alle toertochten in maart afgelast

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Top :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Beperk de duur en intensiteit van de trainingen
Vermijd zware intervaltrainingen, wees behoedzaam met tempowerk en kort de lange duurlopen in. Zware inspanningen (lees: trainingen die je meer dan gemiddeld moeite kosten) zijn een aanslag op de verdedigingslinies van je immuunsysteem, waardoor het in de uren na zo’n training verzwakt is en je vatbaarder bent voor infecties, zoals het COVID-19 virus. Schrap ‘afzien’ en ‘diep gaan’ voor een aantal weken uit je trainingswoordenboek.
Hier kan ik over meepraten; eind vorig jaar had ik bloedonderzoek in het ziekenhuis, wittebloed lichaampjes aan de lage kant. Terugkomen voor een nieuwe test gaf het zelfde resultaat. Toevallig was ik beide keren voor het onderzoek in Limburg/België geweest om te fietsen. Voor de derde test afgesproken het kalm aan te doen voor die tijd gaf wel een goede uitslag. Arts op de afdeling Hematologie rade me aan het voortaan rustiger aan te doen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

aurelius schreef: zo 15 maart 2020, 19:00Top :-q !
Complimenten vliegen door naar mijn zoon, die bezig is heel verstandig te worden in Groningen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Nu ben ik geen expert maar is het corona virus niet juist zo gevaarlijk omdat je immuunsysteem er hoe dan ook geen verweer tegen heeft omdat het een nieuw virus is ?

Dan maakt het toch niet uit of je een sterk of zwak immuunsysteem hebt, het pakt je toch.
Je zal alleen meer moeite hebben met het uit je lichaam krijgen van het virus, maar dat is je eigen probleem.
Misschien nog wel beter ook dat je er goed ziek van word, want dan is de kans groter dat je ook echt ziek in bed blijf en geen andere aansteekt.
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

(Even voor diegene die er nogal laks op reageren wat betreft de maatregelen die nu genomen worden)

De maatregelen die nu worden genomen zijn puur om te voorkomen dat iemand het coronavirus heeft en het verspreid onder een grote groep.
Want als we net zoals in Italië (Ze wisten toen nog niet beter) alles maar op zijn loop laten gaan dan hebben we straks het probleem dat we niet genoeg ziekenhuisbedden hebben hier in NL.
en reken maar dat de bevolking gaat protesteren als er honderden mensen komen te overlijden door dit virus.
Het zal je moeder, vader, opa of oma maar zijn of dat familielid wat een zwakke gezondheid heeft door een andere ziekte
Nu liggen sommige IC al vol met corona patiënten

Zodra het virus zich te veel verspreid zoals in het buitenland al gebeurt ontwricht het de samenleving op een zodanig grote schaal dat het ons heel wat gaat kosten
Bedrijven failliet, economie stort in, ziekenhuizen overvol en geen plek voor andere patiënten, zorgpersoneel te weinig want of moeten thuis blijven want de scholen zijn dicht of ze zijn ook ziek
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Krijg net een mail dat de hel van Groesbeek ook is afgelast.
Leek mij al heel logisch omdat alles tot 6 april afgelast moet worden en de tocht 5 april is.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Man man, als ik mensen zo bezig ziet heb ik ook het idee dat ze het niet helemaal snappen hoor.
Ze gaan niet werken omdat ze snotteren, best.
Maar vervolgens zie ik er een die iemand gaat helpen met verhuizen, de ander die vraagt om mee te gaan fietsen, weer een ander die lekker een stukje gaat wandelen in het park.

Volgens mij wordt de thuisblijf maatregel door heel veel mensen gewoon gezien als een bonus vakantie.
Zo gaan we er straks natuurlijk naar toe dat net als in Spanje iedere niet noodzakelijke buitenactiviteit (waaronder fietsen) wordt verboden en zwaar beboet. :roll:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

RobBoZ schreef: di 17 maart 2020, 07:30 Man man, als ik mensen zo bezig ziet heb ik ook het idee dat ze het niet helemaal snappen hoor.
Ze gaan niet werken omdat ze snotteren, best.
Maar vervolgens zie ik er een die iemand gaat helpen met verhuizen, de ander die vraagt om mee te gaan fietsen, weer een ander die lekker een stukje gaat wandelen in het park.

Volgens mij wordt de thuisblijf maatregel door heel veel mensen gewoon gezien als een bonus vakantie.
Zo gaan we er straks natuurlijk naar toe dat net als in Spanje iedere niet noodzakelijke buitenactiviteit (waaronder fietsen) wordt verboden en zwaar beboet. :roll:
Er wordt gewoon in de gaten gehouden hoe snel het zich verspreid, gaat het te snel dan worden de maatregelen strenger, zo niet dan versoepelt het wat. Italie, Spanje en Frankrijk staan onder "huisarrest" .... de kans dat dat hier gebeurt is ook aanwezig....... persoonlijk hoop ik dat ik nog wel mijn tuin in mag dan :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

yo-eddy schreef: Er wordt gewoon in de gaten gehouden hoe snel het zich verspreid, gaat het te snel dan worden de maatregelen strenger, zo niet dan versoepelt het wat. Italie, Spanje en Frankrijk staan onder "huisarrest" .... de kans dat dat hier gebeurt is ook aanwezig....... persoonlijk hoop ik dat ik nog wel mijn tuin in mag dan :winkie:
Ja dat snap ik, maar dit soort mensen zorgen er dus wel voor dat het ook zo ver gaat komen.

Wel de lusten van "lekker niet hoeven werken" maar niet de lasten van ook daadwerkelijk ook thuis blijven.

Van mij mag hier best streng op gecontroleerd worden.
Als je je ziek meld om wille van besmettings preventie blijf je gewoon thuis.
Ongeacht zwaarte van de klachten.
hatebreed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: za 17 september 2011, 21:15
Mijn mountainbike: Giant Track ATX 850

Je zegt in een supermarkt loop je meer risico,als dat je een tocht meerijdt.Een toertocht nu mee te rijden zie ik als minder noodzakelijk als eten en drinken voor mijn gezin te verzorgen.Of zie ik dat verkeerd?
Plaats reactie