09-10-2021 - Ermelo - Ermelose MTB Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

We zijn er weer klaar voor.
Zowel de doorgewinterde fietsfanaat als de beginner is welkom.
Mooie single tracks, snelle bospaden, venijnige klimmetjes, het zit er allemaal in.
En dat allemaal in de directe omgeving van Ermelo!

30, 45 en 60 km
30 km is een mooie afstand voor de MTB’er die nog niet zo veel ervaring heeft. Ook voor de jeugd is deze afstand zeer geschikt. De route is leuk en afwisselend, technisch eenvoudig en bevat een stop, waar de deelnemers een warm of koud drankje krijgen.

Als je iets meer ervaring hebt, of gewoon van meer uitdaging houdt, is de 45 km route jouw ding. Niet alleen langer dan de 30, maar ook iets meer technische uitdagingen. Op de 45 km zijn twee verzorgingsposten.

De 60 km vinden we zelf de mooiste. Deze route heeft alles wat MTB’en op de Veluwe zo bijzonder maakt. Snelle singletracks, mul zand op heidepaden en harde bospaden waar de snelheid flink op kan lopen. De ervaren MTB’er kan helemaal los gaan! Deze afstand kent twee verzorgingsposten.

Starttijd voor deze afstanden is tussen 09:00 uur en 10:30 uur.

‘Veluws Taaiste’ marathon 100 km
De MTB-marathonliefhebber kiest voor de 100 kilometer.
Een speciale tocht, die we alleen in oktober aanbieden. In 2021 doen we dit voor de achtste keer. De afgelopen jaren groeide de belangstelling voor deze tocht snel. Vorig jaar konden we deze tocht om de bekende reden niet organiseren maar: 100 km bos en heide, geen asfalt en drie verzorgingsposten… dat moet je gewoon een keer gedaan hebben!

De marathon rijden we alleen op 9 oktober. Starten kan tussen 08:00 en 09:00. LET OP: Deze tocht wordt in 2021 voor het eerst alleen op GPS aangeboden en voorinschrijving is noodzakelijk.

Startlocatie: ‘De Muzenhof’, Leuvenumseweg 66, 3852 AS Ermelo
Inschrijven: https://www.fietssport.nl/toertochten/50372
Er is voldoende parkeergelegenheid. Volg de aanwijzingen van de parkeerbegeleiders.
Laatst gewijzigd door VWV ATB op wo 29 september 2021, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het is altijd een leuke tocht in een mooie omgeving. Ik ga zelf de 100KM rijden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Fijn dat het weer kan!
Ik ga rijden, nog beetje in dubio over 45 of 60.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ook ga ik voor de 100km, alleen is bovenstaande tekst wat vreemd....volledig uitgepijld maar alleen op GPS te rijden...?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik vond de tekst ook al wat vreemd @RRon. Zover ik weet zijn de 30, 45 en de 60 KM volledig uitgepijld als ook op GPS te rijden en de 100KM alleen op GPS te rijden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

In verleden idd de 100 km route gedaan en top. Toen kon je gewoon op zaterdagmorgen beslissen "kom, ik ga stukje trappen", maar dat kan alleen maar bij de kortere afstanden.
Dus "spontaan" 100km rijden is er niet meer bij, wel voor de kortere afstanden begrijp ik.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

RRon schreef: di 28 september 2021, 00:53 Ook ga ik voor de 100km, alleen is bovenstaande tekst wat vreemd....volledig uitgepijld maar alleen op GPS te rijden...?
Bedankt voor je scherpe oog....het bericht is inmiddels aangepast!
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: di 28 september 2021, 13:48 In verleden idd de 100 km route gedaan en top. Toen kon je gewoon op zaterdagmorgen beslissen "kom, ik ga stukje trappen", maar dat kan alleen maar bij de kortere afstanden.
Dus "spontaan" 100km rijden is er niet meer bij, wel voor de kortere afstanden begrijp ik.
Volgens mij kun je voor de 100KM tot en met vrijdag voorinschrijven en de overige afstanden kan het ook op de dag zelf. De 100KM is meer voor de getrainde mensen die waarschijnlijk toch als weten dat ze de 100KM gaan doen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik heb zondag nog een rit dus ik ga voor de 45km.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Mad Wally schreef: di 5 oktober 2021, 08:48 Ik heb zondag nog een rit dus ik ga voor de 45km.
zaterdag 100km Ermelo,
zondag 100km Gorredijk

