ATB Toertocht Echt

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Zag dat 6 november de jaarlijkse ATB toertocht in Echt weer plaatsvindt. Afstanden zijn: 25, 30 en 45 km. Zelf ben ik van plan de 45 km tocht te gaan fietsen. Is er iemand die ervaring heeft met deze tocht? Zal voor mij de eerste keer worden. Fiets zelf wel geregeld in deze buurt, Montfort ed. Over het algemeen is het terrein vrij vlak, maar er zitten best leuke stukken singletrack in Montfort en St. Odilienberg. Ben dus benieuwd waar de tocht heen leidt.
Meer informatie is te vinden op: http://www.cycles-jogeurts.nl
Franzel
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: American Eagle Spokane

Heb de tocht een paar jaar geleden gereden, eerste deel ging destijds over de eerder beschreven singletracks (Echt, Montfort, St. Odielienberg, Posterholt). Tweede deel ging vooral over brede paden en veldwegen (terug naar Montfort om via Maria Hoop terug te gaan naar Echt) vooral om de afstand vol te maken. Was voor mij niet echt de moeite waard aangezien ik zelf vrij bekend ben (was) in de omgeving.
De Vleeg
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 3 augustus 2005, 09:47

Vorig jaar heb ik deelgenomen en de tocht staat weer op de kalender voor deze winter. Waar de tocht precies heen gaat weet ik niet, maar het is leuke tocht met veel bos. Enig minpunt vond ik de karige bevoorrading. Dat kwam misschien ook omdat ik laat vertrokken was.. Laatste kilometers zijn misschien minder spannend maar daar heb ik me niet aan gestoord.
pr0zaq
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: do 21 april 2005, 11:08
Mijn mountainbike: 2003 Koga XRP

Heb deze toertocht 2 jaar geleden ook gereden, wat me toen tegenviel is dat de verzorgingspost pas na 34km(!!) verscheen, terwijl ik de 45km route reed. Deze bleek echter ook iets langer dan 45km..

Neemt niet weg dat ik dit jaar weer van de partij ben, al neem ik dan zelf wat extra proviand mee ;)
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik zou inderdaad altijd wat extra proviand meenemen. Denk we deze tocht met een groep gaan fietsen, en inderdaad voor de 45 km gaan. Vind het zelf wel jammer dat er geen grotere afstanden mogelijk zijn, aangezien ik zelf meestal rond deze afstand fiets. Denk bv aan een 70 km toch ofzo.
Plaats reactie