AFGELAST - Schaijk - Fibberwarie GRAVEL-ride

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

TWC Ons Verzet organiseert op 20 februari een GRAVELride.

Je fietst achtereenvolgens door de Maashorst, Oventje, Molenheide, het Raamdal en De Kuilen. Deze gebieden vormen samen een enorm groot aaneengesloten natuurgebied in het Noordoosten van Brabant. De route biedt veel variatie. Van zandverstuivingen tot heidevelden en diepe donkere bossen. Maar ook brede lanen omzoomd door oude bomen met weidse uitzichten. Onderweg maak je kennis met een paar bewoners van deze streken: de Tauros, de Schotse Hooglander en de Exmoor pony en misschien zie je de Wisent. De routes zijn ongeveer 80% onverhard en bestaan voornamelijk uit brede paden met af en toe korte stukjes smalle bospaadjes. Door de goede ondergrond zijn de paden overal goed te rijden. Horeca gelegenheden om te pauzeren zijn er niet. Maar dat is ook niet erg. Er zijn talloze mooie plekken in dit gebied waar je je boterhammetje kunt eten en kunt genieten van de stilte en het uitzicht. Bij een graveltocht gaat het niet alleen om de prestatie. Ongedwongen, lekker genieten van het fietsen, je vrienden en de omgeving. Wij hebben er nu al zin in!

TWC Ons Verzet biedt deze Gravelride van 75 kilometer enkel aan op GPX.
Inschrijven graveltocht uitsluitend via voorinschrijving en is geopend vanaf 10 februari.
Het GPX bestand wordt 2 dagen van te voren beschikbaar gemaakt ter download.
Kosten zijn:
- € 8,00 (Basic account),
- € 6,00 (PLUS account & NTFU-lid)

Tot ziens in Schaijk.

Ondanks (of beter gezegd Mede dankzij) de strenge(re) corona maatregelen hebben we er steeds aan gewerkt om een veilige en beheersbare toertocht te organiseren. Daarvoor zijn de volgende wijzigingen aangebracht bij onze toertocht.

Startbureau:
Melden voor de tocht zal buiten zijn, in plaats van binnen zoals voorgaande jaren.
Inschrijven graveltocht uitsluitend via voorinschrijving (mede i.v.m. verstrekking gpx-file voor de route).
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

e storm van afgelopen vrijdag heeft voor teveel obstakels en rommel op de paden gezorgd. Daarom hebben helaas moeten besluiten om de tocht te annuleren. Mensen die zich hebben ingeschreven via voorinschrijving krijgen binnenkort bericht van de club over terugbetaling van de inschrijving.

Hopelijk zijn we jullie bij onze kersttocht op 2de kerstdag.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie