27-10-2019 Kokkiebikes Hellendoornse bossentocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

KokkieBikes Hellendoornse Bossentocht

In oktober organiseren wij de klassieker KokkieBikes Hellendoornse Bossentocht over de Sallandse Heuvelrug. Dit jaar wordt de tocht verreden op 27 oktober 2019.
Deze 3-sterrentocht gaat door één van de mooiste mountainbikegebieden van Nederland met uitgepijlde routes van 25, 40 en 50 kilometer.De routes bestaan grotendeels uit mooie singletracks met verrassend veel hoogtemeters over o.a. de Hellendoornse- en de Eelerberg en door de rivierduinen langs de Regge. Hierdoor komen ook de veeleisende bikers aan hun trekken op de steile beklimmingen, snelle stuurstukken en mooie afdalingen.
De bikers die wat meer uitdaging zoeken kunnen op 3 punten kiezen voor de “danger roads”. Een deel van de tocht gaat door gebieden die normaal niet toegankelijk zijn. Grijp daarom je kans om deze unieke singletracks te ontdekken.

Bron : http://www.cyclinglemelerveld.nl/index.php/evenementen
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ik lees goede reviews over deze tocht , maar ben beetje bang voor files op de route vanwege grote deelnemers aantallen. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Heb deze tocht vorig jaar gefietst maar toen geen last gehad van de vele deelnemers.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Het viel mee met de files op de singeltracks , ondanks dat het wel druk was. Route ging voor groot deel over route Nijverdal en Hellendoorn, voor mij geen probleem , Nijverdal zelf nog niet eerder geweest maar voor de locals lijkt me dat niet zo interessant. Was me prima aan het vermaken tot ik halverwege niet meer kon schakelen, daarna werd het toch wat minder leuk. Maar goed eigen schuld had ik maar eerder mijn schakelkabel moeten vervangen.
Plaats reactie