31-10-2021-Gennep-Reichswald mookerheide tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
TheZ.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 februari 2021, 18:38
Mijn mountainbike: YT Izzo

Deze helaas gemist. Iemand een .GPX beschikbaar van de 30 en of 50 km route?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

TheZ. schreef: di 2 november 2021, 11:13 Deze helaas gemist. Iemand een .GPX beschikbaar van de 30 en of 50 km route?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Reichswald is niet ver van huis, maar heb wel interesse in een introductierit op deze manier.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

MarkMeisner schreef: wo 3 november 2021, 13:55
TheZ. schreef: di 2 november 2021, 11:13 Deze helaas gemist. Iemand een .GPX beschikbaar van de 30 en of 50 km route?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Reichswald is niet ver van huis, maar heb wel interesse in een introductierit op deze manier.
Ik heb de 50 opgenomen masr weet niet deze hier gedeeld mag worden
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Vorig jaar was deze tocht helaas geannuleerd ivm aantal deelnemers dat door het Reichswald mocht rijden van de Duitsers.

Hoewel deze tocht niet op fietssport.nl staat, kwam ik 'm wel tegen op een andere site (weet ff niet meer zo snel welke).

Weet iemand of deze toertocht dit jaar nog verreden wordt ? Of is nu definitief vervangen door de Kop van Limburg graveltocht ?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik sprak bij Groesbeek Gruwelijkste iemand van de organisatie en ik zei dat ik me verwonderde over dat hun nog door het Reichswald mochten met hun tocht gezien wat er met TC Gennep gebeurde.

Zoals ik uit die beste man begreep is een van de enige redenen waarom ze van de Duitsers toestemming hebben gekregen, dat ze alleen aan de randen bleven en de schotterpaden bereden in combinatie met het feit dat ze de tocht voor het goede doel organiseren.

Gennep doet dit niet (de eigen vereniging ondersteunen is geen goed doel in die zin) en krijgt daardoor de vergunningen waarachijnlijk ooit nooit meer voor elkaar.

Zonde!

Mocht je nog herinneringen op willen halen dan kan ik je wel aan een gpx helpen van 2019.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Peelrijder schreef: wo 27 september 2023, 18:55 Ik sprak bij Groesbeek Gruwelijkste iemand van de organisatie en ik zei dat ik me verwonderde over dat hun nog door het Reichswald mochten met hun tocht gezien wat er met TC Gennep gebeurde.

Zoals ik uit die beste man begreep is een van de enige redenen waarom ze van de Duitsers toestemming hebben gekregen, dat ze alleen aan de randen bleven en de schotterpaden bereden in combinatie met het feit dat ze de tocht voor het goede doel organiseren.

Gennep doet dit niet (de eigen vereniging ondersteunen is geen goed doel in die zin) en krijgt daardoor de vergunningen waarachijnlijk ooit nooit meer voor elkaar.

Zonde!

Mocht je nog herinneringen op willen halen dan kan ik je wel aan een gpx helpen van 2019.
Oh, bedankt voor het delen ! Dat is waardevolle achtergrond informatie inderdaad.

Ja, heel zonde. Mooie en zware tocht, met genoeg variatie onderweg. Vooral als je weer uit het Reichwald komt, totaal uitgewoond en dan krijg je nog wat mooie steile klimmen en steile technische afdalingen voor je kiezen.

Ik zal je wel een keer berichten inzake de gpx. Het lijkt mij ook wel leuk om deze juist in de lente te rijden.
Plaats reactie