past perfect :D
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

zwaantje schreef: di 5 oktober 2021, 08:36
Fred (mtb-sport) schreef: di 28 september 2021, 13:48In verleden idd de 100 km route gedaan en top. Toen kon je gewoon op zaterdagmorgen beslissen "kom, ik ga stukje trappen", maar dat kan alleen maar bij de kortere afstanden.
Dus "spontaan" 100km rijden is er niet meer bij, wel voor de kortere afstanden begrijp ik.
Volgens mij kun je voor de 100KM tot en met vrijdag voorinschrijven en de overige afstanden kan het ook op de dag zelf. De 100KM is meer voor de getrainde mensen die waarschijnlijk toch als weten dat ze de 100KM gaan doen.
Ok, maar ik denk dat ik zaterdag toch zal overslaan omdat het mooi en droog weer is.
Klinkt gek, maar als je een Kawa in de schuur hebt staan en is misschien 1 vd laatste mooie (motor)weekenden dan laat ik de MTB staan voor wat het is.
Gelukkig er er een dag eerder "Fred 's vrije fietsvrijdag"............
Wie wel gaat: Veel plezier :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Jammer dat die 100km alleen maar GPS is :-{

Althans.., GPS en MTB is voor mij nooit een goede combi helaas.

Is die 60km een beetje uitdagend dan ?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Stunning schreef: di 5 oktober 2021, 21:04 Jammer dat die 100km alleen maar GPS is :-{

Althans.., GPS en MTB is voor mij nooit een goede combi helaas.

Is die 60km een beetje uitdagend dan ?
Het grootste verschil in de uitdaging zit wel in de afstand, de 100KM gaat ook nog over/langs de Hulshorsterzand waardoor je over het mulle zand gaat en dat heeft de 60KM weer niet. Buitenom dat de 100KM wat meer hoogtemeters heeft is dat wel de 2 verschillen in de uitdaging. De omgeving waar de tocht(alle afstanden) door een mooie omgeving.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

zwaantje schreef: wo 6 oktober 2021, 09:21
Stunning schreef: di 5 oktober 2021, 21:04 Jammer dat die 100km alleen maar GPS is :-{

Althans.., GPS en MTB is voor mij nooit een goede combi helaas.

Is die 60km een beetje uitdagend dan ?
Het grootste verschil in de uitdaging zit wel in de afstand, de 100KM gaat ook nog over/langs de Hulshorsterzand waardoor je over het mulle zand gaat en dat heeft de 60KM weer niet. Buitenom dat de 100KM wat meer hoogtemeters heeft is dat wel de 2 verschillen in de uitdaging. De omgeving waar de tocht(alle afstanden) door een mooie omgeving.
hoogtemeters zou ik me hier niet zo druk om maken :D
beetje vals plat en af en toe een duintje op , en wrs de kuil bij Garderen 3x door.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Iemand een idee of je je daar ter plekke nog moet melden voor vertrek wanneer je je online inschrijft? Of is het fiets pakken en gaaaaaaaaannnn...?
Het weer lijkt mee te vallen en hopelijk houdt mijn knie het maar ik ga in ieder geval de 100 doen! :-q




MMmmmmmm.. ik was weer eens te snel met vragen, ingeschreven en barcode ontvangen om te laten scannen... :x
Tot zaterdag!
Plaats reactie