Mergel heuvel land 2daagse 17 & 18 september

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
chocolatemoeze
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: di 5 april 2005, 23:59
Mijn mountainbike: Canyon Dude CF

Het gaat niet om de schade claim, of aansprakelijkheid. Het gaat in eerste instantie om de veiligheid! Dat mensen veilig kunnen fietsen. Die jongen had wel dood kunnen zijn! En dit was een voor de hand liggende risico afdaling.

Het is eigenlijk zielig dat (de angst voor) zulke claims de uiteindelijke veiligheid, waar het om draait, verslechterd.
reactie!=actie
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

chocolatemoeze schreef:Het gaat niet om de schade claim, of aansprakelijkheid. Het gaat in eerste instantie om de veiligheid! Dat mensen veilig kunnen fietsen. Die jongen had wel dood kunnen zijn! En dit was een voor de hand liggende risico afdaling.
Wat is een voor de hand liggend risico? Die vraag is niet altijd eenduidig te beantwoorden. Wanneer moet je wel waarschuwen, wanneer niet? De één zal eerder waarschuwen dan de ander. De één zal dus een situatie eerder als gevaarlijk bestempelen dan de ander. Bij het waarschuwen moet je dus ook rekening gaan houden met de ervaring van de deelnemers. Betekent dat dan ook dat je zonder waarschuwing voluit kunt gaan? IMHO mag je alleen waarschuwen als het waarschuwingsysteem aan duidelijke regels is gebonden en waar geen misverstanden over kunnen bestaan (kijk naar de vlaggencode bij auto/motorrace).

Ps mijn verhaal gaat over waarschuwen in het algemeen. Daarmee wil en kan ik geen oordeel vellen over de situatie waarin je vriend terecht is gekomen.
Het is eigenlijk zielig dat (de angst voor) zulke claims de uiteindelijke veiligheid, waar het om draait, verslechterd.
Helaas, maar het is de waarheid. Daar zullen we toch rekening mee moeten houden. Misschien moeten we in het vervolg maar een afstand van verhaal tekenen voordat we aan zo'n tocht beginnen. Dan kan de organisatie misschien minder consequent waarschuwen. Zie het dan maar als een stukje service.

Maar goed, we gaan Off-topic. Misschien maar ff een nieuw topic starten? Zou wel een leuke discussie kunnen worden :roll:
Laatst gewijzigd door JorisR6 op ma 19 september 2005, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Toch even reageren op hetgeen van borden plaatsen op gevaarlijke plaatsen. Tuurlijk moet jezelf goed uitkijken, maar waarom staat er dan bij de tourtocht (racefiets) soms wel een bord en een vrijwilliger. :~ :~ :~

Ik heb het werkelijke verschil afgelopen weekend wel gemerkt. (Ben net thuis en heb nog 1,5 dag Thermae2000 eraan geplakt ) Als je de 70 km op de mountainbike hebt gereden dan is de 70 voor de racefiets wel gemakkelijk. Maar volgend jaar ben ik zeker weer terug. Op naar mijn jubileum (5 jaar) :D :D :D
chocolatemoeze
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: di 5 april 2005, 23:59
Mijn mountainbike: Canyon Dude CF

misschien dat een mod dit topic kan splitsen dan?
reactie!=actie
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

Heb ook twee dagen de 70km gedaan. Erg genoten, mooie nieuwe paadjes ondekt, goede bevooradingen en ook nog eens mooi weer :-q
Ik vond de zaterdag wel een stuk zwaarder dan de zondag, flink wat meer klimwerk, en mede door de extra km's waar je op de één of andere manier toch niet helemaal op bent voorbereid.
En OMG wat heb ik veel mensen banden zien wisselen/plakken, leve de tubeless en een scheutje vloeibare latex :tong

Respect voor degene op de singlespeed trouwens, zoals deze: http://uttnl43.tnw.utwente.nl/~marco/mh ... d_3587.htm
Volgens mij ook 2x de 70km gereden, singlespeed en ongeveerd. Iemand van hier trouwens?
Pottser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: do 14 augustus 2003, 22:03
Mijn mountainbike: Steve Potts, WTB , Ibis, Willits (geared en single)

