12-10-2019 - Ermelo - Ermelose MTB Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

We zijn er weer klaar voor.
Zowel de doorgewinterde fietsfanaat als de beginner is welkom.
Mooie single tracks van de vaste MTB-route (die 5 oktober officieel geopend wordt), snelle bospaden, venijnige klimmetjes, het zit er allemaal in.
En dat allemaal in de directe omgeving van Ermelo!

30, 45 en 60 km
30 km is een mooie afstand voor de MTB’er die nog niet zo veel ervaring heeft. Ook voor de jeugd is deze afstand zeer geschikt. De route is leuk en afwisselend, technisch eenvoudig en bevat een stop, waar de deelnemers een warm of koud drankje krijgen. Dit jaar heb je ook de keus om de 30 km te fietsen in een groep die door een ervaren MTB'er geleid zal worden.

Als je iets meer ervaring hebt, of gewoon van meer uitdaging houdt, is de 45 km route jouw ding. Niet alleen langer dan de 30, maar ook iets meer technische uitdagingen.

De 60 km vinden we zelf de mooiste. Deze route heeft alles wat MTB’en op de Veluwe zo bijzonder maakt. Snelle singletracks, mul zand op heidepaden en harde bospaden waar de snelheid flink op kan lopen. De ervaren MTB’er kan helemaal los gaan! Deze afstand kent twee verzorgingsposten.

Starttijd voor deze afstanden is tussen 09:00 uur en 10:30 uur.

‘Veluws Taaiste’ marathon 100 km
De MTB-marathonliefhebber kiest voor de 100 kilometer.
Een speciale tocht, die we alleen in oktober aanbieden. In 2019 doen we dit voor de zevende keer. De afgelopen jaren groeide de belangstelling voor deze tocht snel. Stel je voor: 100 km bos en heide, geen asfalt, drie verzorgingsposten, een volledig uitgepijlde route… dat moet je gewoon een keer gedaan hebben! Als je vorig jaar van de partij was op de 100 kilometer herinner je je vast en zeker nog welke bijzondere verrassing we qua verzorging voor je in petto hadden......die gaat dit jaar op herhaling. Zeer speciaal kunnen we zeggen!

De marathon rijden we alleen op 12 oktober. Starten kan tussen 08:00 en 09:00.

Startlocatie: ‘De Muzenhof’, Leuvenumseweg 66, 3852 AS Ermelo
Er is voldoende parkeergelegenheid. Volg de aanwijzingen van de parkeerbegeleiders.

Inschrijven: Je kunt inschrijven bij de start van de tocht. Leden van de NTFU kunnen inschrijven met Scan-and-Go. Vooraf inschrijven kan ook via de website van de NTFU.
Laatst gewijzigd door VWV ATB op vr 13 september 2019, 10:42, 2 keer totaal gewijzigd.
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Klinkt allemaal veelbelovend, zeker geïnteresseerd, misschien wat domme beginnersvragen:
- Waar moet je je opgeven?
- Vooraf opgeven of ook ter plekke op de dag zelf?
- Waar is het start- en eindpunt?

Edit: Even googlen en ik kwam al snel op de site van de VWV in Ermelo: https://www.vwv-ermelo.nl/toertochten/m ... t-oktober/

En hier vond ik de antwoorden op al mijn vragen. :wink:

Waar starten?
De tochten starten bij ‘De Muzenhof’, Leuvenumseweg 66, 3852 AS Ermelo. Er is voldoende parkeergelegenheid. Volg de aanwijzingen van de parkeerbegeleiders.

Inschrijven
Je kunt inschrijven bij de start van de tocht. Leden van de NTFU kunnen inschrijven met Scan-and-Go. Vooraf inschrijven kan ook via de website van de NTFU. Zie vooraf inschrijven via NTFU
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

dverhaar schreef: do 12 september 2019, 20:00 Klinkt allemaal veelbelovend, zeker geïnteresseerd, misschien wat domme beginnersvragen:
- Waar moet je je opgeven?
- Vooraf opgeven of ook ter plekke op de dag zelf?
- Waar is het start- en eindpunt?

Edit: Even googlen en ik kwam al snel op de site van de VWV in Ermelo: https://www.vwv-ermelo.nl/toertochten/m ... t-oktober/

En hier vond ik de antwoorden op al mijn vragen. :wink:

Waar starten?
De tochten starten bij ‘De Muzenhof’, Leuvenumseweg 66, 3852 AS Ermelo. Er is voldoende parkeergelegenheid. Volg de aanwijzingen van de parkeerbegeleiders.

Inschrijven
Je kunt inschrijven bij de start van de tocht. Leden van de NTFU kunnen inschrijven met Scan-and-Go. Vooraf inschrijven kan ook via de website van de NTFU. Zie vooraf inschrijven via NTFU
Bedankt voor de "tip".
Startlocatie en hoe en waar je in kunt schrijven toegevoegd aan het originele bericht.
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Bedankt voor de "tip".
Startlocatie en hoe en waar je in kunt schrijven toegevoegd aan het originele bericht.
Graag gedaan.
Helaas lukt het ons niet op 12 oktober, maar ook op 9 november en 7 december kan hij gereden worden toch?
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

dverhaar schreef: vr 13 september 2019, 11:54
Helaas lukt het ons niet op 12 oktober, maar ook op 9 november en 7 december kan hij gereden worden toch?
[/quote]

Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn op 12 oktober.
We organiseren de tocht inderdaad ook op 9 november en 7 december met het verschil dat de 100 kilometer officieel alleen op 12 oktober gereden kan worden.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ben er ook weer van de partij, altijd een leuke route bij mij in de achtertuin.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Inmiddels heb ik me ingeschreven voor de 100KM.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Nog maar 8 nachtjes slapen en dan is het zover.

Dan mogen we jullie verrassen met allemaal splinternieuwe routes en prima verzorging langs die routes.

Kom naar Ermelo en ga de uitdaging aan!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik zag dat er weer een wortel verwijderd was die in het stuk van Brandsweg-Klarenweg zat. Mijn verzoek aan de toerclubs is dit niet te doen. Zo zonde als het laatste beetje waar je wat moeite voor moet doen ook weer weggehaald wordt. :-{
"This species has amused itself to death"
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Alle routes zijn inmiddels gepubliceerd op de site van de Veluwse Wieler Vereniging: https://www.vwv-ermelo.nl/
Edwinmtb
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Ik weet nog niet of ik ga. Staat wel in de planning. Alleen ik zag dat er zondag ook voldoende wind is op Strand Horst om te surfen. Dilemma dus :D. En ik moet mijn vrouw nog overtuigen. Die rijdt ook graag op de MTB.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Edwinmtb schreef: wo 9 oktober 2019, 17:58 Ik weet nog niet of ik ga. Staat wel in de planning. Alleen ik zag dat er zondag ook voldoende wind is op Strand Horst om te surfen. Dilemma dus :D.
Want de toertocht is op zaterdag?
MichielS
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 11 oktober 2019, 19:00
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic

Goeden Avond,

Iemand enig idee hoe het morgen erbij ligt?

Ben namelijk niet zo bekend in die omgeving.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik verwacht nat! :bier:

Er zal heus wel her en der en plasje liggen maar ik ben er wel bij in ieder geval. :wink:
Greetz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 28 november 2017, 04:59

MichielS schreef: vr 11 oktober 2019, 19:35 Goeden Avond,

Iemand enig idee hoe het morgen erbij ligt?

Ben namelijk niet zo bekend in die omgeving.
Het parcour ligt er boven verwachting goed bij. Vanmiddag al een gedeelte voorzien van pijlen. Prima te rijden!
Plaats reactie