Toertocht Ede

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
zuperboer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 10 september 2007, 18:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction XT 2008

Weet iemand of de toertocht op 24 nov. in Ede de moeite waard is ?
schleckfrank ; The greater danger for most of us is not that our aim is too high and we miss it, but that it is too low and we hit it.
about 2 hours ago from UberTwitter
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Wil ik ook wel even weten, heb deze nog nooit gefietst.
In potentie moet er wel een mooi rondje te maken zijn daar.
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

zuperboer schreef:Weet iemand of de toertocht op 24 nov. in Ede de moeite waard is ?
Wat maakt een toertocht voor jullie de moeite waard ?

Bijvoorbeeld:
- Ede is een echte ATB/ATF/VTT tocht met vanalles wat.
Die afwisseling vind ik leuk.
- Start is vanuit de kantine van de wielerclub waar je na afloop ook kunt douchen. Ik ben zo thuis dus dat heeft voor mij geen meerwaarde :D
zuperboer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 10 september 2007, 18:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction XT 2008

Zitten er veel hoogtemeters in , mooie single-tracks en weinig verharde wegen ?
schleckfrank ; The greater danger for most of us is not that our aim is too high and we miss it, but that it is too low and we hit it.
about 2 hours ago from UberTwitter
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

zuperboer schreef:Zitten er veel hoogtemeters in , mooie single-tracks en weinig verharde wegen ?
Ik zou er maar niet teveel op rekenen. Veel zand, tankbanen en Ede Zd is volgens mij al geasfalteerd .......... :D

van de website:
Op zaterdag 24 november 2007 organiseert TTV de “Rein Veenendaal MTB-tocht”. Ook dit jaar kan er gestart worden tussen 09.00 uur en 10.00 uur vanuit de kantine van Wieler Vereniging Ede aan de Horsterweg 5 (bij Tesqua) te Ede. Er is één route, waarvan de afstand 45 kilometer bedraagt. Deze is voor een zeer groot gedeelte, zoals dat ook gebruikelijk is bij een mountainbiketocht, onverhard. De tocht is geheel gepijld. Uiteraard is er weer een verzorgingspost met de gebruikelijke versnaperingen.

Vanuit Ede gaat het eerst in oostelijke richting over landgoed Hoekelum, om vervolgens naar het zuiden af te buigen naar landgoed Oostereng. Hierna in noordelijke richting naar Wolfheze en de Ginkelse Heide. Weer terug naar Ede gaat het om landgoed de Sysselt heen. Het laatste stukje is door Ede-zuid om weer bij de vertrekplaats aan te komen.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Na 35 km, waarvan ongeveer de helft asfalt, ben ik toen ik dicht bij huis kwam maar in rechte lijn naar huis gereden. Het was fideel dat er warme choco was bij de verzorging, precies op de goede temperatuur, maar voor de rest vond ik het niet de moeite waard.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dan was het ongeveer dezelfde die ik 2 jaar terug deed. Ook een heel heel lang fietspad ed.?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

Jongens de echte mountainbiketocht wordt georganiseerd door de WV Ede op 26 januari a.s.!!
Zorg dat je er bent en je zal je verbazen hoe afwisselend een parcours kan zijn. :-q
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Alf schreef:Jongens de echte mountainbiketocht wordt georganiseerd door de WV Ede op 26 januari a.s.!!
Zorg dat je er bent en je zal je verbazen hoe afwisselend een parcours kan zijn.
_________________
17-11 vaste route Amerongen/Leersum
24-11 Rein Veenendaal ATB Ede
1-12 St Nicolaastocht Voorthuizen
8-12 MTB Clinic Velp

:-q
Waarom staat die dan NIET in je rijtje Alf, en die van vandaag wel :~
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

heuvelrugmtb schreef:
Alf schreef:Jongens de echte mountainbiketocht wordt georganiseerd door de WV Ede op 26 januari a.s.!!
Zorg dat je er bent en je zal je verbazen hoe afwisselend een parcours kan zijn.
_________________
17-11 vaste route Amerongen/Leersum
24-11 Rein Veenendaal ATB Ede
1-12 St Nicolaastocht Voorthuizen
8-12 MTB Clinic Velp

:-q
Waarom staat die dan NIET in je rijtje Alf, en die van vandaag wel :~
Omdat die tocht van mijn cluppie is, maar hij komt er wel te staan hoor ik wil alleen het onderschrift niet te lang maken. Vandaag heb ik overigens verstek laten gaan. Ben waarschijnlijk morgenvroeg op de Amerongseberg te vinden
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
jebice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 5 augustus 2003, 19:31
Mijn mountainbike: Ventana El Capitán
Contacteer:

StevenK schreef:Na 35 km, waarvan ongeveer de helft asfalt, ben ik toen ik dicht bij huis kwam maar in rechte lijn naar huis gereden. Het was fideel dat er warme choco was bij de verzorging, precies op de goede temperatuur, maar voor de rest vond ik het niet de moeite waard.
Overdrijven is ook een vak. Aan het begin was er idd een stukje asfalt, maar wat wil je als je vanaf de sportparken vertrekt. Je zult toch ergens het bos in moeten. Voor de hoogte meters hoefde je het idd niet te doen,maar wel leuk voor de kilometertjes.Voor de rest vondt ik de route zeer goed uitgepijlt(ook geen 1 keer onduidelijk geweest). En bij gevaarlijke kruispunten stond altijd iemand. En dan nog te bedenken dat ze voor deze route het dubbele aan geld konden vragen omdat ze van de NTFU 2 sterren voor deze route hebben gekregen. (voor de goede organisatie)

Ik ga in ieder geval op zondag 13 januari 2008 hun Huchiestocht fietsen met ongeveer 450 hoogtemeters in de buurt van Leersum Amerongen enz.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

jebice schreef:
StevenK schreef:Na 35 km, waarvan ongeveer de helft asfalt, ben ik toen ik dicht bij huis kwam maar in rechte lijn naar huis gereden. Het was fideel dat er warme choco was bij de verzorging, precies op de goede temperatuur, maar voor de rest vond ik het niet de moeite waard.
Overdrijven is ook een vak. Aan het begin was er idd een stukje asfalt,
Daar had ik het nog niet eens over. Meer over de fietspaden langs de bossen. Vergeleken met de tocht van de WV Ede was dit een tocht met heel erg weinig bos.
sugar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 3 mei 2005, 16:17
Mijn mountainbike: Scott Spark RC
Contacteer:

was dan lekker over de onverharde paden lángs die fietspaden gereden!
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

sugar schreef:was dan lekker over de onverharde paden lángs die fietspaden gereden!
Je doet toch niet aan een toertocht mee om niet de route te volgen? We zijn nu over (fiets)paden *langs* de mooie stukken gereden.
jebice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 5 augustus 2003, 19:31
Mijn mountainbike: Ventana El Capitán
Contacteer:

StevenK schreef:
sugar schreef:was dan lekker over de onverharde paden lángs die fietspaden gereden!
Je doet toch niet aan een toertocht mee om niet de route te volgen? We zijn nu over (fiets)paden *langs* de mooie stukken gereden.
Misschien omdat ze daar geen vergunning voor kregen.
Plaats reactie