TT Stroe 18&19 december

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Onze MTB-tochten gaan door omdat wij aan de vereiste corona voorzorgsmaatregelen kunnen voldoen en daardoor alle deelnemers en vrijwilligers een zo veilig en gezond mogelijke MTB-tocht kunnen aanbieden.



De volgende voorzorgsmaatregelen passen wij toe:



Buiten, voor de ingang bij de inschrijfruimte, wordt gevraagd om je QR-code te laten zien.



Is dit oké: Dan schrijf je in, en mag je doorlopen naar het horecagedeelte.

Maak je geen gebruik van de horeca, dan verlaat je de inschrijfruimte.



Je kunt ook mee doen zonder een QR-code.

In dat geval betreed je de inschrijfruimte met een mondkapje,

je schrijft in en verlaat daarna de inschrijfruimte.



Tijdens het inschrijven gaat onze voorkeur uit naar contactloos betalen.

NTFU-leden kunnen gebruik maken van Scan&Go.



Houd je ook onderweg aan de algemene adviezen zoals het onderling afstand houden bij de verzorgingspost, en geniet vooral van het mountainbiken in de prachtige natuur van onze omgeving.



Bij terugkomt is de horeca wederom toegankelijk met de QR-code.





De Oudejaarstocht op zaterdag 18 en zondag 19 november 2021 heeft op beide dagen de afstanden van 15, 30, 45 en 60 km.



Startlocatie: Recreatieoord De Meidoorn, Welgelegenweg 9, 3776 PR Stroe.



Starttijden: tussen 08:30 en 11:00 uur



Inschrijfgeld 15 km-route: € 3,00 voor NTFU-leden, Overige deelnemers € 4,00.



Inschrijfgeld 30, 45, en 60 km-route: € 5,00 voor NTFU-leden, Overige deelnemers € 6,00.



Jeugd t/m 15 jaar gratis deelname inclusief een vaantje als herinnering.



Voorzieningen:



NTFU-erkende kwalificatie
Duidelijk gepijlde route's
Veel afwisseling van natuur door o.a. de Harskamperdennen, Boswachterij Kootwijk en de zandgaten van Garderen
Eén verzorging onderweg in de 30 km-route, tweemaal een verzorging in de 45 en 60 km-route.
15 km-route geschikt voor ouders met jonge kinderen
Scan&Go en contactloos betalen voor een snel vertrek
Bij de 1e verzorgingpost reparatieservice door Het2WielerHuis
Terugbrengservice voor deelnemers met ernstige materiaalpech
Eindcontrole op het parcours
Ruime parkeergelegenheid
Uitstekende afspuitmogelijkheid voor de fiets
Alle horecavoorzieningen bij De Meidoorn
Nieuw: Douches aanwezig

https://www.fietssport.nl/toertochten/49967 voor meer info en de inschrijflink

De weersvoorspellingen lijken gunstig gezind tot dan :-q
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ga zaterdag de 60KM rijden. Ik hoop alleen niet dat het zo rustig word als afgelopen november.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Volgt
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

zwaantje schreef: di 14 december 2021, 13:36 Ik ga zaterdag de 60KM rijden. Ik hoop alleen niet dat het zo rustig word als afgelopen november.
De zaterdag was het ook wel echt slecht weer!
Die dag waren er ca 85 deelnemers
De zondag tegen de 300

Het weer lijkt gunstiger dus er zal vast meer deelname zijn!

Ik rij de route voor op de zaterdag ! Tot dan
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Die 60km zaterdag lijkt mij ook wel wat. Zeker als het redelijk rustig is. Rustig, daar houd ik van (maar de organisatie niet denk ik :wink: )

Wie weet wat de aard van deze routes is ?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

mtbmorron schreef: wo 15 december 2021, 10:47
zwaantje schreef: di 14 december 2021, 13:36 Ik ga zaterdag de 60KM rijden. Ik hoop alleen niet dat het zo rustig word als afgelopen november.
De zaterdag was het ook wel echt slecht weer!
Die dag waren er ca 85 deelnemers
De zondag tegen de 300

Het weer lijkt gunstiger dus er zal vast meer deelname zijn!

Ik rij de route voor op de zaterdag ! Tot dan
300 deelnemers voor de zondag is ook niet veel terwijl voor corona meestal 600+ deelnemers zijn.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

zwaantje schreef: do 16 december 2021, 13:10
mtbmorron schreef: wo 15 december 2021, 10:47

De zaterdag was het ook wel echt slecht weer!
Die dag waren er ca 85 deelnemers
De zondag tegen de 300

Het weer lijkt gunstiger dus er zal vast meer deelname zijn!

