Toertocht Holten

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
pkl
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 1 november 2004, 20:33

Op de toertochtkalender staat zondag een toertocht in Holten over o.a. 80 en 110 km. Er staat ook bij dat het een veldrit betreft. Is dit ook geschikt voor mountainbikers of alleen voor veldrijders?

Paul
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

V.w.b het parcours lijkt mij niet. Veldrit of ATB tocht/rit maakt niet uit. Bij ons wordt een veldrit ook wel als ATB tocht aangekondigd of andersom.

En waar een veldrijder kan rijden kan ook een ATBer rijden lijkt mij.

De afstand is wel behoorlijk hoor, 80 en 110 zijn meer marathons afstanden.

I.i.g suc6
wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
pkl
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 1 november 2004, 20:33

Die bedoel ik inderdaad. Ik heb het tel.nr. gebeld maar ik had de vrouw van de secretaris en die wist nergens van.

Ik heb 2 weken geleden de zaterdag etappe van de Vulkanbike gereden en ik vind 80 km wel een leuke afstand zeker als het over een onbekend parcours gaat.

Paul
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

Zoek het wel even goed uit. Volgens mij is het een combi tocht. 80 en 100 voor de weg en de 30 en 50 voor het bos.
Gebruikersavatar
Bas
Site Admin
Site Admin
Berichten: 599
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M20 TR

Ik ga 'm zondag fietsen en ga ervanuit dat het in 't bos is.
Vorig jaar oktober was dat in ieder geval wel zo heb ik gehoord.

Maar na de Vulkanbike ben ik bang dat het qua parcours wel een beetje tegen zal vallen :wink:
"Life is better on a mountainbike"
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

Peter F900 schreef:Zoek het wel even goed uit. Volgens mij is het een combi tocht. 80 en 100 voor de weg en de 30 en 50 voor het bos.
Klopt je kan je fiets wel afspuiten ,maar alleen bij de de 30 en 50 km :cry:
wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

Morgen maar even een fiets opknappen en dan zal zondag ook maar gaan Holten gaan.
Start tijd: ????
Gebruikersavatar
Bas
Site Admin
Site Admin
Berichten: 599
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M20 TR

Tussen 09:00 en 10:30 is de starttijd
"Life is better on a mountainbike"
waenink
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 september 2005, 01:39

het weer is ok, waarschijnlijk blijft het droog dus ik heb er zin in!

inderdaad de atb is 30 of 50, de 80 en 110 is verhard.
Gebruikersavatar
Bas
Site Admin
Site Admin
Berichten: 599
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M20 TR

Code: Selecteer alles

HOLTERBERGHERFSTTOER                                     HOLTERBERGHERFSTVELDTOCHT 
afstand: 80 - 110 km                                                                         afstand: 30 - 50 km 
vertrek: 9.00 - 10.30 uur                                                             vertrek: 9.00 - 10.30 uur
Het vertrek is bij sporthal " 't Mossink" aan de Keizersweg in Holten

Veldrit
Dankzij de medewerking van Staatsbosbeheer, Vereniging Natuurmonumenten en landgoed Noetselerberg is het weer gelukt om een prachtige, maar behoorlijk zware route uit te zetten. De tocht leidt door gebieden die normaal voor fietsers afgesloten zijn. Het parcours voert de fietsers over gravelfietspaden, zandwegen en bospaadje van de Holterberg. Het parcours verschilt voor het grootste deel van de Beemd- en Bergtoer, die jaarlijks in januari verreden wordt.

Wegrit
Naast een veldrit kunt U dezelfde dag ook kiezen voor twee afstanden op de weg. Dit jaar voert de route naar het noordoosten over binnenwegen langs Markelo, Rijssen, Bonerbroek, Ypelo naar Wierden. Net boven Wierden wordt een stop gehouden. Langs mooie natuurgebieden wordt langzaam koers gezet naar de heuvels bij Hellendoorn. De 110 km pakt nog de Luttenberg mee voordat deze, net als de 80 km, richting de Holterberg voert.
Na de geleverde inspanningen kunt u genieten van de douches in de sporthal.

De Holterbergherfsttoer voldoet aan de twee sterrennorm van de NTFU.

http://www.wvholten.nl/
"Life is better on a mountainbike"
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

Verhaaltje klinkt leuk :-q Morgen maar eens ondervinden hoe 'zwaar' die is :D Door het mooie weer van afgelopen week zal de ondergrond in ieder geval heerlijk zijn.
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

Iemand anders nog gereden? Was wel een leuke tocht, maar errruugg druk. daardoor soms veel opgehouden maar dat weet je van te voren. Viel mij op dat er relatief veel dames en kids rondreden. Start was erg nat, laatste minuten nog even in de zon gereden. Wat een prutsers daar om 1 slang met water te plaatsen.
Gebruikersavatar
Bas
Site Admin
Site Admin
Berichten: 599
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M20 TR

We zijn vrij laat vertrokken en toen was denk ik de grootste drukte op het parcours voorbij. Prima uitgezet, wel vrij lange stukken recht/verhard. Maar toch ook veel mooie paadjes gereden. Zware/technische tocht vond ik het niet maar toch mooi.
Bij terugkomst stond er geen rij met de fietsen voor het schoonmaken, maar als het druk is kan ik me voorstellen dat 't vervelend is.
Veel dames, inderdaad, maar was met 'n clubje van m'n vriendin op pad :wink:

Laatste half uur lekker weer ! Mooie afsluiter.
"Life is better on a mountainbike"
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

Bas schreef: Veel dames, inderdaad, maar was met 'n clubje van m'n vriendin op pad :wink:
En dat zeg je niet even van te voren.
Zelf was ik om 9:30 uur vertrokken en was om 11:30 weer terug. Het lange wachten bij de fiets afspuiten was voor mij niet erg, zonnetje scheen en ik moet nog wachten tot dat ik mij kon omkleden.
Rondje had 430 hoogtemeters.
Plaats reactie