Mergel heuvel land 2daagse 17 & 18 september

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Wat valt wel mee?? Die bagger?? :tong
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Reaction
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 4 november 2004, 20:57
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Ik wil geen bagger morgen!!!!
Robibaspeed!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Jawellll, lekker! :P
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Zo, vanmorgen de 70 km gefietst. Eerste stuk was eigenlijk een aaneenschakeling van de vaste mtb routes, met uitzondering van enkele stukken. Vanaf Gulpen begon het zwaardere werk, met als hoogtepunt het stuk door Belgie, gedeeltelijk de voerstreekroute. Over het geheel genomen een mooie, maar ook zware tocht (op het einde). Over de gehele tocht, inclusief 10 km aanlooproute, een gemiddelde van 18,5 km/u gehaald. 20 km/u was eigenlijk mijn streven, maar dit bleek ,gezien het stuk in Belgie, niet meer te houden. Desalniettemin is het me erg goed bevallen en is het zeker voor herhaling vatbaar. Morgen weliswaar niet, maar waarschijnlijk volgend jaar.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Heb vandaag de 50 km gereden, de route ging grotendeels door de Voerstreek. Erg zwaar, één grote baggerzooi, zware klimmen en veel rotsachtige afdalingen. M'n gemiddelde bleef steken op 16 km per uur. Vooral de laatste 10 km heb ik stevig af moeten zien. Niet alleen ikzelf, maar ook het materiaal had het zwaar.

Vond het wel supergaaf en het was ook prima fietsweer. Morgen de resterende 50 km! Heb er zin in!
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

vandaag ook de 70 gedaan (die uiteindelijk 77 was)

het begin was wat mak en tam, en het gedeelte tussen de 2 bevoorradingen
was veeeeelste veel asfalt.
bepijling was op sommige plaatsen echt rampzalig aangegeven.
bevoorrading was matig (maar 1'tje met sportdrank. das te weinig op
de 70 km)
het gedeelte na de 2de bevoorrading was wel mooi, lekker klimmen en
werken in de voerstreek.
wel een 1200 hoogtemeters gemaakt toch nog.
en 2 keer lek gereden... hoe kan het anders...

volgend jaar ga ik daar staan met een binnenbandenstand... ;)

morgen waarschijnlijk de 50 km. met een late start.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Djack
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 19:38

JorisR6 schreef:Heb vandaag de 50 km gereden, de route ging grotendeels door de Voerstreek. Erg zwaar, één grote baggerzooi, zware klimmen en veel rotsachtige afdalingen. M'n gemiddelde bleef steken op 16 km per uur. Vooral de laatste 10 km heb ik stevig af moeten zien. Niet alleen ikzelf, maar ook het materiaal had het zwaar.

Vond het wel supergaaf en het was ook prima fietsweer. Morgen de resterende 50 km! Heb er zin in!
één grote baggerzooi is toch wel wat overdreven.Wel een aantal modderstroken,maar om daar nu een drama om te maken,nee.
Voor mijn part zo :-q een tocht en om dit al Belg over je hart te krijgen :tong .'t was nu wel de Voerstreek maar kom.
Heb er ook nog een deel van de 70km bijgedaan en die was wel wat minder maar dat was welgekomen.Enkel het laatste deel ging dus ook naar de Voer.
Bepijling en bevoorradingen waren op niveau dus een dikke aanrader.
Vandaag dus 110km en 1900hm gedaan en volgend jaar probeer ik zeker terug te komen.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Djack schreef:
JorisR6 schreef:Heb vandaag de 50 km gereden, de route ging grotendeels door de Voerstreek. Erg zwaar, één grote baggerzooi, zware klimmen en veel rotsachtige afdalingen. M'n gemiddelde bleef steken op 16 km per uur. Vooral de laatste 10 km heb ik stevig af moeten zien. Niet alleen ikzelf, maar ook het materiaal had het zwaar.

Vond het wel supergaaf en het was ook prima fietsweer. Morgen de resterende 50 km! Heb er zin in!
één grote baggerzooi is toch wel wat overdreven.Wel een aantal modderstroken,maar om daar nu een drama om te maken,nee.
Voor mijn part zo :-q een tocht en om dit al Belg over je hart te krijgen :tong .'t was nu wel de Voerstreek maar kom.
Heb er ook nog een deel van de 70km bijgedaan en die was wel wat minder maar dat was welgekomen.Enkel het laatste deel ging dus ook naar de Voer.
Bepijling en bevoorradingen waren op niveau dus een dikke aanrader.
Vandaag dus 110km en 1900hm gedaan en volgend jaar probeer ik zeker terug te komen.
Baggerzooi in de positieve zin ;) Waren idd een aantal erg modderige stukken en veel wat minder. Heb er geen last van gehad, voel me wel thuis in de modder 8) Nee, ben geen varken :P
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Gajt
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: za 15 januari 2005, 19:36
Mijn mountainbike: Cannondale Flash
Contacteer:

