GESTOLEN Wageningen toertocht Scott Genius E-ride 2020 babyblauw

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

ofv schreef: vr 27 december 2019, 12:18 Wat triest zeg! :x
Hopelijk vinden jullie de fiets terug.

Ps. moet toch haast dat iemand daar op de uitkijk stond en net zolang gewacht heeft tot iemand een dure fiets neerzet zonder kettingslot aan een paal oid, optillen en in de bus. Dat is in 30 sec. gebeurt. Nergens camerabeelden in de buurt?
Dit is idd een aantal jaren geleden een hype geweest. Vier man met fietskleding in een busje. Drukke toertocht uitgezocht op de NTFU kalender. Twee keer rondlopen en 8 fietsen weg.

Was de toertocht een NTFU toertocht met bewaakte fietsenstalling? Zoja, dan is de vereniging hiervoor automatisch verzekerd voor €1000,00 per fiets.
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

Wel een NTFU rit maar geen bewaakte fietsenstalling helaas. Er liep wel een meneer van de club de boel schoon te spuiten en die zag dat mijn vader de fiets daar neerzette maar niet wie hem mee nam.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Tsja, 1.000,-..... daar koop je anno 2020 hooguit een setje wielen, een zadel en een stuurlintje voor.
Die verzekering is ook serieus achterhaald natuurlijk.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Snap ook niet dat die inschrijving ondertussen niet iets moderner kan.
Altijd dat in de rij staan en geklooi met contant geld.
Waarom niet gewoon thuis online betalen, bonnetje uitprinten (of laten zien op telefoon bij controle) en lekker gaan fietsen. :~
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

Ik heb over het inschrijven al na zitten denken en inderdaad zoiets als thuis inschrijven en bij controle aan het hek ofzo tonen op je telefoon. Dat is volgens mij bij één van de grote ritten (Limburgs Mooiste??) ook zo.
€ 1.000,- verzekering is natuurlijk slechts een zesde deel maar alle beetjes helpen want met een pensioen voor zo'n fiets nogmaals sparen zet geen zoden aan de dijk.
Eira

ofv schreef: za 28 december 2019, 18:37
Eira schreef: za 28 december 2019, 17:20 Nog diep triester vind ik het dat je als je niet thuis bent en 's nachts je deur moet afsluiten. En ik ben blij dat we in een systeem leven waarin eigen rechter spelen strafbaar is.
Diep triester vind ik het dat je ondanks camerabeelden niet eens geholpen wordt en draaideurcriminelen een pakkans hebben van 0 procent. En dat dan voor jezelf opkomen, want de politie doet het niet, strafbaar is. Gouden tijden voor de boefjes. Gouden tijden.
Zou het kunnen dat dit een gevolg is dat we met zijn allen in NL niet genoeg over hebben om met name voor de samenleving meest belangrijke beroepen (politie, zorg, onderwijs) onvoldoende geld willen uitgeven om de werkdruk te ontlasten.
Politie moet prioriteiten stellen en hoe klote het ook is als je dure fiets wordt gestolen maar ik heb er wel begrip voor dat dit onderaan op het lijstje staat. Ten slotte is het maar een fiets. Er zijn veel erger dingen die terecht meer aandacht krijgen
Eira

Veeteetje schreef: za 28 december 2019, 21:01 Ik heb zelf gezocht naar een GPS tracker voor in mijn zadelpen ofzo. Ik vond ze in een achterlicht maar waarschijnlijk worden losse onderdelen bij diefstal direct gedemonteerd.
Toen mijn gestolen fietsen op Marktplaats te koop werden aangeboden waren accessoires (fietsbel , houdertje + kabeltje van het kilometriekske en zadeltasje) verwijderd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik zal mijn fietsmaatjes die de tocht reden vanuit Ede nog even op dit bericht wijzen (had hem al gedeeld op Facebook). Misschien dat ze iets gezien hebben.

Inschrijven doen wij altijd in groepjes. De een wacht bij de fietsen en de ander schrijft vast in of haalt de startbewijzen. Maar dan moet je natuurlijk niet alleen zijn .. :wink:

Dat de politie er niets mee doet is balen maar idd wel begrijpelijk als je ziet hoeveel tijd en mankracht dit kost. :-{

Ontzettend balen voor je pa en jullie.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Eira schreef: zo 29 december 2019, 10:52 Zou het kunnen dat dit een gevolg is dat we met zijn allen in NL niet genoeg over hebben om met name voor de samenleving meest belangrijke beroepen (politie, zorg, onderwijs) onvoldoende geld willen uitgeven om de werkdruk te ontlasten.
Ik vraag me sterk af of we met zijn allen niet genoeg over hebben voor belangrijke beroepen. Krijg juist steeds meer geluiden te horen van de mensen om me heen dat ze het helemaal zat zijn met die ongein en vrijbrief voor criminaliteit.

