22-12-2019 ATB-tocht Deurne 2019

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

Op zondag 22 december organiseert TWC de Wekkers weer de jaarlijkse ATB-tocht. Evenals in 2018 zijn start en finish bij:

Sportpark Leeuwkensbroek
Kuilvenweg 9
5752 RR Deurne

De deelnemers kunnen kiezen voor een rit van circa 25, 45 of 65 kilometer. De routes voeren de deelnemers over verharde wegen, onverharde wegen en singletracks.

Men kan tussen 09.00 en 10.00 uur inschrijven in de kantine van het sportpark en
aansluitend starten.

De tocht is een door de NTFU erkende tocht en ontving verleden jaar de waardering:
Extra goed geregeld. Zo wordt Scan & go, douchegelegenheid en tijdens de inschrijving
en start van de tocht een bewaakte fietsenstalling aangeboden. Alle routes zijn duidelijk
gemarkeerd en worden vanaf 16 december 2019 op de website van TWC de Wekkers
als GPX-bestand beschikbaar gesteld en zijn dan te downloaden via www.gpsies.com.

Deze jaarlijks terugkerende tocht staat bekend om de gemoedelijke sfeer en goed
ingerichte pauze plaatsen.

Foto’s van de ATB-tocht Deurne zijn te vinden achter de link.
https://www.twcdewekkers.nl/atb-tocht/
Eira

Links op de foto (rechts in de rijrichting) op de veldritfiets is dat de bronzen medaille winnaar op het WK voor amateurs in 1984 Frank van Bakel?
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

hallo

Frank is wel lid van onze club maar staat niet op deze foto
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

de routes zijn vanaf nu te downloaden via de site

https://www.twcdewekkers.nl/
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

As zondag ligt het parcours er erg netjes bij
Onze collega's van fietsclub het verzetje zullen een gedeelte van het parcours voor as zondag keurig in orde brengen
:-q :-q
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

ik ben er zondag, bekent gebied maar altijd leuk.
Be reasonable, do it my way!
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Zondag ook weer van de partij, zin in ondanks de weersvoorspellingen.
Altijd een leuke tocht.
Ben benieuwd met hoeveel Mudhunters uit Venray we jullie kan op komen.
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

hebben vanmiddag pijlen uitgezet
ondanks regen van afgelopen tijd ligt parcours er droog bij
sjefkant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 7 november 2016, 11:33

ondanks het slechte weer nog 400 deelnemers
dank aan degene die de regen hebben getrotseerd
Eira

sjefkant schreef: zo 22 december 2019, 17:19 ondanks het slechte weer nog 400 deelnemers
dank aan degene die de regen hebben getrotseerd
Met dit weer mag je dan niet klagen. Zelf ga ik bij deze weersomstandigheden zeker geen tocht rijden.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ben zelf ook niet geweest vanmorgen, kreeg vanmorgen de ene na de andere app dat ze thuis bleven.
En ik had geen zin om alleen naar Deurne te fietsen.
Dus toen ook maar besloten om niet te gaan.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Was relatief goed te rijden, zeker op deze stukken van de vaste routes. Ik was er 1 van, 65km gedaan.
Goede pauze plaatsen met lekker gesmeerd kerstbrood. Alleen de Rijpelberg stukken bij Helmond was heel erg glad.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

De thuisblijvers hadden weer geen gelijk ;-). Een aanrader deze tocht!

Gister de 45 km gefietst. Mijn tweede toertocht ooit. Als een van de laatsten gestart (ivm hoop op minder regen) en heerlijk rustig het parcours af kunnen leggen. De regen bleef binnen de perken en de modder viel mee. Alleen het stuk achter de Berkendonkse Plas vond ik vrij dramatisch in dat opzicht.

De route was prima uitgepijld, er werd veel gebruik gemaakt van de vaste routes, maar dat zijn dan ook heerlijk lopende vaste routes met fijn bochtenwerk dus het zou zonde zijn om die niet te gebruiken.

De bewaakte fietsenstalling was wel alleen bij vertrek geopend en niet bij terugkomst, dat is wel praktisch om te weten.

Jammergenoeg de fotograaf niet gezien. Doe ik eens zelf mee, had ik het wel leuk gevonden er een mooie foto van te hebben. :wink:
Laatst gewijzigd door Connie op ma 23 december 2019, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

De Berendonkse plas viel mee...... Ik heb het ooit erger gehad. Met regen wordt het daar altijd een troep en modder. Dit keer waren er weinig tractoren gereden in de dagen ervoor. Normaal gaan ze ook nog de nek over bij dat kleine stuwtje, nu ging het nog langer langs de plas.
Somers denk je dan, wat gaat het over, heel goed te rijden. Its all in the game.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Plaats reactie