Vandaag met prachtig weer ook de 70km gereden. Supertocht, vond het een mooie route, en vond de nattigheid erg mee vallen. Startte rond 8.30, en raakte binnen 5 km, m'n beide bidons kwijt :-{ ene leeg, de andere heb ik nog naar gezocht, maar niet meer gevonden, ik moest 't dus hebben v/d bevoorradingsposten. Weer een paar km verder lekke band, wat denk je, pomp begeeft het, :evil: kl. ding. Pompje geleend van een behulpzame medebiker, many thanx! en toen echt begonnen. Vanaf dat moment tot aan de streep ging het heerlijk. Organisatie krijgt van mij een pluim, hoewel ik vandaag ook de sportdrank heb gemist bij de 1e en 3e bevoorrading, en daar heb je best zin in als je geen bidons meer hebt!
Heb de tocht, hoewel dat totaal geen streven was vandaag, met 20,3 gem. gereden.

Volgend jaar weer, en hopelijk dan 2dgn.
Of Neethan
Spijkertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 20:13
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 29
Contacteer:

Vandaag de 70 gereden. Mooie tocht, het venijn zat vooral in de staart.
cyclingteam-thebikestore.nl
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

2de dag 50 km (45 op de teller) was een eitje. Paar leuke klimmetjes en afdalingen, maar vooral genieten van de omgeving. Was m'n eerst MH2D, maar zeker niet m'n laatste :)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
axirally
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: za 6 november 2004, 17:42
Mijn mountainbike: Scott

Vandaag als "groentje" de 35 km gedaan, mijn eerste toertocht. Is mij heel goed bevallen niks mis mee, heb effe spijt gehad niet voor de 50 Km gekozen te hebben. Vond het allemaal wel goed geregeld, parkeren/inschrijven/vertrek. Drukte viel me erg mee. Enige dat me wat tegenviel was, dat er bij de 21km bevoorrading geen sportdrank was, mijn bidon was ondertussen leeg. Volgend jaar zeker weer! :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ben ook weer terug na 2 dagen geniet daar in het zuiden.

Op zaterdag de racefiets gepakt voor 164 km / 2.485 hm (kom maar met pek en veren). De tocht alleen gereden met de walkman op en geprobeerd zo intensief mogelijk te trainen.
Met een Hf gem van 147 en 28,5 km/u voelde het goed aan.
Zaterdagavond barbecue en redelijk veel koude biertjes rondom het kampvuur.

Zondag de 70 km MTB route gedaan en voelde mijn benen nog goed (of toch het bier). In ieder geval genoten van de route die uiteindelijk 66 km / 1.085 hm was en net iets meer dan 3 uur onderweg geweest.
Was onderweg vrij druk met wandelaars (was ook een wandeltocht georganiseerd) en aan het begin werden alle passerende deelnemers uitgemaakt voor aso's e.d. Die man die dat riep zal "genoten" hebben.
Opvallend vond ik dat er nergens iemand van de organisatie was bij gevaarlijkere oversteeks ovr de openbare weg, zlefs geen waarschuwingsbordjes. Zou met zoveel deelnemers en hoger inschrijfgeld toch moeten lijkt me.

Los daarvan lekker trainingsweekend 2 weken voor de Langenberg.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Vandaag de 70 km ATB gereden, was echt mooie tocht.
Viel mij idd ook op dat bij 'gevaarlijke' oversteekplaatsen geen mensen van organisatie stonden, maar ja, beetje zelf opletten en je komt echt wel heelhuids aan de overkant van de weg.

Er waren inderdaad heel veel wandelaars, maar 1 keer waren ze echt handig. Ik had een bordje gemist, en ze riepen me terug omdat ik verkeerd gereden was. :-q

Volgend jaar 2 dagen, mits ik de tijd vrij kan maken. Dat was helaas dit jaar niet het geval. :(

SkyAlloy
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

Inderdaad waren de gevaarlijke punten niet aangegeven, een vrijwilliger had van mij niet gehoeven, maar een waarschuwing was regelmatig op zijn plaats geweest.

Gisteren de 70 (77km werkelijk) op de singlespeed. Regelmatig afgezien en slechts 1x af moeten stappen omdat het voor mij niet mogelijk was om daar boven te komen. Nog 1x afgestapt voor een medebiker die precies mijn spoor uitkoos om te gaan staan, helaas kan gebeuren. Dik 1200 hm en 20,1 gem.

Vandaag wederom de 70 gereden, die dus slechts 66 km was. Na de vorige dag lekker diep te zijn gegaan, vandaag samen relaxed gereden met een fietsmaat. die 1100 km en 19.1 gem.

Uiteraard was het schitterende weer een belangrijk onderdeel van een super geslaagd weekend.
Plaats reactie