Toerversie Amstel Gold Race

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Gisteren in Limburg de 125km gereden bij de toerversie. In het begin was het echt k*tweer, constant regen. Pas geleden nieuwe remmen gemonteerd en nu al zijn de remblokjes zo goed als weg, moest mijn hendel echt helemaal induwen wilde ik nog een beetje remmen. Vooral de Keutenberg en Cauberg waren mooi om op te fietsen (waar velen moesten lopen), was nog net te doen op mijn dubbel. Volgend jaar maar de 150km want deze afstand viel me uiteindelijk best mee.. bovendien zitten er bij de 150km meer mooie klimmetjes in. Mijn gemiddelde was iets in de 25 inclusief een lange stop waar ik ff ben bijgekomen van de regen. Bijna alleen maar mensen ingehaald, vooral in de klimmetjes ging dat hard. Waren er nog meer mensen van hier die gereden hebben?
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1133
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Cool.. 25 lijkt me toch best netjes als gemiddelde. Ik denk dat ik volgend jaar ook mee ga doen.. 150 km.

Hoe is het nou zo'n tocht? Start je met zn allen tegelijk, en fiets je dan tussen duizenden andere of wordt er nog gestart op verschillende tijden?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

ik heb in gedachten met je meegereden Jef. :-q

Leuk, misschien iets voor volgend jaar...
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Jeffrey schreef:Gisteren in Limburg de 125km gereden bij de toerversie. In het begin was het echt k*tweer, constant regen. Pas geleden nieuwe remmen gemonteerd en nu al zijn de remblokjes zo goed als weg, moest mijn hendel echt helemaal induwen wilde ik nog een beetje remmen.
...
Ik durf bijna niet te vragen welk merk.
Vorig jaar was 't weer een stuk beter, toen had ik op sommige stukken die waterkoeling wel kunnen gebruiken.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

@Walter: Nou je kunt het wel raden natuurlijk: Shimano remblokken. Mijn broers remblokken waren even ver heen, dezelfde blokken (Shimano 105).

@Hanz: bij ons kon je starten van 6 uur tot 11 uur. Bij grotere afstanden wordt die tijd iets korter omdat de mensen dan te laat gaan binnenkomen. Ik denk dat ik volgend jaar wel wat vroeger ga starten (nu was het 9:22), nu had je toch vaak "last" van wat langzamere deelnemers.. Vooral op de smalle fietspaden wordt dit wat irritant maar dat weet je van tevoren. Het gaat ook niet echt om de tijd.

Hopelijk volgend jaar wat beter weer. Vond het ook jammer dat we de echte mannen op zondag niet konden zien op tv.

Gemiddelde was 26,5km/u, als het echt 125km was. Maar het was werkelijk 118,6km meen ik dus eigenlijk 25,2km/u. Ik kan niet inloggen op mijn persoonlijk pagina maar we hebben ongeveer 4 uur 42 minuten gereden.
€win H
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 28 juli 2003, 19:37
Mijn mountainbike: S-works...
Contacteer:

Ik heb de 100 km gereden,kwam voor de 150 km maar door een nachtrust van zo`n 4 uur en de weersomstandigheden heb ik de rit wat ingekort. Kon al binnen de eerste 5 km aanpikken bij een groepje
waar de snelheid me wel beviel. Lekker kop over kop gereden
met een gemiddelde van rond de 28 km/u.
Ook erg fijn,gewoon geen pech gehad.
Jammer dat mijn gegevens van de chip nu van geen kant kloppen,
heb nu alleen polar gegevens.
Volgend jaar bij beter weer ben ik zeker weer aanwezig !
Dr Paaj

Dit jaar getwijfeld of ik zou meerijden, maar door omstandigheden verstek laten gaan.

Voorgaande jaren de 150km gereden en dit is een afstand waar je idd de leuke klimmen hebt, maar mijn hart ligt toch echt bij mtb en dat wordt iedere keer weer bevestigd. Ik vind het 150 saaie km's, maar wel een aardig peilmoment.

Maar het weer zat dit jaar echt niet mee...
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Ik heb de 250 km gereden. Was erg afzien door de kou. Gemiddelde was netto 25 km/h, door veel stoppen (mijn fietsmaat had een slechte dag) ben ik in totaal 11 uur onderweg geweest.
De verzorging was goed geregeld, volop repen, gels en drinken, mag dan ook wel voor €17,50.