Ik rij de route voor op de zaterdag ! Tot dan
300 deelnemers voor de zondag is ook niet veel terwijl voor corona meestal 600+ deelnemers zijn.
Klopt idd maar het weer van de zaterdag had ook wel een nadelig effect voor de zondag!
En het was natuurlijk ook wel behoorlijk fris

Maargoed hoop op een betere opkomst aanstaande
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Stunning schreef: wo 15 december 2021, 20:58 Die 60km zaterdag lijkt mij ook wel wat. Zeker als het redelijk rustig is. Rustig, daar houd ik van (maar de organisatie niet denk ik :wink: )

Wie weet wat de aard van deze routes is ?
Ik ken de route niet, maar wel de Harskamperdennen, Kootwijk en de grindgaten bij Garderen.
De omschrijving van afwisseling en veel natuur klopt. Je kan hier ook veel singletrack bospaden vinden. De hoogteverschillen in dit gebied zijn (buiten die grindgaten dan) beperkt.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Willem Altes schreef: do 16 december 2021, 16:55
Stunning schreef: wo 15 december 2021, 20:58 Die 60km zaterdag lijkt mij ook wel wat. Zeker als het redelijk rustig is. Rustig, daar houd ik van (maar de organisatie niet denk ik :wink: )

Wie weet wat de aard van deze routes is ?
Ik ken de route niet, maar wel de Harskamperdennen, Kootwijk en de grindgaten bij Garderen.
De omschrijving van afwisseling en veel natuur klopt. Je kan hier ook veel singletrack bospaden vinden. De hoogteverschillen in dit gebied zijn (buiten die grindgaten dan) beperkt.
Hoogteverschillen had ik idd al niet echt verwacht, als de route maar wel wat afwisseling heeft inderdaad. Singletrack afgewisseld met bospaden is perfect.
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

De 60km is 61km en ongeveer 280 hoogtemeters
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Stunning schreef: wo 15 december 2021, 20:58 Die 60km zaterdag lijkt mij ook wel wat. Zeker als het redelijk rustig is. Rustig, daar houd ik van (maar de organisatie niet denk ik :wink: )
Wie weet wat de aard van deze routes is ?
Als je voor spektakel gaat met technische hoogstandjes, dan thuis blijven. Wil je lekker rijden in mooie omgeving met weinig asfalt zit je hier goed. :-q
Verder dit nog een “ouderwetse” toertocht met (kleine) pijlen vanuit een wielerclub voor laag inschrijfgeld ipv een commerciële organisatie die je met GPX op pad stuurt voor 25,- euro met “gratis” biertje na afloop.
Helaas kan ik hem dit jaar niet rijden, maar vaak meer dan prima vermaakt met soms de “dubbel” wat mogelijk is door ruime starttijden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

gewoon een ouderwetse veld(bos)toertocht zoals die ooit bedacht is eind jaren 80 toen we van de ATB-MTB of hoe die dingen ook heetten nog nooit gehoord hadden. oftewel, bos-hei,beetje zand, beetje single track, beetje duintjes, klein beetje asfalt, beetje brede paden etc.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ik hoor hier precies de goede dingen :-D

Ouderwetse bos toertocht met niet te veel poespas. Ik bedoel, 61km met 280hm is prima. Zit dit weekend ook niet op allerlei technische hoogstandjes te wachten, wegens ook niet heel veel tijd. Maar op zo'n route moet 60km binnen de 3 uur te rijden zijn. Dan spring ik in de auto en kan ik rond de lunch weer thuis zijn, top :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Stunning schreef: vr 17 december 2021, 19:06 Ik hoor hier precies de goede dingen :-D

Ouderwetse bos toertocht met niet te veel poespas. Ik bedoel, 61km met 280hm is prima. Zit dit weekend ook niet op allerlei technische hoogstandjes te wachten, wegens ook niet heel veel tijd. Maar op zo'n route moet 60km binnen de 3 uur te rijden zijn. Dan spring ik in de auto en kan ik rond de lunch weer thuis zijn, top :-q

Laat je na afloop weten of het klopt wat er gezegd is? Enne, enjoy, ben best jalours………..
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Fred (mtb-sport) schreef: vr 17 december 2021, 19:54
Stunning schreef: vr 17 december 2021, 19:06 Ik hoor hier precies de goede dingen :-D

Ouderwetse bos toertocht met niet te veel poespas. Ik bedoel, 61km met 280hm is prima. Zit dit weekend ook niet op allerlei technische hoogstandjes te wachten, wegens ook niet heel veel tijd. Maar op zo'n route moet 60km binnen de 3 uur te rijden zijn. Dan spring ik in de auto en kan ik rond de lunch weer thuis zijn, top :-q

Laat je na afloop weten of het klopt wat er gezegd is? Enne, enjoy, ben best jalours………..
Zal ik doen, hoewel ik je niet graag nog meer jaloers maak. Zeker niet met de komende weersomstandigheden dit weekend om een lekkere toertocht in een mooie bosomgeving te gaan rijden :wink:
Plaats reactie