13.07.2019 Toertocht Deireleirefieste

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Edlisjas
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 11 juli 2008, 21:21
Mijn mountainbike: Canyon Exceed pro race 9.9 Lauf, Cannondale Beast of the East 1, Niner RLT9 steel, Sram Force.

Op zaterdag 13/07 organiseren we onze jaarlijkse toertocht naar aanleiding van de Deireleirefieste, één van de, zoniet HET gezelligste dorpsfeest van het land...;-) (België)

Dit jaar vieren we tevens ons 25-jarig bestaan! Schol!

Opgelet: start- en aankomstplaats tegenover het kerkplein in de nieuwe polyvalente zaal!

Adres:
Weg naar As 78
3680 Dorne-Opoeteren
België!!

10u00 – 14u00

Gepijlde MTB-tocht over de mooiste onverharde paden en single-tracks van het Maasland
Heuveltjes – pittige beklimmingen – adembenemende afdalingen – snelle single tracks – uitgebreide bevoorrading – 95% onverharde route
15km (KIDS-toer) – 30km – 40km (=combinatie 30 en 50) en 50km
Ruime bevoorrading en fietsafspuitstand.

Douches en fietsbewaking (in polyvalente zaal “de Bempt”).

Bij inleveren van je inschrijvings-polsbandje na de tocht, ontvang je een gratis consumptie.

Vanaf 12u00 doorlopend hotdogs te verkrijgen aan democratische prijzen.

Vanaf 17u00

Gratis Pannen/boekweit-koek voor iedereen (1/p) !!!

Topic van vorig jaar:

https://forum.mountainbike.be/viewtopic ... 2&t=146610


https://youtu.be/YUP3QB9qDxo
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Ja!, mooie zomertocht, al paar keer gereden en ik zet hem weer in de agenda
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Super tocht, niet zo’n massale bedoeling en na afloop reuze gezellig :-q
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
PaganiProductions

Ziet er leuk is niet zo ver weg voor mij.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Aanrader!!! Vorig jaar tropisch warm!! :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

Wat ik vooral uit de reacies van vorig jaar haal is dat jullie niet zoveel pijlen hebben.
Gaat dat dit jaar anders zijn ?
Be reasonable, do it my way!
Edlisjas
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 11 juli 2008, 21:21
Mijn mountainbike: Canyon Exceed pro race 9.9 Lauf, Cannondale Beast of the East 1, Niner RLT9 steel, Sram Force.

Marc / fisherbike schreef: ma 8 juli 2019, 18:47 Wat ik vooral uit de reacies van vorig jaar haal is dat jullie niet zoveel pijlen hebben.
Gaat dat dit jaar anders zijn ?
Dat valt wel reuze mee. Overdrijven is ook een kunst. We werken met kalk en pijlen. Vrij duidelijk vind ik zelf.

Gisteren op verschillende plaatsen bomen gaan kappen die op de paadjes lagen en gaan snoeien. Het ligt er op sommige stukken vrij zanderig bij, het zou eens goed mogen regenen. Wij zijn er in elk geval klaar voor.
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

Ik zal het zaterdag zelf eens gaan bekijken !
Be reasonable, do it my way!
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

De kans bestaat dat ik ook even kom kijken. Leuk al die Belgische tochten!
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

Vandaag de tocht gereden, pijlen genoeg !!
Heel leuke tocht, van de droogte geen last gehad er lagen zelfs wat plassen water.
Onderweg ook nog een fotograaf gezien, eens kijken of ik de fotos ergens kan vinden.
Be reasonable, do it my way!
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

Marc / fisherbike schreef: za 13 juli 2019, 17:52 Vandaag de tocht gereden, pijlen genoeg !!
Heel leuke tocht, van de droogte geen last gehad er lagen zelfs wat plassen water.
Onderweg ook nog een fotograaf gezien, eens kijken of ik de fotos ergens kan vinden.
http://www.deireleirefieste.be/?page_id=45
daar zullen ze in de loop van de week wel op komen.
2021 specialized epic expert carbon 29
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Aangezien de toertochten in Nederland helaas niet georganiseerd worden rond deze tijd van het jaar ben ik gaan zoeken naar de Belgische tochten. Deze gaan namelijk het hele jaar door. Ik zag dat deze tocht maar 70km van mij vandaag was dus dat vond ik niet zo'n probleem. Lekker uitslapen en op naar Opoeteren (BE).

Ik startte rond 11.00 uur en het was op dat moment erg rustig. De route begon redelijk rustig waarbij je lekker snel door kon rijden. Ik begon redelijk gecontroleerd omdat ik ergens gelezen had dat de 50km wel eens 650 HM kon bevatten. Na 15km stond de teller op 24 km/uur gemiddeld en ik had nog erg weinig hoogtemeters gezien.

Echter kort hierna begon de pret. Op de eerste echte steile helling zag ik een stijgingspercentage van 20% staan. Met mijn 100KG + zijn dit soort hellingen altijd wel een uitdaging. Maar het lukte en ik kwam zonder al te grote problemen boven. De tweede helling bevatte nogal veel los zand en daar werd het wat lastiger. Ik was op 75% van die bult toen ik weg slipte en toen was het over. Stukje wandelen is geen schande.

Hierna volgde verschillende korte steile klimmetjes. Ik vond het opvallen dat het niet echt glooiend was. Het was erg steil of vlak. Er zat weinig tussenin. Ik zag op veel klimmen percentages van 12% en meer.

De rust was op ongeveer 25km en er was alles wat je nodig had om weer even wat bij te tanken.

Het was verder erg zwaar en technisch. Iets waar ik van hou. Op een gegeven moment trof ik boven op een klim een bordje waarbij stond:
"Pas op gevaarlijk afdaling"

Ik Kan best aardig sturen en ben voldoende zelfverzekerd om op volle snelheid de afdaling in te vliegen en dat bordje te negeren. :lol: Maar zoals je al kan verwachten ging dat niet goed. Ik schrok van de afdaling, raakte mijn rem aan en gleed daarna uit met mijn wiel over een gladde boomstronk, raakte uit balans en ging voorover van de fiets af. Menig turner zou jaloers zijn geweest van mijn salto. Gelukkig landde ik in het zand en kon er direct om lachen. Zoals de Belgen zo mooi zeggen : "Un val zonder erg!" :lol:

Maar goed en weer verder. Ik merkte dat mijn knie het na 40km wel welletjes vond. Ik probeer al een jaar van een blessure af te komen maar dat gaat maar niet snel genoeg. Ik probeer wel hoogtemeters te trainen om toch wat conditie te krijgen. Dus nog even 10km door bikkelen tot de finish.

Bij de finish aangekomen even snel een "gratis" cola naar binnen gewerkt en weer terug naar Nederland. Ik kan niets anders zeggen dan complimenten voor de organisatie. De tocht was goed uitgezet, geen enkel moment verkeerd gereden en het was allemaal duidelijk. Daarnaast was de rust goed verzorgd en was de consumptie die je kreeg ook erg welkom.

50 km - 650 HM - 19.5 km/uur gemiddeld

Deze gaat op de agenda voor een volgende keer! Bedankt!
#Skraleanjers
Plaats reactie