6 Oktober 2019 Pedaleur Montferlandtocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Een van de mooiste Mountainbiketochten van Nederland door de prachtige Montferlandse bossen vindt plaats aanstaande zondag❗6 Oktober 2019
Starttijden van 8:30 tot 9:30.
Start Locatie:
Hotel Heuveltje
St Jansgildestraat 27
7037 CA Beek (Montferland)

Check https://www.tcdeliemers.nl/mtb/mtb-mont ... tocht.html

Inschrijven kan op de dag zelf nog.

Atb De Pedaleur en Toerfietsclub TC de Liemers hebben wederom de handen in elkaar geslagen en mooie routes uitgestippeld. Ook is er dit jaar een gravel route! 🤟
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Deze tocht is echt de moeite waard om te rijden. Ik sla zelf geen jaar over. Organisatie is ieder jaar weer erg goed.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Gj-070
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 8 januari 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Chiner 036

Zeker een aanrader, mooie tocht over overwegend paden in het Montferlandse bos waar je normaal gesproken niet mag MTB-en.
Mooie hoogte meters, minimale verharde wegen, minimale lange saaie rechte paden, kortom een bijzonder mooie toertocht door het bos.

Zie ook info op onderstaande:
https://liemers.gemeentenieuwsonline.nl ... se-bossen-
Pedaleur Montferlandtocht: een unieke toertocht door Montferlandse bossen
Zondag 6 oktober vindt opnieuw de Pedaleur Montferlandtocht plaats. Een unieke toertocht over paden waar fietsers normaal gesproken worden geweerd.

De organisatoren van TC de Liemers en ATB club de Pedaleur zijn er wederom in geslaagd om in overleg met Natuurmonumenten een tweetal routes uit te zetten (40 of 60 kilometer), voor ieder niveau en met tussen de 600 en 1000 hoogtemeters.

Nieuw dit jaar is de Gravel Tocht. Deze nieuwe vorm van fietsen is momenteel in populariteit aan het stijgen en de omgeving rondom het Montferland leent zich uitstekend om met een gravelfiets te berijden. Deze tocht is enkel met GPS aangegeven.

Op de routes zijn verzorgingsposten ingericht voor de innerlijke mens en tevens is er ondersteuning aanwezig bij technische problemen aan de fiets. Dit alles uiteraard alleen mogelijk door inzet van de vele enthousiaste vrijwilligers van beide verenigingen. En uiteraard door ondersteuning van onder meer hoofdsponsor Wielerhuis de Pedaleur uit Doetinchem.

De deelnemers aan de toertocht kunnen tussen 8.30 en 10.00 uur starten vanaf Hotel ’t Heuveltje (Sint Jansgildestraat 27 in Beek). Dit is ook de finishplaats. Er is is voldoende parkeergelegenheid aanwezig.

De toertocht is NTFU gecertificeerd. Het dragen van een helm is verplicht. Elke gebruiker van het Montferlandse bos wordt gevraagd respectvol met de natuur en elkaar om te gaan. Meer informatie staat op de speciale facebookpagina www.facebook.com/montferlandtocht.
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Bedankt voor het plaatsen hier, anders had ik het gemist. Net terug, jammer van de regen, maar was een mooie route. Leuk om eens de paadjes te rijden die je normaal niet mag rijden, want ik rij de officiële MTB route regelmatig en die ken ik inmiddels uit mijn hoofd :D
Plaats reactie