ShimanoVeldtocht Nunspeet 5 November

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Venco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 09:50

hanz schreef:Was een leuk tochtje, erg mooie paadjes enzo.
Alleen het was echt veels te druk, op de singletracks kon je niet normaal rijden omdat er zoveel lui voor je zaten te klooien..
Inderdaad dat was wel behoorlijk lelijk. Beetje stapvoets rijden over de singletracks :( . Dit jaar hadden we 1567 deelnemers. Dacht ik. Ik heb de 50 gefietst was weer prima :P
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

In het begin zeker te druk. Als iedereen kon fietsen zou het wel door hebben gereden, maarja, ook hard kunnen lachen om een man op een cyclocrosser die 2x achter elkaar viel. En dan gewoon echt lomp :P

De 75km gedaan. Dit werd echt 65km doordat een deel van het bos ineens niet meer mocht :(
Naja, 65 km was ook leuk.

NAAISTREEK VAN DE DAG
De kosten zijn 3 euro en je krijgt 1 euro korting als je lid bent van NTFU of KNWU.
Was het ineens 4 euro normaal en 3 euro voor NTFU/KNWU leden. Stond ik daar dus met te weinig geld. Ik stuur nog wel even een mailtje naar die gasten. Ben benieuwd.

Verder topdag gehad. En later werd het (gelukkig) wel rustiger.

EDIT:
65km @ 3 uur = 21,5km/u gem
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Leuk tochtje ondanks file rijden in het begin, maar dat weet je als je naar Nunspeet gaat. Niet iedereen is bedreven in mul zand of een klein hellingkje.
Eerste gedeelte tot aan de 1e verzorgingspost rustig getrapt (Hf gem 150, 23 km/u gem.), daarna wat meer "gas" gegeven (Hf gem 157 en 26,1 km/u gem).
Totaal afstand kwam uit op 67,7 km in 2:44u. Beentjes lekker vol, maar wel een voldaan gevoel.
Nunspeet is een blijft een toppertje en volgende keer ben ik er weer bij.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ook ik heb erg genoten van de tocht.
Was redelijk op tijd vertrokken, het was alleen in het begin erg druk.
En een paar langzame rijders idd op klimmetjes en singletracks, maar dat is dan tevens een leuke gelegenheid om even bij te komen en daarna weer te vlammen.

Ben blij dat ik voor Nunspeet heb gekozen en niet voor Ommen. Zo'n omgeving als Nunspeet trekt mij veel meer aan, de ondergrond is veel beter, ik heb haast mijn fiets niet hoeven schoon te maken.

Ik heb 50 km gedaan (Sjaak en buurman vonden 75 wat te gortig)

Na 30 km hebben we Sjaak gelost en op eigen tempo doorgereden.
Na 40 km heb ik mijn buurman maar gelost en ben op eigen tempo met nog een tandje erbij doorgereden. Ik was 5 minuten voor mijn buurman binnen die een gem. van 21 km/h op de teller had staan.

Het wordt tijd dat ik weer eens zo'n apparaatje aanschaf.

Super leuke tocht, met leuke paden. Moet toch maar eens een keer met Globe afspreken als ik een tijd over heb op een zondag! :wink:

Viel mij trouwens op dat de deelnemers vanuit het hele land kwamen. (aan de shirtjes te zien)

Wisten jullie dat de verkeersregelaars erg gevaarlijk zijn, we werden steeds gewaarschuwd met een bordje met gevaar erop, en even later stonden daar verkeersregelaars. :tong
scotty
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 30 oktober 2005, 14:47
Mijn mountainbike: SCALE-20
Contacteer:

Super tocht !! prima geregeld. en die snert !! :-q

wc's bij de sporthal waren ex schijtlind :( hoorden dat mensen met hun tourkaart aan het schrapen waren. ik was vroeg en heb het doorgegeven.
zodat het voor de grote meute wel inorde was "hoop" ik :-q

tot ermelo
poca punta grassa sulla catena, ed il resto bello si asciuga !
BBX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 19 september 2004, 15:37
Mijn mountainbike: een te mooie SX03 ;)

Het ging echt goed! Was een supertocht, ondanks de drukte, wat ook wel weer zn charme had. Nu wachten op die foto's ;)

Volgende keer ben ik dr zeker weer bij!
Nananananaaaaaaaaaa!!!!!
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Aloha,

graag gedaan weer !!!

