Geffen of Zijltaat a.s. zondag?

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Op weg naar Gulpen wil ik 1 van deze 2 toertochten rijden.
Welke is de leukste, moeilijkste, uitdagendste ofwel de meest moeite waard?
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Lastige keuze. Als de route van Geffen richting Berlicum (vast route daar) gaat ipv richting Herpenduin dan zou ik voor Zijtaart kiezen. Gaat de route juist richting Herpenduin of Maashorst (bedaf etc) dan zou ik juist voor Geffen kiezen. Met name Herpenduin is uitdagend.

De route van Zijtaart gaat hoogstwaarschijnlijk voor een deel over de vaste route van Sint-Oedenrode (of althans die kant op, Vresselse hut) en dat is ook geen verkeerde route op zich volgens mij. Echter wel vlakker dan bijv. Herpenduin en Maashorst.
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Over smaak valt te twisten natuurlijk, de een vindt single tracks leuker de ander heeft liever een breed bospad. Wat betreft Geffen kan ik zeggen dat er van alles in zit. Draaien en keren in de Geffense Bosjes, verbindingsstuk over asfalt, zware slootkant, single tracks in de Engelenstede en dan weer snelheid maken over wat bredere paden in de Rosmalense hei. Afsluitend met wat draaien en keren op de Nulandse Hei. Kortom, van alles wat. Je bent een zondagmorgen lekker bezig.
Er zitten wat stukjes van de vaste route van Berlicum in maar dat is nihil. Veelal paden die er net langs lopen en een paar stukken vaste route maar dan tegenovergesteld. In Geffen ben je van harte welkom maar dat zal in Zijtaart niet veel anders zijn :D .
Succes met je keuze!!!
Tip: bij de pauze in Geffen lekkere kipkluifjes van de plaatselijke poelier, ik denk niet dat ze die in Zijtaart hebben.... :-q
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
Eira

Ik zou juist voor Geffen kiezen. Die tocht gaat door een afwisselend gebied waar weinig tochten komen.
Als die net als vorig jaar weer naar Herperduin zou gaan zou ik die zeker niet doen omdat daar al zo veel vele tochten zijn.
Die van Zijtaart gaat deels door hetzelfde bosgebied waar ook afgelopen zondag een tocht vanuit Schijndel was. En daar is ook nog aan het einde van het seizoen (1 maart) een tocht vanuit Eerde.
Om in het gebied van de Engelenstede en de bossen tussen Rosmalen en Nuland nog een tocht te kunne rijden is de enige andere mogelijkheid die van 16 feb. in Berlicum
Plaats reactie