TT Stroe 18&19 december

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Fred (mtb-sport) schreef: zo 2 januari 2022, 17:10 Je kan nu elke zondag om 10:00u een UHR toertocht rijden met dezelfde beleving/ergernissen als 20 jaar terug. Veranderd eigenlijk niet veel.
Is dat dan ook inclusief weggehaalde pijlen?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Thierry le Brun schreef: zo 2 januari 2022, 18:14
Fred (mtb-sport) schreef: zo 2 januari 2022, 17:10 Je kan nu elke zondag om 10:00u een UHR toertocht rijden met dezelfde beleving/ergernissen als 20 jaar terug. Veranderd eigenlijk niet veel.
Is dat dan ook inclusief weggehaalde pijlen?
Soms worden op de vaste routes ook de bloso paaltjes vernield, maar pijlen weg halen net weer iets anders. Scheelt dat je dan weer vaak de sporen kan volgen...............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

(heel) vroeger was een goede veldtoertocht een tocht waar je tenminste 1 keer onderuit gegaan was en tenminste 1x de weg kwijt geraakt was door een ontbrekend pijltje. Althans, volgens de regels van een oude fietsmaat en ondergetekende.
Niks leukers :( als er op een kruispunt van 4 kanten deelnemers aan kwamen rijden die allemaal op zoek waren naar de juiste route.
Maurice88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 2 januari 2012, 01:34

Oh gravelbikes hmm leuk dat jullie erover beginnen.
Een aantal jaren geleden werd je bijna voor gek verklaard als men op een recht pad ging mtben.
Dat is toch niet meer van nu en bla bla bla er moeten uitdagende routes komen was ik het ook mee eens was ook dodelijk saai.
En moet je ze nu is zien nu is er de gravelllhhhhhhhhhhhhhhhllllllllllllllbiiiiikeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee zo zeggen ze dat dan.
Zodat iedereen het MOET horen dat ze zon ding hebben.
Wat voegt het toe vraag ik me af vind het maar een dure veldrijfiets met krom stuur voor maar 4500 euro koopje toch.
En gaan ze weer oer saai rechtoer rechtaan fietsen naja .... snap je er nog wat van?
Maar nu is het ff in omdat het een gravvvvvvvvvveeelhhhh rit is naja wil het over een jaar of 3 nog wel is zien staan al die fietsjes weer op mp denk ik met de tekst het was toch niet zo mijn ding of met andere woorden viel toch tegen fietsen in het onverhard.
Maar zo zie je maar hoe modegevoelig ook het fietsen is.
En ook de hype dat een toertochtje 30 eurie moet kosten wat hierboven ook al aangegeven was vind dat zelf ook nergens meer over gaan.
Stel je neemt deel met je hele gezinnetje ja meneer word dan 120 euro ... man man is toch niet meer leuk zo.
5 a 6 euro is meer dan genoeg voor hetgeen wat je ervoor terug krijgt naar mijn idee.
Waarom hebben we dan nog clubs in nl als er steeds meer commerciele partijen en mensen voor eigen gewin iets willen organiseren en dik aan willen cashen dan heeft zon lidmaatschap bij de ntfu/fietsclub wat mij betreft bijna geen meerwaarde meer.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hèhè, kom je er eindelijk achter? :winkie:
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Moest even indalen bij de verenigingen dat als je 1000 manuren in een tocht stopt om er 100 euro aan over te houden, dat niet echt zinvol is?
Maurice88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 2 januari 2012, 01:34

Doel van een club is toch ook niet om rijk te worden.
Gaat om fun voor iedereen dat lijkt mij de hoofdzaak.
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Welke tourtocht kost 30 euro dan? Deze tourtocht kostte gewoon 6 euro, eerdere tochten die ik reed kostten altijd 5 of 6 euro.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

WTSHNN. Maar dan krijg je wel een hipster vegaburger geserveerd op een bedje van zeewier, klimaatneutraal bereid door een houthakkersshirt met een knotje.
Laatst gewijzigd door Giant-E op wo 5 januari 2022, 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Maurice88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 2 januari 2012, 01:34

Hahahah hij ziet het al helemaal voor zich.
Ja er zijn tochten dingen evenementen die dat gewoon kosten dat is al jaaaaren zo ....
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Eric_nl schreef: di 4 januari 2022, 21:39 Welke tourtocht kost 30 euro dan? Deze tourtocht kostte gewoon 6 euro, eerdere tochten die ik reed kostten altijd 5 of 6 euro.
Deze haal je al niet meer voor 30,-.
Voor 39,- euro mag je op GPX een rondje rijden. https://cobblescycling.com/2022/01/04/g ... bles-2022/
Enne, snel inschrijven anders hoor je niet tot de 300 uitverkorenen.

Maar ging hier om TT Stroe: Mag hopen dat dit soort (basic) toertochten ook blijven bestaan die vanuit een club georganiseerd worden. Is toch meer "mijn ding".
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Fred (mtb-sport) schreef: wo 5 januari 2022, 20:31
Maar ging hier om TT Stroe: Mag hopen dat dit soort (basic) toertochten ook blijven bestaan die vanuit een club georganiseerd worden. Is toch meer "mijn ding".
Eens met de spreker!
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Fred (mtb-sport) schreef: wo 5 januari 2022, 20:31 Deze haal je al niet meer voor 30,-.
Voor 39,- euro mag je op GPX een rondje rijden. https://cobblescycling.com/2022/01/04/g ... bles-2022/
Enne, snel inschrijven anders hoor je niet tot de 300 uitverkorenen.
Wel apart dat de routes niet eens uitgepeild zijn, maar je krijgt er wel weer een fietsshirt bij.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Komt allemaal zo’n beetje uit dezelfde hoek namelijk https://www.nltourrides.nl/kalender-2022/.
Begon tijd terug met bescheiden aantal ritjes, maar het jongt maar aan met dit soort tochten die je ook het idee geven dat je “ hier bij moet zijn, anders mis je heel veel”. P.R. Is goed voor elkaar :-q
Blijkbaar is er een groeimarkt voor om bezig gehouden te worden en is inschrijfgeld van ondergeschikt belang, maar ik bedank voor de eer.
Daarbij moet je snel zijn, anders mag je niet meer mee doen……..
Scheelt dat die GPX’en altijd wel ergens terug te vinden zijn. :-D
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie