17-11-2019 - Langenboom - Kuulentocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Zondag 17 november 2019 wordt de 31e ATB Kuulentocht door WTC de Doortrappers georganiseerd.
In het gebied rondom Langenboom zijn weer diverse mooie en uitdagende routes uitgezet voor veldrijders en mountainbikers.
Deze tocht staat garant voor een dagje veldrijden op hoog niveau.
De routes voeren door het Langenboomse bos via het bosgebied van Mill naar
de bossen van Gassel, vervolgens naar de pauzeplaats in de Maurik.
Na de pauze gaat men via het Esters Broek, de Zandvoort en de Reekse Bergen naar de Langenboomse bossen.
In overleg met Staatsbosbeheer, Vereniging Brabants Landschap, Vereniging voor Natuurmonumenten
en de gemeenten Mill en Grave is gekozen voor een natuurvriendelijke, maar toch uitdagende route.

Afstanden 35 en 50 Km. De routes zijn geheel door linten aangegeven.
Het is mogelijk op diverse punten te kiezen voor een kortere of langere route.
Starttijd : tussen 8:00 en 10:00 uur. Inschrijfbureau sluit om 13:00 uur.
Inschrijven vindt plaats volgens de NTFU geldende normen.
Scan ‘n Go aanwezig.
Inlichtingen : 06 1101 8168
Start en finish : Café/zaal D’n Bens,(t.o. de kerk)
Dominicanenstraat 34,
5453JN Langenboom
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ik ben er in ieder geval bij! Heb er zin in. Beetje dezelfde condities in vergelijking met vorige week in Zeeland met in de ochtend wat vorst. Moet ik er wel voor zorgen dat ik iets betere handschoenen aantrek dit keer.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Voor mij was het de eerste toertocht ik in mijn oude woonplaats. Ik koos voor de 35 km (omdat we al 10 km heen en weer naar de start moesten fietsen) werd bij de inschrijving herkent en de meeste paadjes kende ik wel behalve bij de Gasselse bossen. Ik ken daar wel wat, maar er werd zoveel gedraaid en gekeerd dat ik op een gegeven moment mijn oriëntatie kwijt was. Dit was tevens ook het meest technisch gedeelte van de route. Bij de rustplaats ook nog met een oud klasgenoot gesproken die ik al 25 jaar of zo niet meer heb gesproken. Daarna was het op een relatief rustig tempo naar het einde fietsen. Overal werden we voorbij gereden. Niet erg daar ging ik al vanuit omdat mtb voor mij voor erbij is. Net zoals de meeste deelnemers had ik ook aardig last van koude tenen, maar door een beetje rond te lopen bij de rust werden ze weer warm. Leuke ervaring rijker en best voor herhaling vatbaar.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Tijdens deze tocht weet je precies wat er gaat komen. Ik heb deze tocht al een aantal keer gereden. Dit keer was er gelukkig wel nog wat over bij de pauzeplaats :P

De linten waren duidelijk opgehangen. Ben nergens verkeerd gereden maar de route was ook flink voorgereden dus kon het niet mis gaan.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Parcours was inderdaad goed met linten uitgezet. Een keertje verkeerd afgeslagen, maar dat was omdat ik geel en rood door elkaar haalde. Bij wandeltochten die ik vroeger liep is rood namelijk naar rechts en geel juist naar links en ik moest heel de tijd dus andersom denken.

De voorraad broodjes, peperkoek, banaan en thee was zeer ruim. Ik denk dat ze daar veel van over hebben gehouden.
Plaats reactie