26-01-2020 Hellendoorn SVDO Buffeltoertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

SVDO Buffeltoertocht 2020

Startlocatie : Dorpsstraat 54 te Hellendoorn
Starttijd: Tussen 9:00 en 10:00 uur
Afstanden : 25km en 45km
Scan &Go: Aanwezig

Na de enthousiaste reacties en alle complimenten over de mooie en uitdagende route in 2019, organiseren de Tourbuffels ook in 2020 een 'zondagmorgen toertocht'. Lekker knallen in de mooie omgeving rond Hellendoorn, fraaie vergezichten in het Reggedal en een pittig parcours met veel single tracks over de Hellendoornse berg. Geen klimmetje laten we onbenut! Voor verzorging onderweg wordt natuurlijk gezorgd.

Voorinschrijving:
https://www.fietssport.nl/details/toertocht/48731

Startlocatie:
https://www.google.nl/maps/place/Dorpss ... 5475?hl=nl
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

De weersvoorspellingen zien er goed uit!

Zien we je zondag? :-q
GF biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: wo 2 maart 2005, 23:06
Mijn mountainbike: specialized stumpjumper+ Kuota kuraro asfaltjanettenbike

Jammer, zou graag eens een tocht in deze streek komen rijden vanuit België, maar zit nog minstens een maand in de plaaster wegens enkelbreuk. :(
mountainbike is like motocross for me, the only thing i miss is the fucking .......... Engine
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Beterschap !

Zien we je toch een volgende keer. :-q
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Ben der bie met'n poar moat'n :-q
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Top! Zien we jullie morgen :-q


We staan in de fietssport:

10 MTB-tochten die je in 2020 niet mag missen

Het is lastig kiezen tussen al die mountainbiketochten op de kalender. Welke moet je nu echt gereden hebben? Om je een handje te helpen, selecteerden wij 10 leuke, uitdagende en verrassende MTB-tochten die niet mogen ontbreken op jouw 'ridelist'.

https://www.fietssport.nl/magazine/toer ... mag-missen
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

Naar aanleiding van de vele positieve reacties o.a. op fietssport.nl, toch maar besloten deze te fietsen.
Helaas konden de hoge verwachtingen voor mij niet waargemaakt worden. De route ging redelijk veel over de vaste MTB routes en was bovendien 40km ipv 45km lang (of ik moet een stuk gemist hebben?) Dat laatste kan maar zo, omdat de route "uit-gelint" ipv uit-gepijlt was. Lintjes aan de bomen gaven de route aan, wat soms voor wat onduidelijkheden zorgen.

Al met al prima gefietst met redelijk wat hm's op een korte afstand, maar volgend jaar sla ik over.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Waar zijn de foto’s te vinden?
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

StefvanH schreef: ma 27 januari 2020, 09:40 Naar aanleiding van de vele positieve reacties o.a. op fietssport.nl, toch maar besloten deze te fietsen.
....
Wat spijtig om te horen dat onze tocht niet aan je verwachtingen voldeed. Ik zou zeggen schrijf je in voor Mountainbike-Mania, wedden dat je je gaat vermaken!! :-q

Je zult net een stukje hebben gemist, de lange route was wel degelijk 45km. Het uitzetten van een tocht vergt veel inzet. Ondanks onze voor-fietsers en tussen-fietsers worden er her en der nog wel eens wat lintjes weggehaald of verhangen. Spijtig, helaas doen we er weinig aan.
De regels in onze omgeving zijn 2 lintjes rechts, eerste afslag rechts. 2 lintjes links, eerste afslag linksaf. Vervolgens hangt er na de afslag 1 meestal 2 linten dat je op de juiste route zit.

De foto's zijn te vinden op de facebook pagina.
https://nl-nl.facebook.com/SVDOtourbuffels
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

SFrits schreef: do 30 januari 2020, 19:31
Wat spijtig om te horen dat onze tocht niet aan je verwachtingen voldeed. Ik zou zeggen schrijf je in voor Mountainbike-Mania, wedden dat je je gaat vermaken!! :-q

Je zult net een stukje hebben gemist, de lange route was wel degelijk 45km. Het uitzetten van een tocht vergt veel inzet. Ondanks onze voor-fietsers en tussen-fietsers worden er her en der nog wel eens wat lintjes weggehaald of verhangen. Spijtig, helaas doen we er weinig aan.
De regels in onze omgeving zijn 2 lintjes rechts, eerste afslag rechts. 2 lintjes links, eerste afslag linksaf. Vervolgens hangt er na de afslag 1 meestal 2 linten dat je op de juiste route zit.
Jaa dat systeem van twee lintjes links / rechts had ik na een tijdje gelukkig wel door ;)
Uiteraard alle lof voor de vrijwilligers, want die doen het maar toch! :-q
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Heeft iemand nog een gpx beschikbaar. Ik was helaas verhinderd, maar zou graag het rondje nog eens rijden.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

PM
Plaats reactie