04-10-2020 High Tech MTB Challenge - Eindhoven (NB)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

Genoteerd!

Misschien de datum in de topic titel aanpassen...
Knakworstkweker

ik ga voor 5 rondjes, misschien meer, op en neer naar huis is ook weer 40/ 50km extra
Knakworstkweker

Alleen voorinschrijving, geen daginschrijving.
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Ik heb de datum in de titel en mijn openingsaankondiging wat aangepast. Het gaat door! Houd er alleen wel rekening mee dat het parcours wat beperkt is (net als in de eerste jaren, gewoon alleen op de campus zelf), de kleedkamers natuurlijk dicht zijn en er geen na-inschrijving is op de dag zelf. En of de appelflappen er weer zijn, daar durf ik geen zinnig woord over te vertellen ;-)

https://www.eventbrite.nl/e/tickets-hig ... 1538596946
Knakworstkweker

Connie schreef: wo 30 september 2020, 18:51 Ik heb de datum in de titel en mijn openingsaankondiging wat aangepast. Het gaat door! Houd er alleen wel rekening mee dat het parcours wat beperkt is (net als in de eerste jaren, gewoon alleen op de campus zelf), de kleedkamers natuurlijk dicht zijn en er geen na-inschrijving is op de dag zelf. En of de appelflappen er weer zijn, daar durf ik geen zinnig woord over te vertellen ;-)

https://www.eventbrite.nl/e/tickets-hig ... 1538596946
Dus die lus is korter dan 15km?

Maakt niet uit verder, is voor een goed doel, dan worden het gewoon meer rondjes :winkie:

15 km per ronde tussen 09.00 en 14.00, dus 5 uur trappen à 22 km/u gokte ik.

7 rondjes moet dan lukken
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

[/quote]

Dus die lus is korter dan 15km?

Maakt niet uit verder, is voor een goed doel, dan worden het gewoon meer rondjes :winkie:

15 km per ronde tussen 09.00 en 14.00, dus 5 uur trappen à 22 km/u gokte ik.

7 rondjes moet dan lukken
[/quote]

En niet alleen meer rondjes, dan krijg je automatisch ook een stuk meer hoogtemeters ;-)

Het rondje was vroeger 8 a 9 km, ik denk dat het weer zoiets wordt.
Knakworstkweker

Ik hoor alleen maar verbeteringen :winkie:

Zin in!
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Zie onderstaand bericht van de organisatie op facebook:

BELANGRIJK BERICHT VOOR ALLE DEELNEMERS:

Beste deelnemers,

Het zal jullie vast niet zijn ontgaan dat de regels omtrent het Corona virus zijn aangescherpt.
Desondanks hebben wij besloten om de MTB Challenge van a.s. zondag door te laten gaan.
Alle betrokken instanties van het Rode Kruis, tot de gemeente en de High Tech Campus zijn akkoord met dit besluit.
We hebben wel een aantal extra maatregelen moeten treffen om aan alle voorschriften te voldoen en daar willen we jullie over informeren middels deze mail.

• Deelname is alleen mogelijk op basis van voorinschrijving. Er is plek voor maximaal 150 deelnemers.
• Voorinschrijving is mogelijk tot vrijdagavond 2 oktober!
• Publiek is niet welkom!
• Er wordt niet gestart vanaf de Strip maar vanuit het Frits Philips Sportbos. Helemaal links op het kaartje!
• Deelnemers die met de auto komen, kunnen parkeren in parkeergarage P0. Dit is tegenover het Sportbos.
• We vragen deelnemers om bij de start een gezondheidsverklaring te ondertekenen en akkoord te gaan met deelname op eigen risico.
• We adviseren deelnemers om in de start en inschrijfzone een mondkapje te dragen.
• Er zal geen horeca open zijn. Er is alleen een verzorgingspost met sportdrank, bananen en repen aanwezig in het Sportbos.
• Er is geen groepsstart. Deelnemers kunnen tussen 09.00 en 10.00 uur verspreid starten en tot uiterlijk 13.30 uur hun rondjes fietsen.
• Het parcours wordt ingekort van 15 km naar 9 km. De lus langs het gat van Waalre is uit het parcours gehaald en we blijven nu alleen op de Campus.
• Er zijn geen douches, kleedkamers of garderobes beschikbaar. We willen deelnemers dus vragen om waardevolle spullen thuis te laten en in fietskleding naar de Campus te komen.
• Na afloop van de toertocht vragen we iedereen om direct naar huis te gaan en niet te blijven hangen, zodat we groepsvorming voorkomen.

