Havelte (Zevende Parel van Drenthe MTB-toertocht ! )

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Wie gaat deze tocht ook rijden?
Ik ben namelijk van plan om as zaterdag deze tocht te rijden.

Weet iemand trouwens ook of je de route van deze tocht mag rijden op andere dagen. (is het toegestaan om vrij te fietsen met name in het gebied oost havelte / uffelte / holtingezand) Ik vind die vaste route daar wel leuk, maar voor als ik eens een keer meer km wil maken is het handig als je ook aan de ander kant van de weg (havelte <---->wapserveen) mag fietsen.

Daarom wil ik die tourtocht fietsen, zodat ik daar leuke paadjes kan vinden, om later nog eens te rijden. (als dat dus mag)
Pedro Torres
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 23 augustus 2002, 22:39
Mijn mountainbike: Merida Matt's Comp.
Contacteer:

Zover ik weet is het gewoon vrij om daar te rijden. Tenminste ik heb het wel een aantal keren gedaan en nergens borden gezien waarop stond dat dit niet mocht.

En ja aanstaande zaterdag ga ik de Parel van Drenthetocht weer rijden, maar het is natuurlijk ook erg dichtbij voor mij natuurlijk (Meppel).
Ik denk dat het voor mij de vijfde keer wordt dat ik hem rijd.
Altijd wel een leuk tochtje :-q
Gebruikersavatar
jAcKsQuAd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: do 18 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Cannondale F29 - 2014
Contacteer:

Jeuj, ik ga voor de 45. Gister m'n nieuwe fietsje opgehaald en die gaan we morgens eens grondig testen! Helaas moet ik alleen (fietsmaten allemaal druk druk druk), maar dat wordt vast helemaal goed gemaakt door die mooie route daar. Als je morgen dus een zwarte trek fuel 90 disc ziet fietsen, zeg ff hoi :D
Cannondale F29
Cyb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 22:19
Mijn mountainbike: Rose RM 29er : B1-Cyber : American Eagle SS

Ja, ben van plan deze tocht te rijden, kom met een paar andere Peddelaars op de fiets vanuit Hoogeveen. Gelijk wat kilometers maken. Vorig jaar wel afgezien op de terugweg, nat, koud (en moe). Het weer zit wat dat betreft nu wel mee.
Erik
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Het weer is zeker lekker, ik ben te bewonderen in mijn MTB.nl outfit!!! hahaha (doet me denken aan het MTB.nl kleding topic in de lounge aan al diemensen die een mtb.nl shirt willen kopen en ik er eentje heb. gniffel..)

Ik ben in mijn eentje en ga er lekker van genieten.
Zal ook fotocam meenemen om misschien nog wat leuks vast te leggen.
Gebruikersavatar
jAcKsQuAd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: do 18 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Cannondale F29 - 2014
Contacteer:

CrazyCarrot schreef:ik ben te bewonderen in mijn MTB.nl outfit!!!
Ik hou mn ogen open (had ik sowieso wel gedaan denk ik :tong )
Cannondale F29
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

jAcKsQuAd schreef: Ik hou mn ogen open (had ik sowieso wel gedaan denk ik :tong )
Dat was wel nodig ik vond het een technisch tochtje met veel singletracks, slingerend tussen de bomen en veel mul zand.

Ik heb ook de nodige valpartijen gezien onderweg, mar de meesten kwamen allemaal zacht in het mulle zand terecht.

Ik vond het een erg leuke tocht met om de 10 kilomter een voorraad post (3 stuks totaal) erg leuk gebied, wisselvallig, goed gepijld, mij hoor je niet klagen. Door de vele singletracks moest het snelle verkeer zich wel aanpassen aan het langzame, maar dta verliep zonder problemen. (uitzondering daargelaten natuurlijk)

Het was wel erg druk, maar ik was gelukkig vroeg gestart. 9:00 uur
Pedro Torres
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 23 augustus 2002, 22:39
Mijn mountainbike: Merida Matt's Comp.
Contacteer:

Ik heb je niet gezien Crazy Carrot, maar was er dan ook om 09.10
Ben het helemaal met je eens dat het een hele leuke tocht was.
Met name de eerste 25 vond ik verrassend, omdat je dan in het gebied rijdt waar je normaal niet zo snel komt.
De laatste 10 km vond ik iets minder, maar die grasstukken waren toch nog wel pittig.
De verzorging was optimaal; 3 keer zelfs :-q , dat kom je lang niet overal tegen.
Verder vond ik het idd een relaxte sfeer, weinig gezeur, iedereen leek zich aan elkaar aan te passen. Het zonnetje deed natuurlijk ook veel goed 8) Néé mijn ochtend kan niet meer stuk......
Cyb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 22:19
Mijn mountainbike: Rose RM 29er : B1-Cyber : American Eagle SS

