, en andersom ook. De versnellingen waren niet mijn grootste beperking. :D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik had deze vraag omdat de klimmen een abnormale hellings hoek hebben bij de Bike Boutique en ik zelf vorig jaar de setup 30x50 had gemonteerd om te kijken of het mij zou lukken om alle klimmen boven te komen :-D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

een lichter verzet was absoluut beter geweest, daar is geen twijfel over mogelijk. maar uiteindelijk was ik misschien fitter dan de middelde deelnemen, maar zeker met minder (of andere als we het positief bekijken :lol: ) skills :o
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Was (weer) een mooie tocht met perfecte verzorging :-q

Veel - maar niet alles - kunnen rijden. Stijl maakt me meestal niets uit; drops zit ergens een blokkade... (tussen de oren). Op het eind wel de ‘accu leeg’

Van ons groepje op twee na allemaal met 12-speed en als voorblad 28t. Voor dit soort werk heeft een 32t (laat staan 34t) voorblad helemaal geen zin
StAlTiCa
Plaats reactie