Naast deze specifieke maatregelen gelden voor iedereen ook de algemene Corona voorschriften:

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen. Als je positief getest bent en/of een huisgenoot of een nauw contact bent van een bewezen COVID-19-patiënt blijf dan ook thuis.
• Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.
• Houd 1,5 m afstand met personen van 18 jaar of ouder (uitzondering tijdens het sporten).
• Vermijd drukte.
• Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie.
• Schud geen handen.
• Volg altijd de aanwijzingen zoals looproutes en instructies van de organisatie.

Wij zijn ervan overtuigd dat we ondanks deze lijst van maatregelen toch een mooi event met een uitdagend parcours kunnen neerzetten voor de deelnemers en kijken uit naar jullie komst.

Sportieve groeten,

De organisatie
Knakworstkweker

Mwah

Zonde dat het stukje langs het gat van Waalre eruit is gehaald, dit was wel extreem veel (95%) verhard rijden.

Spekgladde parkeergarages, 2 keer onderuit gegaan daar.

Ondanks alles, toch 9 rondjes kunnen halen, maar in deze vorm bedank ik er de volgende keer voor.
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

Ik vond het prima gezien de omstandigheden. Zowel het weer, de organisatie en het parcours.

Eerste ronde was aftasten en wennen aan de objecten waar je langs af scheert.

M'n fietsmaten zijn drie keer in die garage's gevallen, waarvan een keer iemand in m'n wiel viel met bij mij een kromme schijf als gevolg.

Prima zondagochtend geweest.
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Regenachtig weer, beetje somber. Rond de 100 deelnemers. Yvonne en ik hebben op diverse plekken op het parcours foto's gemaakt. Zij heeft voornamelijk de geluidswal en de vlonders voor haar rekening genomen, ik heb me vermaakt in de parkeergarage en daarna in het MTB bosje. Eigenlijk viel het weer nog heel niet tegen. Of was dat gewoon omdat ik binnen zat? :wink:

Natte banden en de parkeergaragebochten blijven een combinatie waar je voorzichtig mee om moet gaan, anders ga je inderdaad ondersteboven. Gelukkig was er nu wel anti-slip materiaal op de vlonders over het water aangebracht waardoor deze ondanks de regen toch wel gewoon gebruikt konden worden. De kilometers buiten de campus geschrapt is inderdaad een gemis. Hopen maar dat alles volgend jaar weer een beetje normaal is en ook dit evenement weer gewoon met de grotere ronde georganiseerd kan worden.

De foto's zijn bijna klaar. Nog een uurtje gok ik, dan staat alles compleet op https://www.conniesinteurfotografie.com/bestel-uw-foto/

Ik heb de appelflappen trouwens nog wel gevonden. :-q

P.S. Knakworstkweker en Thermo-Rider ik ben wel nieuwsgierig wie jullie nou waren, want met zoveel rondjes moet ik jullie toch wel diverse keren op de foto gezet hebben ...
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

Ik had startnummer 490, met zoals je in het bos al riep: een mooie foto in het bos!
Knakworstkweker

Connie schreef: zo 4 oktober 2020, 16:24 Regenachtig weer, beetje somber. Rond de 100 deelnemers. Yvonne en ik hebben op diverse plekken op het parcours foto's gemaakt. Zij heeft voornamelijk de geluidswal en de vlonders voor haar rekening genomen, ik heb me vermaakt in de parkeergarage en daarna in het MTB bosje. Eigenlijk viel het weer nog heel niet tegen. Of was dat gewoon omdat ik binnen zat? :wink:

Natte banden en de parkeergaragebochten blijven een combinatie waar je voorzichtig mee om moet gaan, anders ga je inderdaad ondersteboven. Gelukkig was er nu wel anti-slip materiaal op de vlonders over het water aangebracht waardoor deze ondanks de regen toch wel gewoon gebruikt konden worden. De kilometers buiten de campus geschrapt is inderdaad een gemis. Hopen maar dat alles volgend jaar weer een beetje normaal is en ook dit evenement weer gewoon met de grotere ronde georganiseerd kan worden.

De foto's zijn bijna klaar. Nog een uurtje gok ik, dan staat alles compleet op https://www.conniesinteurfotografie.com/bestel-uw-foto/

Ik heb de appelflappen trouwens nog wel gevonden. :-q

P.S. Knakworstkweker en Thermo-Rider ik ben wel nieuwsgierig wie jullie nou waren, want met zoveel rondjes moet ik jullie toch wel diverse keren op de foto gezet hebben ...
Laatste set, 1e foto :wink:
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Thermo-Rider schreef: zo 4 oktober 2020, 17:18 Ik had startnummer 490, met zoals je in het bos al riep: een mooie foto in het bos!
Cool, jij bent inderdaad heel fotogeniek. Mooi pak, goede fietshouding, lekker schuin door de bocht. Ik heb je foto net op facebook ook gebruikt!
Plaats reactie