4/5-09-2021 Limburg Challenge

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Limburg Challenge
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 7 augustus 2021, 22:28

Nieuw in 2021: de Limburg Challenge!
Vrijdag 3 t/m zondag 5 september 2021

De Limburg Challenge is een nieuw wielerevenement, voor de fanatieke mountainbiker of gravelracer, welke zijn weerga in Nederland niet kent. In twee dagen fiets je, volledig verzorgd, bijna 250 km onverhard via eigen navigatie van het noordelijkste puntje van Limburg tot aan de finish in zuid Limburg, boven op de Cauberg in Valkenburg. Naast een ijzersterke fietsconditie is dus ook navigatiekennis vereist. Onderweg fiets je door de mooiste natuur van Limburg en draag je bij aan natuurbeheer: voor elke deelnemer dragen wij 10 euro af voor
natuurbehoud!
Deelnemen aan de Limburg Challenge kost 179,00 euro. In de prijs zijn de overnachtingen (met eigen tent), eten, drinken, pauzeplekken, fiets- en bagagevervoer inbegrepen. Zelf wordt je in een luxe touringcar naar het startpunt terug gebracht. Je fiets gaat in de aanhanger achter de bus. Kijk voor alle ins- en outs kijk op www.limburgchallenge.nl en meld je aan. Het aantal deelnemers is beperkt tot 200 en vol = vol!
De Limburg Challenge is een initiatief van enkele Limburgse mountainbikers die graag iets terug willen doen voor natuurbeheer. De route is uitgezet in overleg met de terreinbeherende organisaties. De Limburg Challenge is een niet-commercieel initiatief.

www.limburgchallenge.nl
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Wij zijn al ingeschreven met 7 man, maar er is zeker nog ruimte voor meer!
Erg leuk concept, kamperen en fietsen zonder dat je zelf nog je spullen mee hoeft te nemen op de fiets. Zelf meenemen van spullen is ook leuk natuurlijk, maar dit maakt de dagelijkse afstand net iets makkelijker.

Ik begreep dat de 2e dag een 1100hm kent. Is er ook al duidelijkheid over de hm van de eerste dag?
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Volgens de website op de eerste dag 600 hm.

Fietsen de gravellaars en mtb-ers dezelfde route?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

byorka schreef: di 10 augustus 2021, 16:35 Volgens de website op de eerste dag 600 hm.

Fietsen de gravellaars en mtb-ers dezelfde route?
Check, de website is verder geupdate nadat wij ons inschreven in april.

Volgens mij zal er maar één route zijn, dus ja, je kunt met zowel mtb als gravelbike dezelfde route fietsen. De route zal denk ik qua mtb niet spectaculair zijn, de challenge zit vooral in de afstand,
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Zo, de tocht zit er weer op, en het was genieten!
Uiteraard hadden we goed weer, de eerste dag beetje mistig/bewolkt, de tweede dag strak blauwe hemel.
Qua routes was het een prima afwisseling. Wel regelmatig asfalt, maar dat kan ook niet anders op dit soort afstanden. Verder heel veel gravel paden, maar ook enkele mooie stukken voor de mtb. Het overgrote deel was optimaal voor een gravel bike, maar op enkele stukken was ik bijzonder blij met mijn fully.
Wat verder bijdroeg aan het succes, was het gezelschap. Lekker ongedwongen, geen haantjes, lekker kamperen, goed eten en de nodige biertjes! Ook lekker: zwemmen na de eerste dag.
Organisatie was goed voor elkaar, zeker als je in ogenschouw neemt dat dit de eerste keer voor hen was. Mijn complimenten! De organisatie en haar vrijwilligers waren ook allemaal relaxed en enthousiast, zoals het bij een event als dit hoort.
Aanrader voor volgend jaar! :-q
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Plaats reactie