Alphen 13-11-2005

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Mooie tocht! Ik woon in Tilburg en het is verrassend dat zo'n mooi gebied vlakbij ligt. De tocht liep door de bossen van Chaam en over de Rechte Heide, met natuurlijk de jaarlijks terugkerende kuil (bij 'Het Zand')met twee mogelijkheden: door de kuil voor de durfals en overig volk om de kuil heen.

Organisatie was toppie, alleen jammer van het filerijden op de mooie singletracks. daar wil je het liefst overheen razen maar door teveel kleine kinderen en grote hordes fietsers achter elkaar ging dat helaas niet.

En dank aan Erwin Krol voor het mooie weer! :-q
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Gebruikersavatar
The Stig
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 22:35
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 Eagle NX 12, Zanatta Z82 Potenza
Contacteer:

raffar schreef:alleen jammer van het filerijden op de mooie singletracks. daar wil je het liefst overheen razen maar door teveel kleine kinderen en grote hordes fietsers achter elkaar ging dat helaas niet.
Dat was voor mij dit jaar een reden om deze tocht niet te rijden, k'heb de toertocht van terheijden nog een keer gereden, was heerlijk rustig.
Een bel moet je verdienen
berry
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 19:10

Inderdaad een geweldige route door een mooie omgeving. Het probleem van het file rijden zit hem naar mijn idee in de technische aart van de route. er zitten nogal wat puntjes in die voor niet zo gevorderde fietsers problemen opleveren en als het dan druk is loopt alles vanzelf vast.

Aan de ene kant is dat jammer, maar aan de andere kant gaat het om een toertocht en niet om een wedstrijd. Ik ben overigens om half negen van start gegaan en heb eigenlijk nergens last van gehad. Hoe vroeger je start, hoe minder mensen je voor je hebt, des te minder last zul je hebben van de opstoppingen :wink: .

Ik heb zitten twijfelen tussen Luijksgestel en deze tocht, maar ben achteraf heel blij dat ik deze niet heb laten zitten!
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Inderdaad een prima tocht. Goed uitgepeild, mooie single tracks en een hele fraaie omgeving. Daarnaast was het weer heerlijk. S'ochtends erg koud, maar smiddags een heerlijk zonnetje.
Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
markie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 16:18
Mijn mountainbike: Merida Matts Special Edition 2004

Een prachtige tocht, ik had hem nog niet eerder gedaan. Vooral de grote heide waar de tocht langs voerde, was erg mooi :o . Nergens echt last gehad van files of opstoppingen. Ik ben rond half 10 gestart.

Alleen jammer dat de twee maten met wie ik was uitvielen; één door een gebroken ketting (terwijl er juist net nieuwe onderdelen waren gemonteerd zoals casette en ketting; vakwerk NOT!) en één door een defecte achterderailleur (één van de twee wieltjes brak af).
Volgende keer beter hoop ik wat dat betreft :-?
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

pffff........
ruim 1600 deelnemer :o

Dat was soms vervelend, maarja gewoon lekker relaxed gereden.
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

De vroege starters hebben wat meer last van de drukte gehad dan de mensen die na 9 uur zijn gestart.
Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
XC Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 25 oktober 2005, 22:42

Hoeveel KM was het exact??
Heb megedaan maar mijn teller gaf de geest.
Wil toch mijn km´s bijhouden.

BART
Cubee without blizzards
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 12 oktober 2005, 23:09
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2006

XC Bart schreef:Hoeveel KM was het exact??
Heb megedaan maar mijn teller gaf de geest.
Wil toch mijn km´s bijhouden.

BART
De 45 km was precies 45 km, de 25 weet ik niet, want die heb ik niet gereden. Het was inderdaad een erg mooie tocht met nieuwe technische stukjes erin die ook in het nieuwe vast parcours zijn opgenomen.
Toch even één opmerking: Er moest één of twee keer een provinciale weg worden overgestoken. Gevaarlijke situaties waar een verkeersregelaar echt wel noodzakelijk was, alleen die ontbraken.
Toch even aan denken volgend jaar.
49 and still going strong
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Cubee without blizzards schreef:
XC Bart schreef:Hoeveel KM was het exact??
Heb megedaan maar mijn teller gaf de geest.
Wil toch mijn km´s bijhouden.

BART
De 45 km was precies 45 km, de 25 weet ik niet, want die heb ik niet gereden. Het was inderdaad een erg mooie tocht met nieuwe technische stukjes erin die ook in het nieuwe vast parcours zijn opgenomen.
Toch even één opmerking: Er moest één of twee keer een provinciale weg worden overgestoken. Gevaarlijke situaties waar een verkeersregelaar echt wel noodzakelijk was, alleen die ontbraken.
Toch even aan denken volgend jaar.
ja, mee eens. Ik vond het typisch dat er bij de start 18 mannen het verkeer stonden te regelen en tijdens de tocht niet 1 keer iemand bij zo'n gevaarlijke oversteek stond. Hadden ze alleen maar een bord neergezet.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Plaats reactie