Zandhazentocht Horst 9 oktober

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

Ik ben voornemens om op 9 oktober de 50 km zandhazentocht in Horst te gaan fietsen. In de lijst staat dat deze pittig zou zijn. :o Als enige tocht in de hele lijst staat hierbij "pittig". Wie kan mij uitleggen wat hier pittig aan is? Kan me niet voorstellen dat deze tocht pittiger zou zijn dan andere tochten. Horst mag dan wel in Limburg liggen, maar heuvelachtig is het daar toch echt niet. En daarbij hangt het voor mij meestal af van externe factoren als het weer of een tocht wel of niet pittig is. :tong Nou ja, we gaan maar gewoon kijken op 9 oktober. Zal dan verslag doe of hij pittig was of niet. :-q :-q
Laatst gewijzigd door Trappe Matje op vr 30 september 2005, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
De Vleeg
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 3 augustus 2005, 09:47

De tocht in Horst viel mij tegen vorig jaar. Zeker de typering "pittig" had nogal wat verwachtingen opgewekt. Wat mij vooral bijhangt was het geploeter over saaie paden langs beken in het begin van de rit. Gelukkig veranderde dit en zaten er nog lange bosrijke delen in het parcours met mooie paden. Al bij al een leuke tocht, hoewel "pittig" wat ongelukkig gekozen is.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Misschien omdat er soms lastige , voor sommige althans , los zand stukken in zitten.
Je doet toch altijd iets om mensen ergens attent op te maken en dan worden er wel eens truuckjes gebruikt.
Er zitten leuke stukken in en soms moet je nou eenmaal leven met overgangsstukken.
it ain't what you do it's the way that you do it
De Vleeg
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 3 augustus 2005, 09:47

Vandaag deelgenomen aan deze toertocht. Dit jaar werd echter in omgekeerde richting gereden. Het was een mooie tocht met veel singletracks door een bosrijk gebied. Laatste kilometers waren vooral over veldwegen, maar dat vond ik vandaag wel fijn om uit te bollen. Duidelijke bepijling en seingevers bij het oversteken van de openbare weg. Organisatorisch dus dik in orde.
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

Vandaag deze tocht in Horst gereden. Was een mooie tocht maar niet bijzonder pittig. Wel heel goed geregeld. Goed gepijld, bewaakte fietsstalling, goede pauze-post. Bijna geen verharde weg :-q. Het eerste stuk vond ik erg leuk maar de extra lus voor 50 km aan het einde vond ik erg goed. Jammer voor de 30 en 40 km fietsers dat ze dat gemist hebben. Blij dat ik deze gekozen heb en niet Gemert. Die kwam nl. bij mij door de achtertuin en daar kom ik al vaak genoeg. Volgende week naar Nuenen. Ook bekent terrein maar Dak van Brabant blijft leuk!!
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

... overigens opvallend veel vrouwelijke deelneemsters!! :-q :-q :-q
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Trappe Matje schreef:... overigens opvallend veel vrouwelijke deelneemsters!! :-q :-q :-q
Limburgse mechjes? Altijd leuk. Jammer dat we ze niet meer zien bij het mtb-en. Ik heb trouwens ook een paar aardige woorden gewisseld met 2 mechjes. Nog leuker :-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Trappe Matje
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:15
Mijn mountainbike: Trek 8000

Ik heb trouwens ook een paar aardige woorden gewisseld met 2 mechjes.
Heb ik wel geprobeerd maar ik kom zelf uit Brabant en verstond niet wat deze "mechjes" terug zeiden.. :~ :oops: Voelde me best wel l*llig!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik ben ook brabander maar ik ken wel een beetje "kallen", èneuhh. Zeker als het om mechjes gaat dan spreken we dezelfde taal :-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Iceracer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 31 januari 2005, 21:11
Mijn mountainbike: Paars met Rose en hij rijdt lekker

Ik heb m zelf ok gereden. Warenb nog al wat stuiterpaden over de landgoederen. En het afstappen bij de bruggetjes was ok niet voor niets. Een clublid is daar goed op zijn gezicht gegaan en alleen zijn voeten staken nog boven het bruggetje uit(bij het eerste bruggetje)

Losse zannd viel wel mee. Ik vond het wel lekker veel singletracks met kombochten, en er zaten ook wel bikercross-achtige tracks bij
http://www.bedrijfskwaliteit.nl om bedrijven in jouw omgeving te beoordelen
Greased Frightning!!!!
Refro
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 505
Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise

Heb deze tocht vorige week ook gereden en deel voor het grootste deel de mening van mijn mede bikers. Ik vond alleen de pauze nogal chaotisch omdat iedereen al op dat smalle paadje stopte en ook veel mensen hun fiets daar "parkeerden".

Verder niets op aan te merken, leuke route(voor de omgeving), goed gepijld, en inderdaad opvallend veel dames :D.
Plaats reactie