Ik ben die singlespeeder. Ik begrijp dat er in ieder geval nog een andere singlespeeder was. De MH2D is altijd een perfecte omgeving voor een singlespeed. Korte klimmetjes waar je prima op kracht boven kunt komen. Inderdaad beide dagen de 70 km gereden. Ik moest de eerste dag in de Voerstreek van de fiets, maar kon de andere beklimmingen dankzij mijn relatief kleine verzetje, 34-21 (met 29inch-wielen) overal fietsend bovenkomen.
Dit is inmiddels het derde jaar met mooi weer bij de MH2D. Hopelijk volgend jaar weer zulk prachtig weer.
So many trails, so little time (Jacquie Phelan)
mario1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized WC
Contacteer:

Pottser schreef:Ik ben die singlespeeder. Ik begrijp dat er in ieder geval nog een andere singlespeeder was. De MH2D is altijd een perfecte omgeving voor een singlespeed. Korte klimmetjes waar je prima op kracht boven kunt komen. Inderdaad beide dagen de 70 km gereden. Ik moest de eerste dag in de Voerstreek van de fiets, maar kon de andere beklimmingen dankzij mijn relatief kleine verzetje, 34-21 (met 29inch-wielen) overal fietsend bovenkomen.
Dit is inmiddels het derde jaar met mooi weer bij de MH2D. Hopelijk volgend jaar weer zulk prachtig weer.
Ik heb nog ff met je staan kletsen bij de verzorging.
Weet je gelijk wie ik ben.

Wel klasse hoor met die SS.
Fietsen leer je met vallen en opstaan.
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

was zeker goed te doen op de singlespeed. Zelf heb ik dus alleen de eerste dag singlespeed gereden en moest er helaas twee keer af. één keer omdat ik daar gewoon echt niet boven zou komen en nog een keer door "klungel" werk van mijn voorganger (dus mijn eigen fout). Mijn verzet was 32-18 en dit was voor mij de eerste keer buiten Overijssel/Gelderland met de singlespeed. Waar ik het meest om verlegen zat was soms een tandje zwaarder, maar ja.... dan was ik waarschijnlijk niet meer boven gekomen.

Helaas nog 1x lek gereden, maar daar is het wel bij gebleven en dat kan de pret natuurlijk niet drukken.

Afbeelding

Afbeelding
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

En niet te vergeten dat Meastro Peter nergens vering op zijn fiets heeft zitten

(Y)

Toppertje
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Nu we toch met foto's bezig zijn...

Afbeelding

Afbeelding

Ik had alleen op zaterdag de 79 KM gereden ;-)

Groeten,
Sicos
Niet zeuren.... door fietsen
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Rolling Thunder schreef:En niet te vergeten dat Meastro Peter nergens vering op zijn fiets heeft zitten

(Y)

Toppertje
Als je al geen geld voor versnellingen hebt...
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Rolling Thunder schreef:En niet te vergeten dat Meastro Peter nergens vering op zijn fiets heeft zitten

(Y)

Toppertje

Deed mij deugt te zien dat er meerdere mensen waren, waaronder ikzelf en mn één van mn fietsgenoten.
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

DeKerfs schreef:
Rolling Thunder schreef:En niet te vergeten dat Meastro Peter nergens vering op zijn fiets heeft zitten

(Y)

Toppertje

Deed mij deugt te zien dat er meerdere mensen waren, waaronder ikzelf en mn één van mn fietsgenoten.
Masochisten kom je tegenwoordig ook overal tegen :wink:
(respect voor alle singlespeeders en bikers op ongeveerde fietsen)
Marco V-brake
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 14:55

Op zondag de 50km in 2 uur 25 minuten met gem. van 19.9km/u.
Vond het niet slecht voor mijn eerste toertocht.

Maar op een van de steilste hellingen piekte mijn hartslag op 202 :o
Schrok er nogal van omdat mijn HFmax 195 is !
Is zoiets wel verantwoord !?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Marco V-brake schreef: Maar op een van de steilste hellingen piekte mijn hartslag op 202 :o
Schrok er nogal van omdat mijn HFmax 195 is !
Is zoiets wel verantwoord !?
Dan is je HFmax geen 195.....
Verantwoord? Why not? Je leeft nog en je bent waarschijnlijk niet zo oud als Fredje. Als ik 202 haal, dan moet ik me wel zorgen maken.

Is die 202 slechts 1 opname (ik ga er van uit dat je e.e.a. als data op PC heb staan) of gedurende langere tijd, dus meerdere opname momenten.?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie