18-09-2021 - Ermelo - EGT (Ermelose GravelTocht)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Het heeft even geduurd, maar het kan en mag weer.

Op zaterdag 18 september organiseert de Veluwse WielerVereniging in Ermelo en omgeving haar eerste echte graveltocht: de EGT (Ermelose GravelTocht).
Een heuse graveltocht over grotendeels onverharde wegen op de Veluwe.
De tocht is geschikt voor gravelbike, cyclocrosser en MTB.

Er zijn twee prachtige routes te rijden, één van 60 kilometer en één van 100 kilometer en de routes worden NIET uitgepijld maar zijn uitsluitend op GPS te rijden. De starttijd is tussen 09:00 uur en 10:30 uur.
De bekende goede verzorging van de Ermelose MTB-tochten en een tocht in een prachtige omgeving staan garant voor een heerlijke fietsdag.

Omdat we nog steeds te maken hebben met maatregelen vanwege het virus werken we met voorinschrijving en is het aantal deelnemers gemaximeerd tot 500. Inschrijven kan vanaf 21 augustus op de website van Fietssport: https://www.fietssport.nl/inschrijven/50374.

Hou de website van de Veluwse WielerVereniging in de gaten voor het laatste nieuws over de EGT (www.vwv-ermelo.nl).
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik rij deze tocht mee, het zou eerder dit jaar al gereden worden. Het is wel een mooie omgeving waar de tocht doorheen gaat.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Jacobus Hermanus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 7 november 2019, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized chisel expert

Bij de aankondiging staat dat beide routes door het kroondomein gaan. Deze is toch afgesloten na 15 september?
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Jacobus Hermanus schreef: wo 25 augustus 2021, 16:11 Bij de aankondiging staat dat beide routes door het kroondomein gaan. Deze is toch afgesloten na 15 september?
maar de echte gravelpaden zijn de doorlopende wegen en die blijven wel open. alles daar buiten is zandpad en dus gesloten.
drie (eigenlijk vier ) opgangen blijven open: vanuit Uddelermeer, vanuit Elspeet en vanuit Wenum Wiesel, de laatste 2 uitkomend bij de Echoput
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Afgelopen zaterdag deze tocht gereden, het ging door een mooie omgeving. Ik heb wel wat meer deelnemers verwacht om eerlijk te zijn. Ik heb een video van deze tocht gemaakt en is te zien via https://youtu.be/04X_U_2Sen4
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Was het allemaal algemeen toegankelijke paden?
Dan zouden we hem ook nog zelf na kunnen rijden toch?
Bicycle, bicycle, bicycle
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het zijn wel openbaar toegankelijke paden waar de tocht over ging. Als je een GPX bestand hebt zou je het na kunnen rijden. Alleen de gene die netjes vooraf hebben ingeschreven hebben die bestanden, het zal waarschijnlijk niet de bedoeling zijn op die met iedereen te delen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Plaats reactie