Het was wel afwisselend, het weer zat mee en ach de drukte, af en toe wat opstoppingen. Moest een paar keer van de fiets. Al met al kon er redelijk doorgereden worden. Met heen en terugreis ± 100 km gereden.
Ik dacht je al te herkennen(Crazy carrot), mountainbike.nl shirt, deuter rugzakje. Heb nog een tijdje bij je in de buurt gereden tussen de tweede en derde verzorgingspost, haalde je in toen je ketting er af gelopen was.
Weer een leuke ochtend gehad.
Erik
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Cyb schreef:haalde je in toen je ketting er af gelopen was.
Anders was het je niet gelukt hoor! :wink: (grapje, ik ben niet zo'n snelle)

Das trouwens niet niks om ook nog eens met de fiets van en naar Hoogeveen te rijden, dat doe ik je niet na! (niet in mijn huidige conditie, of ik mag er een dag over doen)
Cyb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 22:19
Mijn mountainbike: Rose RM 29er : B1-Cyber : American Eagle SS

Volgens mij reed ik niet veel harder. Terug tegen de wind in heb ik trouwens niet veel op kop hoeven rijden, mocht bij twee stoempers in het wiel :-D. Dat maakt het wel iets makkelijker.
Erik
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Was jij diegene met zo'n oranje Kreeft shirtje (waar er wel tig van rond reden), kwam jij ook niet tevallen (samen met iemand ansers tegen elkaar en over elkaar, ik zat daar vlak achter) op een mul stukje zand vlak voor dat singletrackje, waar je zigzaggend door de bomen omhoog moest fietsen. (op de vaste mountainbike route) Later haalde ik jou in op het fietspad. (althans dat moest jij dan zijn, nu ik zie dat je op een B-one reed)

Maar goed 100 km is nog steeds te veel voor mij op 1 dag, nog steeds petje af.
JaNuZz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 29 maart 2005, 22:39
Mijn mountainbike: Kona Kula Deluxe
Contacteer:

Hey!, wij hebben zaterdag ook die tocht gedaan, ik zag volgens mij ook die valpartij. Was dat toen een gast op een racefiets bij die andere achter in de wielen reed tijdens het inhalen, ze beiden over de kop gingen, en de MTBér heel hard vloekte? :lol:
Anyways, ik vond het een erg leuke tocht, met een zeer goede bewegwijzering, misschien wel wat teveel wit mul zand overal en ik ben nog nooit zo schoon weer teruggekomen van een toertocht, geen spatje modder nix alleen wat zand tussen de tanden :D
Cyb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 22:19
Mijn mountainbike: Rose RM 29er : B1-Cyber : American Eagle SS

Yep een van de vele kreeft shirts. Nee, het was niet 1 van de valpartijen met een race fiets. waarschijnlijk wel die valpartij waar CC op doelde. Ik zat inderdaad op zo'n mul stuk zand achter iemand die omviel. Net mijn voorwiel naast zijn achterwiel en dan krijg je zo'n mooi domino effect. Wel een zachte landing.
Fiets is weer schoon, eens kijken of aankomend weekend de twentse heuvelentocht in te plannen valt. Ik heb mij laten vertellen dat het ook erg mooi is in die omgeving. Dan wel met de auto er heen.
Erik
Baggerbijter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: za 1 oktober 2005, 20:11

Gister voor het eerst in Havelte en omstreken gereden en de 45 km gedaan in 2.17 uur. Vorig jaar wel Diever gedaan. Volgens mij herkende ik een klein stukje van de tocht van Diever vorig jaar.
Ik vond het een supertocht. Lekker veel kleine klimmetjes waar je bij een opstopping soms in een klein verzet zo 5 man inhaalde.
De laatste 10 km vond ik niet zo bijzonder. Te vlak.
Drie keer gevallen. De eerste kker vlot na de start. Kwam in een heidepol terecht met m'n trapper en liep een dikke enkel op omdat ik met m'n voet tegen de trapper knalde. Tweede keer gleed m'n voorwiel weg op een riggeltje en de laatste keer in het rulle zand van een tankbaan. Ik was toen al aardig vermoeid en het viel me op hoe moeilijk je na zo'n val weer in het ritme komt.

Supertocht. Mede door het mooie weer natuurlijk
Plaats reactie