De remblokjes hebben het overleefd, waarschijnlijk ook omdat je als je de 250 rijdt, je in minder druk verkeer rijdt en veel minder hoeft te remmen. Ik had wel een iets hardere compound (R55HC) dan de standaard shimano remblokjes (R55C, 105/ult/da)
(Overigens hadden campa gebruikers ook last van de remblokjes).
ID BIKETUNING
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 12:53
Mijn mountainbike: Cube LTD 3 2004

Misschien een rare vraag, maar de tijd van toeclips en riempjes aan pedalen is toch voorbij? Ik kan op mijn racefiets gewoon uitklikken en een voet aan de grond zetten als ik ergens moet wachten....

Waarom zijn er dan nog steeds horden horken die dat niet kunnen of willen en moeten die aan mijn auto hangen als ze moeten wachten :~
Als fietser voel ik mij nog enigzins wel met deze stumpers verbonden maar dit is toch echt niet nodig ?
tis een kwestie van geduld tot heel Holland Limburgs lult (of er komt fietsen)
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

ID BIKETUNING schreef:Misschien een rare vraag, maar de tijd van toeclips en riempjes aan pedalen is toch voorbij? Ik kan op mijn racefiets gewoon uitklikken en een voet aan de grond zetten als ik ergens moet wachten....

Waarom zijn er dan nog steeds horden horken die dat niet kunnen of willen en moeten die aan mijn auto hangen als ze moeten wachten :~
Als fietser voel ik mij nog enigzins wel met deze stumpers verbonden maar dit is toch echt niet nodig ?
Die zijn gewoon te lui om uit te klikken of ze kunnen maar met moeite weer inklikken . Daarom nemen ze geen risico met het uitklikken om daarna met moeite in te klikken en gaan ze maar aan je auto hangen :tong .
it ain't what you do it's the way that you do it
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

ID BIKETUNING schreef:Misschien een rare vraag, maar de tijd van toeclips en riempjes aan pedalen is toch voorbij? Ik kan op mijn racefiets gewoon uitklikken en een voet aan de grond zetten als ik ergens moet wachten....

Waarom zijn er dan nog steeds horden horken die dat niet kunnen of willen en moeten die aan mijn auto hangen als ze moeten wachten :~
Als fietser voel ik mij nog enigzins wel met deze stumpers verbonden maar dit is toch echt niet nodig ?
Ik heb nog nooit aan een auto gehangen, ik klik liever even uit, veel veiliger (ik ben nogal onhandig, een track-stand hou ik zelfs met een handje aan een auto niet lang vol :-{ ).
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Goed, het gaat hier over de Tourversie van de Amstel Gold Race en
niet over gemiezemaus over toeclips en riempjes etc.
<3
goosefield
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 27 april 2005, 23:39
Mijn mountainbike: ghost team edition/Ridley pegasus

Heb ook de 250 km gereden, ondanks het slechte weer toch genoten. Bij thuiskomst 265 km op de teller staan. Ik had aan het eind van de geen achterremmen meer. Kon alleen nog maar met de voorrem remmen. Bij alle shimanoposten waren de remblokjes uitverkocht, dus ik was niet de enige met dit probleem. Heb mijn remmen van tevoren toch nog gecontroleerd, maar dit heb ik bij een dergelijke tocht nog niet eerder meegemaakt. ook niet bij een tocht als Luik-Bastenaken-Luik, waar de afdalingen langer zijn. De tocht met een triple gereden, ideaal, geen problemen in de beklimmingen gehad. Volgend jaar weer.
Pedro Torres
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 23 augustus 2002, 22:39
Mijn mountainbike: Merida Matt's Comp.
Contacteer:

Ik heb nu twee keer de Ronde van Vlaanderen gereden (150 km op de MTB), nu wil ik volgend jaar de Amstel Gold Race gaan rijden.
Vraag aan mensen die beiden hebben gereden; Is het qua zwaarte vergelijkbaar met elkaar?
Dit jaar heb ik de RvV met een gemiddelde van 27,2 gereden (vorig jaar met slechter weer was het slechts 21,5) Had trouwens dit jaar wel dunne bandjes (continentals) op de MTB, vorig jaar niet.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Pedro Torres schreef:Ik heb nu twee keer de Ronde van Vlaanderen gereden (150 km op de MTB), nu wil ik volgend jaar de Amstel Gold Race gaan rijden.
Vraag aan mensen die beiden hebben gereden; Is het qua zwaarte vergelijkbaar met elkaar?
Dit jaar heb ik de RvV met een gemiddelde van 27,2 gereden (vorig jaar met slechter weer was het slechts 21,5) Had trouwens dit jaar wel dunne bandjes (continentals) op de MTB, vorig jaar niet.
De 150 KM AGR is net iets zwaarder als de 140 KM RVV, komt vooral door de wat langere klimmetjes.
Plaats reactie