check voor foto's

www.nunspeetdigitaal.nl en www.bonenbergtweewielers.nl

Spreek jullie allemaal weer op 4 februari 2006

http://www.ntfu.nl/test/TourDetails.asp?tocht=4556




De rit prijs is inderdaad verkeerd gecommuniceerd, namens de organisatie excuse hiervoor.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Globe schreef:Aloha,

graag gedaan weer !!!

check voor foto's

www.nunspeetdigitaal.nl en www.bonenbergtweewielers.nl

Spreek jullie allemaal weer op 4 februari 2006

http://www.ntfu.nl/test/TourDetails.asp?tocht=4556
Ik sta er niet op :cry:

Maar ik zie dat onze Bas (broer Rogier) er wel op staat.

Afbeelding

Misschien sta ik er wel op bij www.beeldnieuws.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Globe schreef: Spreek jullie allemaal weer op 4 februari 2006
http://www.ntfu.nl/test/TourDetails.asp?tocht=4556
Ben er dan weer bij, maar waarom is die tocht korter? Juist in die periode is het al lekker richting het seizoen de broodnodige km's te maken.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bas
Site Admin
Site Admin
Berichten: 599
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M20 TR

Ontzettend genoten vandaag. We zijn vrij laat vertrokken waardoor we geen last van de drukte hebben gehad. Prima uitgezet en veel verkeersregelaars bij kruispunten. Pracht parcours lekker veel singletracks, bochtjes en korte heuveltjes.

Monique werd net al gebeld dat ik op de voorpagina van http://www.bonenbergtweewielers.nl sta. Erg leuk. In mountainbike.nl shirt natuurlijk hoewel je dat niet kan lezen.

Carrot volgens mij hebben we je fiets nog achterop de fietsendrager gezien. Vroegen ons al af of jij dat was.
"Life is better on a mountainbike"
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Kjiratsiekoedel schreef[quote]De 75km gedaan. Dit werd echt 65km doordat een deel van het bos ineens niet meer mocht
Naja, 65 km was ook leuk.


De 75km was al iets korter geworden doordat we voor een stukje geen vergunning meer kregen. Toen we vanmorgen de route aan het uitzetten waren, kwamen we er achter dat ze op het 2e stuk hei een televisiefilm aan het opnemen waren voor de VPRO. (Je moet een heleboel auto's hebben zien staan toen je over het fietspad reed, vlak voordat je de hei weer op ging) Ze hadden contact gehad met de gemeente, deze had verteld van toertocht en had gezegd dat de toertocht de route zou verleggen, bij de club was hier echter niets van bekend. Op dit late tijdstip was geen alternatieve route meer te maken dus vandaar dat hij een stuk korter was.
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

Was weer een mooie rit vandaag :-q

heb de 50 km gereden, maar was niet echt vooruit te branden, had een gemiddelde van 19,5 (combinatie van veel te zwaar zijn, op een dieet zonder koolhydraten en de avond ervoor nog flink spinnen :oops: ).
Zijn ook laat vertrokken, om 10:15 of zo, dus de echte racebakken waren dan allang weg toch ?

ben wel 2 x geflitst, maar sta helaas niet op de fotolijst ... Of zou er later nog meer geplaatst worden ???
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Ik denk dat je door beeldnieuws op de foto bent gezet...
www.beeldnieuws.nl, komen morgenmiddag foto's op dacht ik
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Bas schreef: Carrot volgens mij hebben we je fiets nog achterop de fietsendrager gezien. Vroegen ons al af of jij dat was.

Waar dan? hij heeft er maar even op gestaan. Om 8:45 toen we aankwamen en om 12:15 toen we wegreden.

Ik ben trouwens wel een paar dezelfden tegengekomen (en ingehaald :wink: )

Het venijn zat trouwens wel in het staartje van deze route, ik dacht de laatste 5 kilomter nog even voluit te gaan, maar het wedr nog wel even zwaar die kleine klimmetjes. :wink:
Gebruikersavatar
Bas
Site Admin
Site Admin
Berichten: 599
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M20 TR

Dat is dan inderdaad iemand anders geweest. Zal de volgende keer voorzichtiger zijn om zo hard te toeteren :wink:
"Life is better on a mountainbike"
Plaats reactie