Dat deze beroepen het niet krijgen vd politiek doe ik weinig aan. Je kunt stemmen, helaas houden partijen zich nogal slecht aan hun eigen programma. Maar goed laten we dit topic niet vervuilen met politieke onvrede. :-D
Laatst gewijzigd door ofv op zo 29 december 2019, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Allereerst, wat zuur zeg. Ik hoop dat de fiets en dader gevonden worden, blijf met je poten van andermans spullen af. Daar is gewoon hard voor gewerkt en gespaard.

Er zijn kleine trackers, maar dan moet je die echt rammelvrij in het frame zien te krijgen. Bij eBikes is dat voor een beetje handig persoon goed te doen, in gewone fietsen vaak lastiger. Crank los motor kap verwijderen en aan de binnenkant vastplakken, ruimte zat. Ik snap niet dat fietsenmakers dit niet aanbieden bij verkoop, super makkelijk en voor hen een extra service en verkoop. Als TS dat aangeboden had gekregen voor een paar tientjes had dat wellicht nu geholpen. Al gaat de politie er ook dan niet actief achteraan...
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

ofv schreef: zo 29 december 2019, 11:09
Eira schreef: zo 29 december 2019, 10:52 Zou het kunnen dat dit een gevolg is dat we met zijn allen in NL niet genoeg over hebben om met name voor de samenleving meest belangrijke beroepen (politie, zorg, onderwijs) onvoldoende geld willen uitgeven om de werkdruk te ontlasten.
Ik vraag me sterk af of we met zijn allen niet genoeg over hebben voor belangrijke beroepen. Krijg juist steeds meer geluiden te horen van de mensen om me heen dat ze het helemaal zat zijn met die ongein en vrijbrief voor criminaliteit.

Dat deze beroepen het niet krijgen vd politiek doe ik weinig aan. Je kunt stemmen, helaas houden partijen zich nogal slecht aan hun eigen programma. Maar goed laten we dit topic niet vervuilen met politieke onvrede. :-D
Mwa, er is wel een sterke link. Want zolang criminelen in NL zo’n lage pakkans hebben is het voor hun hier luilekkerland.
We betalen als burger genoeg belasting, en Shell&co juist te weinig dus er moet kapitaal genoeg vrij te maken zijn. Daarnaast een stukje meer vrijheid voor politie om door te pakken ipv elke hardhandige arrestatie voor de rechter uit te moeten leggen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Helaas is gisteren ook van een vriend van ons zijn Scott die hij wel een hele week in bezit had gestolen:

https://www.facebook.com/MTBenvoorMvML/ ... =3&theater
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik had het op FB ook al geschreven, maar buiten dat het enorm kloten is, is het ook enorm naief om te veronderstellen dat zo’n truttig Thule slotje volstaat.
Die maak je letterlijk met een schroevendraaier open*. Minimaal een kettingslot erbij door het chassis van de drager.


*schroevendraaier met kracht in het slotje rammen en de draait hem open, geen grap.
Bicycle, bicycle, bicycle
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Jij hebt er nu geen biet meer aan maar hopelijk blijft dit leed voor veel van ons bespaard.

Dankzij dit bericht afgelopen zaterdag met een kabelslot naar de inschrijving gereden. Fiets met slot aan een hek vastgezet en ingeschreven waarna fiets los genomen en ritje gefietst. Na de tocht mijn slot weer netjes meegenomen naar huis.
Waar ik al 100x mijn fietsen niet afgesloten neer zet bij tochten heeft mij in elk geval aan het denken gezet, dank hiervoor.
peerke1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 12:15
Mijn mountainbike: Canyon Lux..Giant Revolt gravelbike en Giant TCR recert

Wat ik de laatste jaren geleerd heb,gewoon 1 man bij de fietsen blijven en de rest inschrijven en ook voor degene die bij de fiets blijft.en ja als je rondkijkt zie je regelmatig verdacht volk rondhangen bij toertochten. :((
Canyon Lux alp/fen kleur.. Giant Revolt gravelbike..Giant TCR advanced recert
Plaats reactie